مجله سیم کارت

همکاری شرکت ARM با کمپانی هواوی

0 22

همکاری شرکت ARM با کمپانی هواوی

ARM یکی دیگر از شرکت های معتبر دنیا است که در تولید تراشه سابقه طولانی و بلند دارد. این شرکت با کمپانی های مختلفی همکاری می کند که یکی از آنها "هواوی" می باشد. اما همانطور که در جریان هستید با وجود فشارها و تحریم های اعمال شده به هواوی ، این کمپانی چینی با مشکلات متعددی روبرو شده است و در همکاری با بسیاری از شرکت ها دچار چالش گردیده است.ARM که قبلا فعالیت بسیاری با این کمپانی چینی داشت ولی با فشارهای ایالات متحده برای ادامه همکاری با هواوی مواجه شده بود ، اخیرا اعلام کرده است که همکاری  خود را با هواوی از سر خواهد گرفت و هم اکنون در حال بررسی دقیق تکنولوژی‌های به کار رفته در تراشه‌ها می باشد و از اینرو متوجه شده‌اند که منشا آن‌ها هیچ ارتباطی با آمریکا ندارد.

در حقیقت می توان گفت که بعد از قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه امریکا ، شرکت ARM اعلام کرد به تبعیت از این تحریم ، ادامه همکاری خود را با چینی ها و کمپانی هواوی قطع خواهد نمود.

 این در حالیست که هم اکنون تقریبا تمام تراشه‌های موبایل فعلی از جمله تراشه‌های اپل، هواوی، مدیاتک، کوالکام و سامسونگ از تکنولوژی Arm v8 استفاده می‌کنند و شرکت ARM به توسعه نسل بعدی این معماری اعتراف کرده است. این شرکت هم اکنون در حال توسعه نسخه 8 و 9 این تراشه می باشد . از اینرو پردازنده‌های تراشه‌های موبایل از نسل هشتم تکنولوژی ARM استفاده می‌کنند و توسعه نسل بعدی این معماری بدین معناست که تراشه گوشی‌های آینده هواوی هم همچنان می‌توانند از بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌های موجود بهره مند شوند.

در انتها لازم به ذکر است که بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید این شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است اما نکته ای که وجود دارد اینست که خبر ادامه همکاری ARM با کمپانی هواوی، می تواند برای چینی ها بسیار خوشایند باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.