مجله سیم کارت

نمایش رمز وای فای روی انواع دستگاه ها

0 39

این روز ها اینترنت به یکی از روز مرگی های زندگی همه ی انسان ها تبدیل شده است و تقریبا زندگی کاری و شخصی تمام افراد به اینترنت متصل شده است و با نبود اینترنت زندگی تقریبا مختل می شود . با توجه به این موضوع نمایش رمز وای فای روی انواع دیوایس به دغدغه ای برای افراد تبدیل شده است  شاید برای خیلی از افراد پیش بیاید که رمز وای فای خود را فراموش کرده اند . ما در این مقاله می خواهیم به نمایش رمز وای فای ذخیره شده روی کامپیوتر ها و گوشی ها بپردازیم :
نمایش رمز وای فای روی ویندوز : تا زمانی که به شبکه مورد نظر وصل باشید ، دیدن رمز وای فای ذخیره شده در ویندوز 10 ساده است . منوی استارت را باز کرده است و عبارت « Network Status » را تایپ کنید . روی گزینه نمایش داده شده کلیک کرده و در صفحه جدید ، گزینه «Change Adapter Options» را انتخاب کنید . اگر روی سیستم شما ویندوز 7 نصب شده ، کنترل پنل را باز کرده و به مسیر Network and Internet > Network Connections بروید .در این جا روی آیکون ارتباط وای فای کلیک راست کرده و به ترتیب گزینه‌ های Status و Wireless Properties را انتخاب کنید . در تب Security یک نوار برای پسورد قرار داد که البته رمز در آن به صورت نقاط به چشم می‌ خورد . زیر این نوار یک گزینه قرار گرفته که با فعال کردن آن ، امکان دیدن رمز وای فای ذخیره شده برای شما فراهم می‌ شود .
نمایش رمز وای فای روی گوشی اندروید : دیدن رمز وای فای ذخیره شده در گوشی بسیار دشوار تر از کامپیوتر است ، البته اگر در حال استفاده از اندروید 10 باشید ، می‌ توانید به راحتی آن را ببینید . در این سیستم عامل به مسیر Settings > Network & Internet > Wi-Fi رفته و شبکه مورد نظرتان را انتخاب کنید . اگر در حال حاضر به آن شبکه وصل نیستید ، باید روی گزینه «Saved Networks» ضربه بزنید تا شبکه ‌هایی که قبلا به آن‌ها وصل شده ‌اید ، ظاهر شوند . روی دکمه اشتراک ‌گذاری ضربه بزنید تا پسورد وای فای زیر کد QR نمایش داده شود .
نمایش وای فای در آیفون : نمایش پسورد وای فای در آیفون کار ساده‌ ای نیست ، مخصوصا که اپل چنین قابلیتی را برای iOS درنظر نگرفته است . اگر پسورد های وای فای خود را با «iCloud Keychain» همگام‌ سازی کرده باشید ، می‌ توانید طبق دستور مک او اس آن‌ ها را روی کامپیوتر خود ببینید . این روش روی مک کارایی دارد ، حتی اگر هیچ وقت توسط آن به چنین شبکه‌ ای وصل نشده باشید . اگر فاقد کامپیوتر مک هستید ، احتمالا نمی‌ توانید به پسورد وای فای دست پیدا کنید.

اپل در سال‌ های اخیر جیلبریک iOS را سخت‌ تر کرده و به همین علت نمی‌ توان به راحتی از آن برای مشاهده پسورد وای فای ذخیره شده در آیفون استفاده کرد  . با این حال اگر دستگاه شما جیلبریک است ، تنها کافی است به اپ استور «سیدیا» مراجعه کرده و عبارت «WiFi Passwords» را جستجو کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.