مجله سیم کارت

پرداخت غرامت 500 میلیون دلاری توسط اپل

0 26

اپل توافق کرده است برای تسویه شکایت گروهی که در خصوص کند شدن گوشی های قدیمی اپل شده است 500 میلیون دلار غرامت  پرداخت کند .علت این شکایت این بوده که تعداد زیادی از کاربران گوشی های قدیمی اپل مدعی شدند که با بروز رسانی کردن سیستم عامل  آیفون به طور عمدی کند شده است و به این علت است که اپل باید برای کند شدن گوشی های قدیمی خود باید غرامت پرداخت کند و با توافق با وکلای خود به توافق رسیدند که این غرامت را به کاربران پرداخت کند . اپل به طور عمد سیستم عامل گوشی های قدیمی خود را کند کرده بود که این موضوع باعث شاکی شدن کاربران زیادی شده بود و کاربران اپل مجبور شدند تا نسخه های جدید تر را بخرند .

بعد از اینکه این قضیه در سال 2017 میلادی فاش شد و اپل با شکایت گروهی از سمت کاربران مواجه شد برای عدم شفاف سازی از کاربران خود عذر خواهی کرد و جایگزینی برای باتری های قدیمی دستگاه های خود ارائه داد تا کاربران را متقاعد کند .

 

و یکی از ادعاهایی که شرکت "اپل" اعلام کرد این بود که سیستم عامل آیفون برای حفظ سلامت دستگاه ها و جلوگیری از خاموش شدن آن ها حین انجام کار به دلیل قدیمی شدن باتری بوده است .

ولی در حال حاضر شکایت کاربران از آیفون به نتیجه رسیده است و شرکت موظف است که به ازای هر آیفون 25 دلار به کاربرانی که شکایت کرده اند غرامت پرداخت کند .

که باید به این نکته توجه کرد که رقم دستگاه هایی که شامل دریافت غرامت می شوند متغیر است و این غرامت شامل افرادی است که در آمریکا صاحب آیفون6 ، 6 پلاس ، 6S  و 6Sپلاس یا SE با سیستم عامل iOS.12.2.1 بودند. علاوه بر آن  صاحبان آیفون 7 و 7پلاس با سیستم عاملiOS11.2 که قبل از 21 دسامبر 2017 این دستگاه ها را خریده اند نیز شایسته دریافت غرامت هستند .

البته هنوز این نکته هم است که منتقدان وکسانی که به این چگونه مسایل می پردازند این ادعا را دارند که شرکت اپل این اقدام را هدفمندانه انجام داده این کار را انجام داده است که بتواند افراد را مخفیانه مجبور کند که موبایل های خود را ارتقا بدهند بعنی آیفون های قدیمی خود را کنار بزارند و از این طریق سود کند و به سرمایه های خود بیا فزاید که کمی این نکته قابل تامل است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.