مجله سیم کارت

نشست معارفه ورود همراه اول به فرابورس برگزار شد

0 28

با برگزاری نشست معارفه ورود همراه اول به فرابورس، جزئیات واگذاری سهام این شرکت تشریح شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، در این نشست که عصر روز یکشنبه 7 آذرماه در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، مهندس وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول، در حضور فعالان بازار سرمایه و سهام و اصحاب رسانه گزارشی از فرایند نحوه ورود همراه اول به فرابورس ارائه کرد.

با برگزاری نشست معارفه ورود همراه اول به فرابورس، جزئیات واگذاری سهام این شرکت تشریح شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، در این نشست که عصر روز یکشنبه 7 آذرماه در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، مهندس وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول، در حضور فعالان بازار سرمایه و سهام و اصحاب رسانه گزارشی از فرایند نحوه ورود همراه اول به فرابورس ارائه کرد.
مدیرعامل همراه اول با ذکر تاریخچهای از صنعت ارتباطات همراه در کشور گفت: در مرداد ماه سال 1373 شرکت مخابرات ایران، در سال 81 تالیا و در سال 85 ایرانسل وارد این حوزه شدند. در سال 87 نیز مجوز ارائه تکنولوژی وایمکس به 4 اپراتور داده شد و امسال نیز به امید خدا همراه اول در فرابورس سهام خود را عرضه خواهد کرد.
صدوقی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور در حدود 80 درصد است اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال 2014 میلادی، کشورمان 103 میلیون مشترک داشته باشد یعنی ضریب نفوذ به حدود 132 درصد برسد؛ البته با ارائه سرویس جدیدی نظیر m2m این امر دور از واقعیت نخواهد بود.
وی به سهم بازار هر یک اپراتورها اشاره کرد و گفت: بر اساس اطلاعات سایت رسمی GSMیعنی info centre، کمتر از یک درصد بازار را تالیا، 37 درصد ایرانسل و 62 درصد را همراه اول در اختیار دارد.
صدوقی ضمن تشریح 5 حوزه شبکه همراه اول اظهار داشت: ارائه محتوا و سرویسهای ارزش افزوده یکی از این حوزه هاست که با چند وندور خوب اروپایی برای ارائه سرویس بهتر در این زمینه همکاری می کنیم. حوزه دیگر شبکه زیرساخت واصلی همراه اول است که حدود 20 هزار سایت BTS داریم که از تولیدات 2 وندور اروپایی است.
حوزه سوم برنامههای کاربردی است که هم اکنون با 27 شرکت داخلی جهت تامین محتوا و ارزش افزوده همکاری می کنیم و از آنها حمایت کرده ایم . حوزه دیگر سیستم صورتحساب گیری و پرداخت مالی همراه است که در این خصوص سرویس پرداخت همراه را ارائه کردهایم. حوزه آخر عرضه پایانه ها نظیر گوشی تلفن همراه است که در نظر داریم سیم کارت ها با برخی گوشی ها فروخته شود.
صدوقی در ادامه به روند رشد مشترکان همراه اول پرداخت و گفت: در سال 73 با حدود 7 هزار مشترک آغاز کردیم، در سال 84 بیش از 8 میلیون، در سال 88 حدود 38 میلیون و هم اکنون بیش از 41 میلیون سیم کارت واگذار کرده ایم.
وی گفت: پوشش 100 درصدی شهرهای کشور (1104 شهر)، پوشش 93 درصدی جمعیتی کشور، پوشش 61 درصدی روستایی، پوشش 99 درصدی جادههای اصلی، پوشش 72 درصدی جاده های فرعی، پوشش 77 درصدی مسیرهای ریلی و برقراری رومینگ بین الملل با 264 اپراتور در 110 کشور، از موفقیتهای مهم همراه اول است.
صدوقی با بیان اینکه همراه اول در بین 52 اپراتور منطقه هم از نظر تعداد مشترک دائمی و هم اعتباری در جایگاه نخست ایستاده است گفت: در دنیا و در بین780 اپراتور از نظر تعداد مشترک دائمی رتبه هفدهم و از نظر کل مشترکین رتبه بیست و ششم را دارا هستیم.
