مجله سیم کارت

کاربران اپل به دام هکرها افتادند

0 21

حملات سایبری یک جنگ مجازی می باشد که دارای دامنه های متنوعی می باشد. از آنجایی که امروزه تمامی زندگی ما به تکنولوژی، رایانه‌ها و اینترنت گره خورده است اطمینان از ایمن بودن این ابزارها  به امری اساسی مبدل گشته است.حملات سایبری بسیاری از تلفن‌های همراه کاربران عادی را نیز تحت تاثیر قرار داده‌ است. تلفن‌های "ایفون"، ویندوز موبایل و "نوکیا" بیشترین قربانیان سایبری بوده‌اند.با توجه به ادعاهای ایفون درباره عدم نفوذپذیری، اخیرا  گزارشهایی از کاربران گوشی های ایفون و همچنین محصولات اپل مبنی بر هک شدن حساب کاربریشان ذکرشده است.در همین راستا "اپل" نیز به کاربران خود هشدار داده تا دردام حملات سایبری و هکرها نیفتند.بسیاری از هکرها با کاربران گوشی های اپل و ایفون تماس گرفته و از آنها درخواست کرده اند که جهت خرید گیفت کارت‌های جدید اطلاعات حساب کاربری و بانکی خود را در اختیار آنها قرار دهند و از این طریق موفق به هک کردن گوشی ها و حساب شخصی این کاربران شده اند.

به این حملات اصطلاحا فیشینگ گفته می شود که مختصرا از عبارت Password Harvesting Fishing به معنای به دست آوردن رمز عبور از طریق طعمه،می باشد که با فریب دادن کاربران می توانند به اطلاعات شخصی و رمز حساب های بانکی آنها دسترسی پیدا کنند.این روشی یکی از آسانترین و متداولترین روشها جهت سرقت اطلاعات کاربری فرد قربانی می باشد.البته باید یادآور شویم که چندی پیش تحلیلگران به کاربران ایفون جهت احتمال هک شدن اطلاعات توسط هکرها هشدار داده بودند ولی با این حساب هم اکنون این روش حمله، قربانیان بیشماری را به دام خود انداخته است.

در پایان ذکر این نکته ضروری می باشد که جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات و اسیر شدن در دام  هکرها بهتراست تمامی کاربران به مسائل امنیتی که از سمت مقامات قضائی در اینباره مطرح می شود گوش فرا دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.