مجله سیم کارت

ویژگی های اندروید Q

0 24

گوگل درطی کنفرانس توسعه دهندگان(I/O) که امروز برگزار شد ، جزئیات بیشتری را در مورد نسخه ی جدید سیستم عامل اندروید، که در حال حاضر بر روی بیش از 2.5 میلیارد دستگاه فعال استفاده می‌شود،به اشتراک گذاشت. سیستم عامل درنظرگرفته شده Q10 می باشد.این نسخه 10 امین نسخه ی این کمپانی می باشد اما نام آن هنوز اعلام نشده است.

نسخه ی ارائه شده برای دستگاه های تاشدنی بسیار مناسب و کاربردی بوده و خصوصیات منحصر به فردی که اندروید Q دارد را تنها می توان در این نوع دستگاه ها به وضوح مشاهده کرد.

این نسخه ویژگی های  خاص و منحصر به فردی دارد. و از فاکتورهای اساسی مخصوصا برای تلفن همراه تاشو استفاده می کند. یکی از خصوصیات  مهمی که "اندروید Q" دارد ، پیوستگی نمایشگر می باشد.با وجود این ویژگی کاربر می تواند از تمام بعدهای نمایشگر خود استفاده کرده و هنگامی که بخواهد گوشی تاشوی خود را باز کند با ویژگی پیوستگی نمایشگر مواجه شده  و همواره با آن همسو خواهد بود .لازم به ذکر است که اندروید Q از اینترنت 5G پشتیبانی خواهد کرد.

در نسخه ی جدید ارائه شده (اندروید Q)  امکانات و ویژگی های منحصر به فردی گنجانده شده که تا کنون از طریق هیچ کمپانی بیان نشده است که این ویژگی همان ایجاد زیرنویس لحظه ای می باشد.به این شکل که هنگامی که کنفرانسی در حال برگزاری و نمایش است بصورت کاملا خودکار زیرنویس همان کنفرانس بصورت کاملا لحظه ای بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود.قابل ذکر است که امنیت این ویژگی به گونه ای است که اطلاعات  گوشی یا دستگاه شما بطور کامل  تامین می باشد.

یکی دیگر از امکانات مهیج  نسخه ی جدید اندروید Q ، پاسخ هوشمند می باشد.به این شکل که هنگام دریافت پیامی شامل آدرس ،شما می توانید بدون اینکه صفحه را باز کنید از طریق نوتیفیکیشن مربوطه به صفحه نقشه رفته و به راحتی آدرس را پیدا کنید.لازم به ذکر است که این ویژگی با حفظ ویژگی های نسخه های قبلی ،برای انواع پیام رسان های اندروید قابل استفاده خواهد بود.این ویژگی نیز همانند ویژگی قبلی در حفظ امنیت گوشی و اطلاعات کاربران خود بسیار فعال و هوشیار بوده است.این ویژگی یکی از امکانات اندروید مبتنی بر یادگیری ماشین کاربردی می باشد که به طبع علاوه بر پاسخ هوشمند قادر به عکس العمل متقابل و هوشمند نیز می باشد. همچنین این نسخه با برخورداری از ویژگی تم تاریک قادر خواهد بود هنگامی که گوشی شما در حالت   battery saver  باشد  به حالت تم تاریک رود .همچنین این خاصیت می تواند از طریق منو نیز فعال شود.

از آنجائیکه امنیت همیشه حرف اول را می زند اندروید Q  با در نظر گرفتن اهمیت این مبحث ،همواره در تلاش بوده تا از ابزارهای بیشتری برای این مورد استفاده نماید.یکی از موارد مهم در مبحث امنیت ، کنترل موقعیت مکانی می باشد که اندروید Q در این مورد بسیار ریزبینانه و حساس عمل کرده به گونه ای که در صورت استفاده شما از اپلیکیشن مکان یابی که قبلا صورت گرفته و هم اکنون آن اپلیکیشن در دسترس شما نیست و امکان فاش شدن موقعیت مکانی شما وجود دارد،اندروید Q   دست به کار شده و طی ارسال پیامی به شما یادآور می شود تا موقعیت مکانی خود را برای آن اپلیکیشن غیر فعال نمائید. اندروید Q در مقایسه با نسخه‌های پیشین خود، گزینه‌های بیشتری پیش روی شما قرار می‌دهد از جمله امکان دسترسی کلی و همیشگی، امکان دسترسی فقط برای یک بار، عدم امکان دسترسی.

مورد بعدی ویژگی های مربوط به ،به روز رسانی بخش های امنیتی می باشد.در واقع این نسخه از اندروید با نهایت قدرت پا در عرصه امنیت و به روز رسانی گذاشته است به گونه ای که انتظار می رود به روز رسانی هایی که توسط سازندگان دیگرکه در جهت از بین بردن این ویژگی اندروید(به روز رسانی) در فعالیت هستند را از بین برده و با ارائه ی بهترین به روز رسانی پاسخی شایسته به آنها بدهد.و سرعت به روز رسانی بخش امنیتی را بالا ببرد.

یکی از مواردی که بی شک برای همه ی کاربران اهمیت دارد بحث مربوط به نوتیفیکیشن های اپلیکیشن های مختلف می باشد.که همواره تلاش بسیاری برای حذف و یا کم کردن این گزینه بوده است.اما هم اکنون اندروید Q  در نسخه جدید خود این مشکل را برطرف کرده است  تا بتوانید اپلیکیشن ها و نوتیفیکیشن هایی که باعث از بین رفتن تمرکز شما می شود را غیرفعال کنید.این امکان از طریق Focus Mode امکان پذیر می باشد. و در صورتی که مایل باشید می توانید این گرینه را از حالت غیرفعال خارج کنید.

از آنجائیکه در دنیای جدید مبحث استفاده از گوشی برای تمام افراد از کودکان تا کهنسالان به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده اندروید جدید امکانی را برای کنترل گوشی فرزندان توسط والدین قرار داده است.این ویژگی مهم با نام Family Link ارائه شده است.که با فعال کردن این خصوصیت به راحتی می توانید بر روی اپلیکیشن های استفاده شده ی فرزندان خود کنترل داشته و همچنین زمان مشخصی را برای استفاده از گوشی برای آنها در نظر بگیرید.با استفاده از این ویژگی شما می توانید  زمان خواب مشخصی برای فرزندانتان در نظر بگیرید.

نسخه بتای Android Q از امروز برای 21 گوشی هوشمند از 13 برند قابل دریافت است که گوشی‌های هوشمند پیکسل را نیز شامل می‌شوند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.