مجله سیم کارت

هواوی P40

0 100

هواوی از شرکت های چینی است که گوشی های هوشمند ارائه می دهد در این مقاله می خواهیم ، به هواوی P40  پرو بپردازیم .

همه چیز در طراحی هواوی P40 ، به نمایش گر و شیشه رویی آن مرتبط می‌ شود . در قسمت پشتی که مثل بقیه گوشی‌ های امسال ، دوربین ‌ها را در یک ماژول مستطیل شکل می ‌بینیم . در لبه پایینی هم مثل چند تایی از پرچم داران دیگر و حتی گوشی‌ های پرچم  دار قبلی هواوی ، شیار سیم‌ کارت در کنار بلندگو و میکروفون و پورت USB-C قرار گرفته است . شیشه پشتی هم در هر چهار طرف دارای خمیدگی‌ های متفاوتی است تا در دست نشستن هواوی P40 پرو حس خوبی داشته باشد .

همین شیشه به خوبی با فریم آلومینیومی P40 پرو ترکیب می‌ شود اما طراحی خاصی ندارد . در این رنگ خاکستری ، عاشق جذب اثر انگشت و چربی است . اما برویم سراغ قسمت جلویی این گوشی ؛ جایی که همیشه در استفاده از هواوی P40 پرو با آن سر و کار داریم .

هواوی P40

خمیدگی در کناره‌ های نمایش گر هواوی P40 به اندازه میت 30 پرو زیاد نیست و ملایم ‌تر است . جوری که لمس اتفاقی نمایش گر هم کمتر اتفاق می‌ افتد . وجود این خمیدگی‌ ها ، استفاده از جسچر‌های اندروید 10 برای عقب رفتن را جذاب ‌تر می ‌کند . در پایین و بالای نمایش گر اما با اینکه هیچ خمیدگی وجود ندارد . اما شیشه روی نمایش گر به سمت پایین است تا در مرحله اول ، حاشیه‌ های نمایش گر چندان به چشم نیایند . در مرحله بعد ، صفحه Home و صفحه اعلانات هم حس بهتری داشته باشند . البته طراحی هواوی P40 بدون نقص هم نیست . برای مثال بیرون زدگی دوربین‌ های پشتی ، زیاد از حد به نظر می ‌رسند . حتی وقتی گوشی را در دست دارید ، اگر قابی روی آن نباشد .

مشخصات ماژول دوربین گوشی

بازهم ماژول بزرگ دوربین را زیر انگشتان خود حس می‌ کنید که لبه‌ های تیزی دارند . وزن هواوی P40 هم در مقایسه با گوشی مثل آیفون 11 پرو مکس ، زیاد‌ تر از آن چیزی که هست به نظر می ‌رسد . صفحه نمایش این گوشی با اندازه 6.58 اینچی ‌اش ، نرخ تجدید 90 هرتزی دارد . همین موضوع به تنهایی باعث شده P40 پرو ، روان ‌ترین و سریع ‌ترین گوشی هواوی تا به امروز به نظر برسد . رنگ‌ ها ، میزان روشنایی و کانتراست، همگی در سطح عالی قرار دارند و جز این هم از یک پنل OLED انتظار نداریم .

شاید بهتر بود کمی میزان حداکثر روشنایی این نمایش گر بیشتر باشد . تا در زیر نور آفتاب احساس کم ‌نور بودن صفحه نمایش نداشته باشیم . اما خب این مورد هم آنقدر حاد نیست که آن را نقطه ضعف هواوی P40 پرو نام ببریم . امکان مخفی کردن حفره داخل نمایش گر هم در تنظیمات این گوشی وجود دارد . این حالت نواری مشکی ‌رنگ در بالای رابط کاربری قرار می‌ دهد تا دیگر دوربین سلفی و دیگر سنسور های موجود در حفره، مزاحم نباشند . در کل اما با یک گوشی با ظاهری خاص و جذاب روبرو هستیم که کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و البته ، جز این هم از آن انتظاری نمی‌ رود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.