مجله سیم کارت

چرخه عمر سیم کارت های رایتل

0 2,157

ما در این مقاله می خواهیم به چرخه عمر سیم کارت ها بپردازیم . اپراتور رایتل سومین اپراتور برتر در کشور است این اپراتور خدمات زیادی را برای مشترکین خود ارائه کرده است . مشترکین با خرید سیم کارت رایتل می توانند از خدمات این اپراتور بهره مند شوند . مشترکین باید بدانند که چرخه عمر سیم کارت های دائمی و اعتباری متفاوت از یکدیگر است .

چرخه عمر سیم کارت رایتل دائمی :

مشترکین بعد از “خرید سیم کارت رایتل” دائمی باید بدانند که سیم کارت آن ها به صورت پیش فرض فعال است . چرخه عمر سیم کارت رایتل دائمی به این طریق است که در صورتی که بدهی مشترک مساوی یا بیشتر از سقف اعتبار آن شود . سیم کارت کاربر از حالت فعال خارج و سیم کارت به حالت قطع یک طرفه تبدیل خواهد شد . درصورت عدم افزایش سقف اعتبار ، این مبلغ 60 هزار تومان است . در حالت قطع یک طرفه فقط امکان دریافت مکالمه صوتی ، مکالمه تصویری ، پیامک و پیام چند رسانه ای برای کاربر وجود دارد .

در صورتی که مشترک صورت حساب میان دوره خود را پرداخت کند ، سیم کارت رایتل مشترک از حالت قطع یک طرفه به فعال تبدیل خواهد شد . ولی اگر مشترک بعد از گذشت 14 روز نسبت به پرداخت صورت حساب خود اقدام نکند . به مدت 14 روز به صورت مداوم یک طرفه باقی بماند . سیم کارت مشترک به صورت دو طرفه قطع خواهد شد و زمانی که سیم کارت مشترک قطع دو طرفه شود . یعنی کلیه خدمات برای مشترک غیر فعال است . فقط در صورت پرداخت صورت حساب میان دوره سیم کارت مشترک وصل خواهد شد . َ

در صورتی که مشترک به مدت 365 روز متوالی در حالت قطع دو طرفه باقی بماند ، شماره رایتل ( rightel ) منقضی خواهد شد . هم چنین در صورت عدم استفاده مشترک به مدت 365 روز متوالی از سیم­ کارت خود و عدم پرداخت آبونمان ، سیم ­کارت و شماره رایتل منقضی خواهد شد . با منقضی شدن سیم کارت ، مشترک می ­تواند ظرف مدت 180 روز و با پرداخت بدهی خود به وضعیت فعال بازگردد . بعد از اتمام 180 روز ، مشترک می تواند در چارچوب سیاست های این اپراتور ظرف مدت 5 سال با مراجعه به یکی از فروشگاه های رایتل و پرداخت مجدد مبلغ سیم کارت به وضعیت فعال باز گردد . هم چنین پس از گذشت 5 سال سیم کارت وی قابل بازیافت و قابل واگذاری به غیر خواهد بود .

رایتل اعتباری :

مشترکین بعد از خرید سیم کارت رایتل اعتباری باید بدانند که سیم کارت آن ها به صورت پیش فرض غیر فعال است . با برقراری اولین تماس ، اتصال به اینترنت و ارسال پیامک و پیام چند رسانه ای و یا اولین شارژ “سیم کارت رایتل” مشترک از حالت غیر فعال به فعال تبدیل می گردد . در صورتی اعتبار حساب سیم کارت به اتمام برسد سیم کارت به حالت یک طرفه در می آید . مشترک دیگر قادر به برقراری تماس و یا دیگر خدمات نیست و فقط می تواند تماس های صوتی و تصویری ، پیامک و پیام چند رسانه ای را دریافت کند و مشترک با خرید شارژ از حالت یک طرفه به فعال تبدیل خواهد شد .

در صورتی که مشترک اقدام به خرید شارژ نکند و سیم کارت به مدت 180 روز به صورت یک طرفه باقی بماند به قطع دو طرفه تبدیل می شود . فقط مشترک با افزایش اعتبار ، دریافت اعتبار و خرید طرح به حالت فعال تبدیل خواهد شد . حالا اگر مشترک به مدت 30 روز در حالت قطع دو طرفه باشد و یا سیم کارت خود را بعد از 365 روز فعال نکند . سیم کارت و شماره همراه مشترک منقضی خواهد شد و با منقضی شدن سیم کارت ، مشترک می تواند در چارچوب سیاست های روز رایتل ظرف مدت 1 سال و با مراجعه به یکی از فروشگاه های رایتل و پرداخت مجدد مبلغ سیم کارت را به وضعیت فعال برگرداند .
در صورتی که سیم کارت ، 1 سال متوالی در وضعیت منقضی باقی بماند ، سیم کارت وی به طور خودکار بازیافت و قابل واگذاری به غیر خواهد بود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.