مجله سیم کارت

هشدار همراه اول به مشترکان درباره کلاهبرداری از طریق مکالمه بین الملل

0 138

همراه اول به مشترکان سیم کارت های خود هشدار داد تا مراقب کلاهبرداری های احتمالی از طریق مکالمه بین الملل باشند . اپراتور همراه اول اولین و بزرگ ترین اپراتور در ایران است . این اپراتور بزرگ مشترکین زیادی دارد و تقریبا 60 درصد سهم بازار را در دست دارد . به مشترکان سیم کارت های خود اعلام کرده است . در صورت دریافت هر گونه تماس ، پیامک و یا لینک های تحریک کننده اینترنتی که پیشنهاد به شماره بین الملل دارد دقت کنند . زیرا این شیوه جدید کلاه برداران می باشد .

به تماس های نا آشنا بین المللی که با خط همراه اول شما برقرار می شود دقت کنید تا در دام کلاه برداران نیفتید . یکی از راه های رایج کلاه برداری این است که مشترکان با تماس از دست رفته از سر شماره های بین الملل و با منشا نا مشخص مواجهه می شوند . که در صورت برقراری ارتباط با آن شماره ها متحمل هزینه سنگین خواهند شد .

کلاهبرداری از طریق مکالمه بین الملل

خوشبختانه با توجه به مسائل امنیتی شبکه همراه اول ، امکان هک کردن “سیم کارت” و شماره مشترکان جهت پرداخت نا خواسته هزینه استفاده دیگران ، برای کلاه برداران وجود ندارد . تا از این طریق بتوانند هزینه های سنگینی را به مشترکان تحمیل کنند . بنابراین کلاه برداران صرفا از طریق وسوسه و تحریک مشترکان اقدام به سو استفاده از آن ها می کنند . همراه اول در پایان تاکید کرده که مشترکان در صورت مشاهده تماس بی پاسخ (missed call) به کد کشور تماس گیرنده در زمان تماس دقت کنند .

در صورتی که در زمان تماس روی صفحه گوشی به جز کد های 0098 یا +98 ، کد دیگری مشاهده شد . بلا فاصله تماس را قطع کرده و شماره را بررسی کنند . مشترکان “همراه اول” ضمن توجه به هشدار های مذکور ، می توانند در صورت هر گونه اعتراض به قبوض یا کسر از شارژ خود ، با تماس به 9990 ، مراتب را جهت بررسی اعلام کنند . هم چنین مشترکان می توانند جهت اطلاع بیشتر از سرویس مکالمه بین الملل همراه اول به نشانی https://mci.ir/international-call مراجعه کنند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.