مجله سیم کارت

کوالکام در کنفرانس پیشرو، از تراشه جدید خود رونمایی خواهد نمود

0 28

کوالکام در کنفرانس پیشرو، از تراشه جدید خود رونمایی خواهد نمود

کوالکام شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی  و مخابرات آمریکایی است که هرساله کنفرانسی برگزار کرده و از محصولات و گجت های خود رونمائی می کند.بر همین اساس این کمپانی امسال در تاریخ 3 تا 5 دسامبر کنفرانسی را در شهر مائوئی ایالت هاوایی برگزار خواهد نمود و از تازه های خود رونمائی خواهد کرد.

طبق اخبار به دست آمده کوالکام در این کنفرانس، تراشه اسنپدراگون 865 خود را معرفی خواهد نمود. بنا بر گزارشات رسیده ، به احتمال خیلی زیاد کوالکام این تراشه خود را برای استفاده در اختیار کره ای ها قرار خواهد  داد.

بله درست حدس زدید . اینبار نیز سامسونگ قبل از تمامی کمپانی ها دیگر دست به کار شده و قرار است از این نوع تراشه بر روی محصولات جدید خود استفاده نماید. علاوه بر این، کره ای ها  از فناوری 7 نانومتری EUVبر روی گجت های جدید خود استفاده خواهند نمود. همچنین فناوری 7 نانومتری FinFET شرکت TSMC یکی دیگر از فناوری های سامسونگ می باشد که جهت بهبود مصرف انرژی کاربرد دارد و قادر است حدود 15 تا 20 درصد مساحت تراشه را کاهش دهد. لازم به ذکر است که کمپانی سامسونگ چندی پیش ، توسعه فرایند ساخت 5 نانومتری EUV را به اتمام رسانده است و همچنین زیرساخت های مربوط به تولید این تراشه‌ها (یعنی تراشه های 5 نانومتری) نیز تا انتهای امسال آماده و قابل عرضه خواهند شد.

کوالکام در کنفرانس پیشرو، از تراشه جدید خود رونمایی خواهد نمود

شایان ذکر است که محصولات کوالکام توسط اکثر کمپانی ها قابل استفاده هستند. کوالکام تراشه های بسیار متنوع و قدرتمندی ارائه می دهد و گجت ها و سخت افزارهای تولید و ساخته شده توسط ایم شرکت به مراتب در سطح عالی و بسیار باکیفیت نیز می باشند.بر همین اساس این کمپانی (کوالکام) با شرکت های مختلفی نیز در حال همکاری می باشد. به گونه ای که قبلا و بعد از ساخت تراشه های اسنپدراگون 820 و 835 ، کوالکام تصمیم گرفت تا با شرکت تایوانی TSMC همکاری داشته باشد.

در پایان این مطلب ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که شرکت کوالکام قصد دارد دو مدل از این تراشه را عرضه نماید که یک نمونه از آن برای گوشی های موسوم به LTE قابل استفاده می باشد و همچنین مدل دیگر آن نیز برای مودم X55 5G کاربرد دارد.

اطلاعات به دست آمده درباره محصول جدید کوالکام در همین حد بوده است ولی باتوجه به نزدیک بودن زمان کنفرانس بی شک اطلاعات زیادی در اینباره مطرح خواهد شد . بنابراین پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا از جدیدترین و به روزترین خبرهای روز تکنولوژی آگاه شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.