مجله سیم کارت

همراه اولی‌ها از کی و در کدام شهرها به 3G دسترسی پیدا می‌کنند؟

0 19

 مدیر عامل همراه اول از ارائه اینترنت نسل سه در 23 شهر کشور تا پایان شهریورماه خبر داد.

وحید صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی استان‌هایی که در حال حاضر امکان دسترسی به نسل‌های بالاتر ارتباطی را در شبکه همراه اول دارند، گفت: در حال حاضر این شبکه در استان تهران قابل دسترسی است و به مرور در سطح کشور تکمیل شده و اطلاع‌رسانی‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران با تاکید بر این‌که در آینده شبکه 3G همراه اول به مراتب گسترده‌تر خواهد شد، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خدمات نسل سه در آینده‌ای نه چندان دور در 150 شهر کشور ارائه خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: با دریافت مجوز برای ارائه‌ی آزمایشی نسل‌های بالاتر شرکت همراه اول در کوتاه‌ترین زمان ممکن شبکه خود را آماده‌ی خدمات‌رسانی به مشترکین خواهد کرد و در حال حاضر نیز استان‌هایی مانند تهران، اصفهان، تبریز و اهواز ارائه‌ این خدمات را به‌طور آزمایشی آغاز کرده‌اند که بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان شهریورماه تلاش می‌شود حدود 23 شهر کشور به این شبکه متصل شود، چرا که در حال حاضر همکاران ما در استان‌های مختلف در حال آماده‌سازی و توسعه شبکه هستند.

صدوقی همچنین اعلام کرد: بسته‌های تشویقی اینترنت همراه اول نیز به زودی اعلام می‌شود تا افراد بتوانند از طریق فعال‌کردن این بسته‌ها به مدیریت هزینه‌های خود بپردازند.

اما مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران در پاسخ به این سوال که درنهایت مجموعه مخابرات برای کسب مجوز ورود به نسل‌های بالاتر چگونه با وزارت ارتباطات به نتیجه رسید، اظهار کرد: پروانه‌های مخابراتی از نوع پیچیده‌ای هستند، چرا که در پروانه شرکت مخابرات ایران هم اینترنت و دیتا هم تلفن ثابت و هم تلفن همراه گنجانده شده و طبیعی است که در این شرایط برای تدوین الحاقیه تلفن همراه لازم است کل این پروانه بازنگری شود.

صدوقی ادامه داد: به همین دلیل بند‌های الحاقیه ما به مراتب سنگین‌تر و پیچیده‌تر بود و از سویی توقع دوطرف نیز برای ارائه‌ی خدمات بهتر بالا بود.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار همچنین عنوان کرد: اکنون اگرچه تدوین این توافق‌نامه کمی زمان‌بر بوده اما درنهایت آنچه طراحی شده یک معادله‌ی سه سر بُرد است که هم برای مجموعه مخابرات هم برای دولت، وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و هم مردم و مشترکان منافعی را به دنبال دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.