مجله سیم کارت

کلاهبرداری از طریق تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

0 362

این روز ها افراد کلاه بردار به دنبال راه های جدید برای کلاهبرداری هستند . تماس با افراد به اسم اپراتور ها راه جدید برای کلاه برداری است که افراد سو استفاده گر از این طریق به تازگی موفق به کلاه برداری کنند . در واقع به دنبال راهی هستند تا بتوانند از طریق راه های مختلف از مردم سو استفاده کنند . پایگاه خبری سایت سیم کارت به دلیل این که در حوزه “سیم کارت” فعال است تصمیم گرفته است که افراد را از سو استفاده های احتمالی در این حوزه با خبر سازد . یکی از کلاهبرداری ها ، کلاهبرداری از طریق تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی است .

کلاهبرداری از طریق سیم کارت

یکی از شیوه های کلاه برداری از طریق سیم کارت به این طریق است . افراد کلاه بردار و سو استفاده گر از سمت اپراتور های فعال مانند همراه اول ، ایرانسل ( irancell ) ، رایتل و … با مشترکین تماس میگیرند . در طی تماس خود را به عنوان یکی از کارمندان این اپراتور ها معرفی می کننند تا افراد اعتماد کنند . به ان ها پیشنهاد های جذابی را می دهند تا جذب شوند . این افراد سودجو با برقراری تماس به آن ها وعده های مانند سیم کارت رایگان ، تعویض سیم کارت دائمی و یا اعتباری ، تبدیل سیم کارت اعتباری به سیم کارت دائمی ، برخورداری از اینترنت و تماس رایگان ، تبدیل سیم کارت  4G به  5G و … و از این طریق افراد را فریب می دهند .

کلاهبرداری از طریق تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

هدف پایگاه خبری سایت سیم کارت این است که افراد آگاهی کامل در خصوص این نوع کلاه برداری را داشته باشند . افراد توجه داشته باشند در صورتی که فرد اطلاعات هویتی شما را نیز دارد باز به راحتی اعتماد نکنند . زیرا در سال های گذشته چندین بار اطلاعات افراد از طریق ثبت احوال ، تلگرام و موارد دیگری نشت کرده بود . به همین دلیل ممکن است که اطلاعات هویتی افراد را نیز داشته باشند .

در واقع افراد سود جو و کلاه بردار با عنوان کردن نام و نام خانوادگی و حتی گاهی اعلام کد ملی فرد تلاش برای جلب اعتماد آن ها دارند تا بتوانند به اهداف خود برسند .همان طور که اشاره کردیم به تازگی با اشخاص تماس می گیرند . اعلام می کنند که سیم کارت ایرانسل اعتباری و یا “سیم کارت همراه اول اعتباری” خود را می توانند به “سیم کارت ایرانسل دائمی” و یا سیم کارت همراه اول دائمی تبدیل کنند . از اینترنت رایگان و تماس رایگان چند ماهه استفاده کنند .

کلاهبرداری از طریق برنده شدن سیم کارت رایگان

در نمونه‌ های دیگری از این دست ممکن است تماس بگیرند و اعلام کنند که فرد برنده سیم‌ کارت رایگان شدند . در نهایت آدرس فرد را دریافت تا هدایای مورد نظر را برای او ارسال کنند . و در صورتی که فرد فریب این تماس‌ ها را بخورد ، ممکن است آدرس خود را ارائه کند . شخص کلاه بردار به آدرس مراجعه کرده ،‌ با وعده تبدیل سیم‌ کارت و یا حجم های اینترنت و تماس با هزینه‌ های کم تر ، مبلغی را دریافت می ‌کند .

کاربران باید توجه داشته باشند که اپراتور ها در صورتی که طرح‌ هایی از جمله ارائه سیم‌ کارت داشته باشند . این اطلاعات در وب ‌سایتشان موجود است و گول افراد را نخورند . بر همین اساس تمام طرح های که از سوی اپراتور ها ارائه شود در وب سایت ان ها قابل رویت است . بنابراین کاربران در صورت مواجهه با تماس‌ هایی از قبیل اینترنت رایگان ، تبدیل سیم‌ کارت و مواردی از این قبیل ، تنها و فقط کافی است به سایت اپراتور ها مراجعه کرده . از واقعی بودن یا نبودن آن آگاه شوند و گرفتار کلاه برداری نشوند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.