مجله سیم کارت

پتنت جدید سامسونگ برای ساخت گوشی هوشمند با صفحه نمایش دوطرفه

0 55

با توجه به پیشرفت های روز به روز سامسونگ ،این کمپانی اخیرا صفحه نمایشی دوطرفه ثبت کرده که می تواند به دور گوشی خم شود و تا پنل پشتی آن ادامه می یابد. براساس گزارش وب‌سایت Let's Go Digital، "سامسونگ" اخیرا مجوز ثبت پتنت نمایشگری طولانی را دریافت کرده است.این پتنت می تواند در بالای صفحه ی گوشی خم شده و همچنین توانایی پوشاندن پنل جلویی را نیز دارا می باشد. این ایده می تواند کاربردهای اساسی و متفاوتی مخصوصا در حیطه ی عکاسی داشته باشد. در واقع نمایشگر این گوشی هوشمند، به سوژه عکس این امکان را می دهد که خودش را از صفحه نمایش پشت ببیند. و همچنین در حیطه های دیگر می توان از آن بعنوان ابزاری برای ترجمه همزمان استفاده کرد. در مدل صفحه نمایش دوطرفه کاربر با حرکت دست یا قلم استایلوس به‌دور صفحه‌‌نمایش، می‌تواند مشخص کند از کدام قسمت این صفحه‌‌نمایش طولانی (جلو یا عقب گوشی) قصد دارد استفاده کند. با وجود صفحه نمایش عقب،در پنل پشت می توانید بجای دوربین جلو از دوربین عقب برای گرفتن عکس سلفی استفاده کنید که معمولا کیفی این تصاویر بسیار بالاتر می باشد. بااین‌حال، قسمت بسیار جالب‌تر این ایده این است که  امکان ترجمه‌ی هم‌زمان به دلیل صفحه نمایش دوطرفه وجود دارد. به‌طوری‌که دو شخص در دو سوی گوشی قرار می‌گیرند و بدون نیاز به چرخاندن صفحه‌ی نمایش، یکی از آن‌ها صحبت می‌کند و دیگری از طرف دیگر گوشی ترجمه صحبت او را مشاهده می‌کند و برعکس.و ازآنجایی که این صفحه‌‌نمایش این گوشی هوشمند خم می‌شوند، امکان مشاهده‌ی اعلان‌ها و پیام‌ها بدون اینکه نیازی به درآوردن گوشی از جیب باشد در قسمت بالای آن وجود دارد. اگرهم قصد داشتید به پیامی پاسخ دهید، می‌توانید به‌راحتی گوشی را از جیب خود بیرون بیاورید و پیام مد‌نظر را از بالای آن به صفحه‌‌نمایش جلویی آن بکشید.

اگر پتنت پروژه گوشی‌ هوشمند تاشدنی سامسونگ موفق نباشد، کره‌ای‌ها ایده‌های بسیار دیگری می‌توانند اجرا کنند. با همه ی این اوصاف سامسونگ تقریبا کمی دیر به این ایده دست یافته است زیرا "ویوو نکس دوال دیسپلی" که اخیرا معرفی شد از صفحه نمایشی در پنل پشتی خود بهره می برد.اما در این مورد می توان به نکته ی جالب اشاره کرد و این ایده را برای سامسونگ منحصر بفردتر کند و آن اینست که  دو صفحه‌‌نمایش گوشی ویوو از هم جدا هستند و مانند ایده‌ی سامسونگ از  صفحه نمایش دوطرفه برای پنل جلو و پشت استفاده نمی‌کند. ویوو همچنین مدت‌ها است که قابلیت راهنمایی ژست عکاسی را معرفی کرده که به سوژه تصویر پیشنهادهای ژست‌گرفتن برای عکس را می‌دهد.

به‌هر‌حال، نرم‌افزار ترجمه برای  گوشی هوشمند با چنین نمایشگری که در قسمت بالای آن خم می‌شود، ایده بسیار جالب و هیجان انگیز به‌نظر می‌رسد و این امکان وجود دارد که شاهد این فناوری ناب باشیم؛ اما نباید زیاد هم مطمئن باشید؛ چراکه اغلب پتنت‌ها معمولا اشکالاتی نیز خواهند داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.