مجله سیم کارت

پاک کردن بعضی اپ‌های اندرویدی

0 25

پاک کردن بعضی اپ‌های اندرویدی

طبق آخرین اخبار رسیده از پژوهشگران یک شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی، تعداد 17 اَپ اندرویدی مخرب را بین برنامه‌های موجود در اپلیکیشن گوگل پلی شناسایی نمودند که راه را  برای دانلود بدافزار بر روی گوشی‌های هوشمند هموار می‌کنند.

در واقع طبق گزارشات مختلف بدست آمده، به محض نصب این برنامه‌ها دستگاه‌های اندرویدی با سیل عظیمی از تبلیغات مخرب و همچنین باورناپذیر مواجه می‌شوند.به گونه ای که این  بمباران تبلیغاتی حتی در مواقعی که از این اپ‌ها استفاده نمی‌کنید نیز ادامه خواهد یافت.
در نظر داشته باشید که اینکار به خودی خود مخرب نیست،  با این حال کلیک کردن بر روی هر کدام از تبلیغات می‌تواند منجر به دانلود یک بدافزار بر روی گوشی های هوشمند فرد موردنظر شود.

از اینرو طبق نظرات محققان شرکت رومانیایی بیت‌دیفندر (Bitdefender)، این اپ‌ها پس از نصب،قادر خواهند بود تا خود را در دستگاه کاربر پنهان نموده و به طور مستمر تبلیغات ناخواسته نمایش می‌دهند. بنابراین می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که این اپ‌ها  به تنهایی نمی توانند مخرب باشند اما این اپ ها، تکنیک هایی برای دور زدن سیستم بررسی گوگل و راه یافتن به گوگل پلی استفاده می‌کنند که معمولا با بدافزار مرتبط هستند.  

دقت داشته باشید که شناسایی این برنامه‌ها کار بسیار سختی می باشد زیرا پیش از پنهان کردن خود در گوشی تا 48 ساعت صبر می‌کنند و سپس کُد برنامه را به چندین فایل منبع (resource file) تقسیم نموده و قادر است تا 4 ساعت پس از نصب برنامه نیز از نمایش تبلیغات ناخواسته خودداری نمایند.

اما نکته نگران کننده تی که وجود دارد اینست که طبق گفته محققان  بین‌دیفندر، این برنامه‌ها در مجموع تاکنون 550 هزار بار دانلود شده‌اند.

در نهایت توصیه می کنیم به فهرست زیر دقت کنید و اگر هرکدام از این برنامه‌ها را بر روی گوشی خود نصب دارید، همین حالا آن را پاک نمائید.
 

Car Racing 2019
(4K Wallpaper (Background 4K HD
Backgrounds 4K HD
QR Code Reader & Barcode Scanner Pro
File Manager Pro – Manager SD Card/Explorer
VMOWO City: Speed Racing 3D
Barcode Scanner
Screen Stream Mirroring
QR Code – Scan & Read a Barcode
Period Tracker – Cycle Ovulation Women’s
QR & Barcode Scan Reader
Wallpapers 4K, Backgrounds HD
Transfer Data Smart
Explorer File Manager
Today Weather Radar
Mobnet.io: Big Fish Frenzy
Clock LED

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.