وی رویکردهای راهبردی همراه اول در راستای تعالی کسب و کار را "نوآوری در سبد محصولات و خدمات"، "ارتقای فناوری و کیفیت شبکه"، "ارتقای اثربخشی و تحول کسب و کار" و "توسعه حوزه و گستره کسب و کار" دانست و گفت: ترافیک استفاده از سرویس GPRS همراه اول با طرح های ویژه ارائه شده 13 برابر افزایش یافته است. در سال 87 وارد نسل 5/2 شدیم و از سال 88 در تهران نسل 75/2 را ارئه کردهایم و رویکرد ما پس از تجهیز شبکه و سپری شدن انحصار 2 ساله اپراتور سوم، ارائه نسل چهارم تلفن همراه است.
مدیرعامل همراه اول به عنوان نمونه ای از نوآوری در سبد محصولات و خدمات، از سرویس پرداخت همراه‌ «جیرینگ» نام برد و گفت: جیرینگ اولین و تنها سیستم پرداخت همراه اپراتور محور و امن در ایران با هدف استفاده از 38 میلیون گوشی تلفن همراه به عنوان POS است، در حالیکه کل بانک های کشور، یک میلیون POS دارند. وی ادامه داد جیرینگ تنها در 4 روز نمایشگاه تلکام، 103 هزار مشترک جذب کرد.
صدوقی گفت: انتخاب مشاور مدیریت بمنظور تدوین طرح تجاری 5 ساله از دیگر رویکردهای ماست که بر اساس آن پیش بینی می شود در این مدت هر سال 19 درصد افزایش درآمد داشته باشیم.
وی همچنین در خصوص توسعه حوزه کسب و کار، به حضور همراه اول در کنسرسیوم مزایده اپراتور سوم سوریه اشاره کرد و گفت: خریداری 40 درصد سهام شرکت مبین نت از برنامه های دیگر ماست.
صدوقی میانگین افزایش مشترکین همراه اول در سال های 84 تا 88 را سالانه 28 درصد، درآمد شرکت 40 درصد، سود خالص 80 درصد عنوان کرد و گفت: در این مدت رشد سرمایه از 50 درصد به 528 درصد رسیده است. وی همچنین ضمن مقایسه 6 ماهه نخست سال 88 با سال 89 گفت: درآمد 19 درصد و سود خالص 4 درصد افزایش یافته است.
صدوقی در پایان ضمن جمع بندی سخنان خود، ایجاد جذابیت سرمایه گذاری را هدف همراه اول دانست و گفت: همراه اول با داشتن سهم غالب بازار، پشتوانه قوی مالی و تیم مدیریتی و کارشناسی توانمند فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران را فراهم کرده است.
در ادامه این نشست دکتر آرام مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه امین با تشریح فرایند پذیرش همراه اول در فرابورس، علت انتخاب فرابورس برای عرضه سهام همراه اول را عرضه سهام مخابرات در بورس عنوان کرد و گفت: چون سهام مخابرات در بورس عرضه شده، بهتر دیدیم سهام همراه اول که زیر مجموعه شرکت مخابرات ایران است در فرابورس عرضه شود که باعث تلاطم بازار نشود. همچنین هدف دیگر، بحث شفافیت بیشتر و نظارت بر عملیات مالی و کارکردی همراه اول توسط سازمان بورس است.
وی سود سال گذشته شرکت ارتباطات سیار ایران را 1000 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که سود امسال همراه اول نیز در همین حدود باشد.
آرام در ادامه با بیان اینکه 10 درصد سهام همراه اول در فرابورس عرضه خواهد شد عنوان داشت: فعلاً در چند روز آینده فقط 5 درصد سهام این شرکت عرضه می شود.
در پایان این نشست دکتر سیدهاشمی نایب رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران، مهندس فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، مهندس صدوقی مدیرعامل همراه اول و عضو هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران، مهندس رفیعی عضو هیأت مدیره همراه اول، دکتر آرام مدیرعامل تأمین سرمایه امین و دکتر قائمی مدیرعامل فرابورس به پرسش های فعالان حوزه سرمایه و اصحاب رسانه پاسخ دادند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.