مجله سیم کارت

نخستین جراحی رباتیک از راه دور با همکاری همراه اول

0 20

نخستین جراحی رباتیک از راه دور صبح روز چهارشنبه دوم تیر ماه 1400 بر روی یک حیوان انجام شد . اپراتور همراه اول نیز در این  جراحی وظیفه ایجاد بستر امن شبکه پر سرعت را فراهم کرده است . اپراتور همراه اول اولین و بزرگ ترین اپراتور برتر در کشور است و این اپراتور بزرگ مشترکین زیادی دارد و همواره در تلاش است تا بتواند خدمات ویژه ای را به مشترکین سیم کارت های خود ارائه دهد .  
این نخستین جراحی رباتیک از راه دور بود که در ایران انجام گرفت و بین بیمارستان های امام خمینی ( ره ) و سینا انجام پذیرفت . در این عمل جراحی که در بیمارستان امام خمینی ( ره ) بر روی یک سگ انجام پذیرفت ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، رئیس پژوهش کده فناوری و تجهیزات پیشرفته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول نیز حضور داشتند .نخستین جراحی رباتیک از راه دور برای اولین بار در کشور بر بستر شبکه امن و پر سرعت همراه اول انجام پذیرفت که این رویداد بزرگ توانمندی پزشکی کشور را به نمایش خواهد گذاشت . در واقع این ربات در دنیا با عنوان ربات داوینچی شناخته خواهد شد و با آزمایش روی نمونه حیوانی می شود در آینده روی انسان ها نیز آزمایش کرد و این اقدام حرکت بزرگی در جراحی شناخته می شود و این باعث می شود که فاصله بین جراح و بیمار از بین برود . البته باید اشاره کنیم که این ربات جراح از سال 92 در دستور کار بوده که نمونه هایی از ربات سینا در بیمارستان امام خمینی  ( ره ) ، شریعتی و سینا وجود دارد و جراحی که روز چهارشنبه 2 تیر ماه 1400 در بیمارستان امام خمینی ( ره ) صورت گرفت بدون وجود خدمات همره اول غیر ممکن می شد ، اپراتور "همراه اول" بدون هیچ گونه چشم‌ داشت مالی ، تمامی هزینه‌ های توسعه ارتباطات و بستر فنی این کار ملی را تقبل کرد و ریالی از تقاضا نکرده است که این کار جای تقدیر و تشکر دارد .
در این مراسم گفته شد که آمریکا تنها کشوری است که این سیستم را به مرحله تجاری رسانده و در صورتی که این شیوه به مرحله تجاری برسد ،‌ ایران دومین کشور در زمینه ربات جراح خواهد بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.