مجله سیم کارت

ورود نسل 5G تا سال 2020

0 80

نسل بعدی تلفن‌ های همراه باید مطابق با نسل جدید ارتباطات یعنی ورود نسل 5G ارائه شوند . اریکسون از ورود نسل جدید ارتباطات تا سال 2020 میلادی خبر داد .

نود آی سی تی – پیشرفت تکنولوژی در حوزه های مختلفی از جمله وسایل ارتباطی مانند موبایل با رشد چشم گیری مواجه بوده است. در سال های اخیر ورود شبکه های 3G و 4G تحول عظیمی را در تکنولوژی به وجود آورده است.

ورود نسل 5G

5G ، مخفف کلمه 5 Generation است . بنا به گزارشات منتشر ، پیش بینی می شود تا سال 2017 میلادی حدود 50 درصد از ارتباطات را نسل های جدید پوشش خواهند داد . اما از سوی دیگر ، سایر نسل ها مانند 2 و 3 G با کاهش استقبال از سوی مخاطبان خود مواجه خواهند شد .

کشور های بسیاری مانند چین ، ژاپن ، امریکا ، استرالیا ، انگلیس، روسیه و هند در حال ارتقاء ارتباطات فناوری خود هستند . این انتقال در سال 2017 میلادی به 4G و از سال 2020 میلادی و بنا به اعلام مقامات اریکسون به 5 G خواهد بود.

اریکسون ، یکی از بزرگ ترین شرکت هایی است که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت داشته و خبر از نسل پنجم شبکه های فناوری در سال 2020 میلادی را اعلام کرده است .

بنا بر گزارش سایت سیم کارت ، اریکسون آزمایشات گسترده ای را برای اجرای این پروژه آغاز کرده و پیش بینی می شود سرعت انتقال اطلاعات در حدود 5 گیگابیت در ثانیه باشد . این سرعت به معنای دانلود دو فیلم بلند تنها با یک کلیک و در یک ثانیه است . ورود نسل جدید ارتباطات مستلزم وجود ایستگاه های رادیویی ، آنتن های جدید با پهنای باند و فراکنس بیشتر و … است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.