مجله سیم کارت

پرچم دار هواوی با قابلیت جدید خود از خستگی چشم جلوگیری می کند

0 27

یکی از مشکلاتی که کاربران گوشی های تلفن همراه همیشه با آن درگیر هستند خستگی چشم در هنگام کار کردن با تلفن های همراه می باشد.اما جالبترین نکته ای که این میان وجود دارد اینست که تا کنون هیچ کمپانی سعی در برطرف کردن این مشکل اساسی نکرده است.تحقیقات نشان می دهد که میانگین استفاده یک فرد در شبانه روز حدود 3 ساعت و نیم می باشد که باید شرایطی فراهم شود که کمپانی ها مشکل وارد شده برچشم را با تکنولوژی های خود از بین ببرند.در حقیقت با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی های گوشی های تلفن همراه و رشد سریع انواع کمپانی ها در این عرصه ،متاسفانه هیچ شرکت و برندی به این مهم نپرداخته است.در نمایشگرهای تلفن همراه از قابلیت PWM استفاده می شود که رایجترین روش مورد استفاده توسط کمپانی های تلفن همراه جهت تنظیم میزان روشنایی نمایشگرهای OLED می باشد.در همین راستا سازندگان می توانند میزان روشنائی صفحه را با تغییر یا محدود کردن زمان نمایش نور توسط نمایشگر تنظیم نمایند.بنابراین به علت فرکانس بسیار بالای پالس‌های نور، چشم انسان دچار خستگی می شود.اما اخیرا باخبر شدیم که کمپانی بزرگ "هواوی" در این راه پیشقدم شده و موفق شده است این قابلیت را بر روی گوشی های تلفن همراه خود اعمال کند.

هواوی اعلام کرده است که با بهره گیری از قابلیت DC Dimming توانسته است از خستگی چشم در هنگام کار با تلفن های همراه بکاهد.این کمپانی این قابلیت را بر روی گوشی هواویp30 pro خود اعمال کرده است که بدین وسیه کمترین میزان خستگی برای چشم بوجود می آید.

حال سوالی که این میان پیش می آید اینست که  قابلیت DC Dimmingچیست؟

در این روش شاهد تغییر در میزان ولتاژ LED‌های تشکیل دهنده پیکسل‌های نمایشگر هستیم. در واقع با تغییر ولتاژ شاهد تغییر میزان نور نمایش داده توسط نمایشگر خواهیم بود. به همین علت خبری از فلیکر و عوارض آزاردهنده آن نیز نخواهد بود.

این قابلیت از خیلی وقت پیش وجود داشته اما بدلیل تغییر محسوس رنگ هنگام کاهش روشنایی سازندگان از این فناوری استفاده نمی کرده اند که ظاهرا هواوی موفق شده این چالش را سپری کرده و بر روی گوشی پرچم دار خود این قابلیت را اعمال نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.