مجله سیم کارت

پیامک های تبلیغاتی متوقف می شود

0 18

قائم مقام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اظهار داشت : برای رفع مزاحمت هاي مربوط به پيامک هاي تبليغاتي برنامه ريزي هايي صورت گرفته، تا بدون قطع پيامک هاي ضروري مانند پيامک بانک ها، امکاني فراهم شود تا ارسال اين پيامک ها متوقف شود.

قائم مقام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اظهار داشت : برای رفع مزاحمت هاي مربوط به پيامک هاي تبليغاتي برنامه ريزي هايي صورت گرفته، تا بدون قطع پيامک هاي ضروري مانند پيامک بانک ها، امکاني فراهم شود تا ارسال اين پيامک ها متوقف شود.

به گزارش مهر، لطف ا… سبوحي، با اشاره به پيشنهادات مطرح در پيوست فرهنگي نسل سوم تلفن همراه گفت: يکي از محورهاي اين پيوست، اختصاص 5 درصد درآمد اپراتورها به کار فرهنگي بوده که ما به اين بخش اعتراض داريم.

وی با تاکيد بر لزوم دريافت خدمات با کيفيت و با تعرفه مناسب از سوي مردم اظهار داشت: معمولا قيمت گذاري براساس هزينه اپراتورها صورت مي گيرد و لازم است در اين ميان به اين نکته توجه داشته باشيم که بايد قيمتي براي خدمات تعيين شود که براي مردم قابل پرداخت بوده و در عين حال منجر به جذب سرمايه براي اپراتور شود و به گونه اي نباشد که فرد انگيزه حضور در سرمايه گذاري اين بخش را نداشته باشد.

لطف ا… سبوحي، در پاسخ به انتقاداتي مبني برعدم رسيدگي اپراتورهاي خصوصي به بخش هاي محروم و روستاها گفت: نمي توان توقع داشت که اپراتورها مانند زماني که در دست دولت بودند در بخش هايي که توجيه اقتصادي ندارد، سرمايه گذاري کنند حتي در پروانه اپراتورها گفته شده که سرمايه گذاري در بخش هاي کمتر توسعه يافته از تکاليف دولت است؛ براين اساس سال گذشته حدود 230 ميليارد تومان در حوزه خدمات مخابراتي اجباري (USO) سرمايه گذاري شد که طبيعتا اگر در قالب قانون بودجه ، رقم هاي مناسبي براي اين بخش در نظر گرفته شود مي توان نقاط روستايي را به طور کامل توسعه داد.

قائم مقام رگولاتوري به تعرفه هاي مصوب اينترنت تلفن همراه اشاره و اظهار کرد: پيش از اين تعرفه مصوبي که براي GPRS وجود داشت، 14.8 ريال تعيين شده بود که رقم بسيار بالايي است و در شرايط فعلي پرداخت آن اصلا پذيرفته نيست اما زماني که بحث ارائه خدمات نسل هاي جديد صورت گرفت لازم بود تعرفه مناسبي پيشنهاد شود، براين اساس پيشنهاد اوليه 2.5 ريال براي هر کيلوبايت اينترنت تلفن همراه مطرح شد که در آينده تعرفه هاي جديد اعلام مي شود.

وی افزود : نکته ديگر آن که در حال حاضر حجم اطلاعاتي که از طريق اينترنت تلفن همراه جابه جا مي شود، نرخ صعودي دارد و به عنوان مثال شبکه هاي اجتماعي موبايلي حجم بالاي اطلاعات را به خود اختصاص داده اند که اين موضوع موجب مي شود سود اپراتورها کاهش پيدا کند اکنون اين نگراني در کل دنيا وجود دارد و لازم است که شرکت ها مراقب توسعه آينده خود باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.