مجله سیم کارت

پولی شدن سامانه شاد در سال تحصیلی جدید

0 71

از شروع پاندمی کرونا در کشور روال زندگی به صورت کلی تغییر کرد . کسب و کار ها و فعالیت های آموزشی به سمت آنلاین بون سوق پیدا کردند . فضای علمی در کشور نیز به سوی برگزاری کلاس های آنلاین رفت و دانشجویان و دانش آموزان برای حضور در کلاس های آموزشی باید از طریق آنلاین اقدام می کردند . در این راستا وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان کشور سامانه شاد را ارائه داد . تا دانش آموزان از این طریق بتوانند به آسانی در کلاس های درسی خود شرکت کنند .

سامانه شاد سامانه رایگان برای دانش آموزان بود که وزارت آموزش و پرورش به تازگی اعلام کرده است . از اول تیر ماه 1400 سامانه شاد دیگر رایگان نیست . دانش آموزان برای استفاده از سامانه شاد باید همانند تعرفه پیام رسان های داخلی یک سوم تعرفه اینترنت بین الملل را پرداخت کنند . البته در این راستا وزرات آموزش و پرورش از ارائه “سیم کارت” های دانش آموزی نیز خبر داد . از اول مهر ماه به دانش اموزان ارائه می شود . قرار است که روی سیم کارت های دانش اموزی طرح های رایگان اینترنت ارائه شود .

پولی شدن سامانه شاد در سال تحصیلی جدید

به گزارش پایگاه خبری سایت سیم کارت با این که از سال گذشته سامانه شاد با اینترنت رایگان ارائه می شد . اما بعضی از مدارس از پلتفرم های دیگر استفاده می کردند . دانش آموزان و خانواده ها باید بابت آن هزینه پرداخت می کردند . این مسئله باعث شد تا فضای تحصیل رایگان تا حدی مغایرت پیدا کند . از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد از اول تیر ماه 1400 استفاده از سامانه آموزشی شاد رایگان نیست . به این علت طرح های اینترنتی رایگان روی سیم کارت های دانش اموزی ارائه می شود . عادلانه تمام دانش آموزان از آن بهره مند شوند .

در واقع سیم کارت های دانش آموزی جدید که ارائه می شود شامل طرح های اینترنتی می باشد . برای دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد و یا هر پلتفرم آموزشی دیگر . این طرح همان طور که اشاره کردیم برای این ارائه شد تا خانواده ها برای استفاده از پلتفرم های آموزشی دیگر مجبور به پرداخت هزینه نشوند . این مساله به توزیع عادلانه اینترنت بین دانش آموزان منجر خواهد شد . با این کار ، هر پلتفرم آموزشی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش که مدارس برای آموزش مجازی از آن استفاده کنند . از طریق طرح های تعریف روی سیم کارت ‌های‌ دانش ‌آموزی رایگان خواهد بود . با این کار در نظر گرفتن تسهیلات رایگان برای آموزش مجازی حذف نمی ‌شود و فقط فرآیند آن عوض خواهد شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.