مجله سیم کارت

پروژه بومی همراه اول مقام دوم جشنواره خوارزمی را اذعان خود کرد

0 25

پروژه بومی همراه اول مقام دوم جشنواره خوارزمی را اذعان خود کرد

اینروزها همراه اول، روزهای اوج خود را سپری می کند. اخبار و گزارش های متنوع و پیروزی های پرشور اپراتور سیم کارت همراه اول، با سرعت هر چه بالاتر در حال سپری شدن می باشد.
در همین راستا و طبق گزارشات اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، پروژه بومی «پیمانه سخت افزاری امن» یا همان (HSM)،  که تقریبا از پنج سال گذشته و در راستای حمایت از تولید داخلی و نیز ه براساس نیازمندی شرکت ارتباطات سیار ایران در حوزه امنیت، آغاز و سرمایه گذاری شده بود، با نتایج بسیاری درخشانی از سمت اپراتور همراه اول روبرو شده است.

لازم به ذکر است که همراه با اقدامات متنوع همراه اول از جمله فروش اقساطی سیم کارت همراه اول 0912 ، ارائه خط همراه اول ارزان ،سیم کارت 0912 ارزان و…  این اپراتور محصول جدید خود را با عنوان پیمانه سخت افزاری امن را به مرحله بومی سازی رسانده است.اقدامات فوق الذکر که توسط «پژوهشکده پارسا شریف» به عنوان شریک استراتژیک شرکت ارتباطات سیار ایران به مرحله تولید و بومی سازی رسیده است، پس از مرحله توسعه، برای نخستین بار سال گذشته در فرآیند شخصی سازی سیم کارت استفاده می شود.

در واقع ماژول سخت افزاری امن، بعنوان اصلی ترین ابزار نگهداری و تولید کلید‌های رمزنگاری و همچنین حفظ حریم خصوصی مشترکان قلمداد می شود که در زیرساخت شبکه های تلفن همراه و همچنین حوزه های کارت هوشمند، مانند کارت های بانکی، کارت ملی و کارت سوخت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که بدون این ابزار، زیرساخت ها مجبور به بارگذاری داده ها در حافظه موقت و سپس رمزگشایی آن می باشند که با استفاده از حملات مختلف امکان استخراج و نشت آنها به سادگی امکانپذیر خواهد بود. وجود

از سوی دیگر بکارگیری ابزارهای خارجی این امکان را فراهم خواهد نمود که  درهای پشتی (Backdoor)  براحتی ظاهر شوند،  به گونه ای که تولید کنندگان یا متخاصمان در زمان حملات سایبری امکان بهره برداری از آنها را خواهند داشت.

در نهایت شایان ذکر است که محصول فوق  الذکر یعنی پیمانه سخت افزاری امن، با توجه به پیچیدگی طراحی و همچنین کاربرد بسیار مهمش، امسال موفق شد به سی و سومین جشنواره خوارزمی راه یابد و حائز رتبه دوم جشنواره شده  و توسط رئیس جمهور مورد تقدیر واقع شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.