مجله سیم کارت

گوگل با ارائه جزئیات دیگری از پیکسل 4 همه را شوکه کرد

0 12

گوگل با ارائه جزئیات دیگری از پیکسل 4 همه را شوکه کرد

در مقاله قبل اشاره کردیم گوگل در گوشی" پیکسل4" خود قصد دارد از قابلیت تشخیص چهره استفاده نماید و بدین منظوراز  تعدادی از کارمندان خود  خواسته است تا در سطح شهر پخش شده و از تمام افراد برای به اجرا درآوردن این طرح عکس بگیرند.گوگل به ازای هر عکس یک کارت هدیه 5 دلاری به افراد باعث زمان صرفه شده افزاد هدیه می کرد.

برهمین اساس دیشب برای اولین بار "گوگل" قابلیتهایی از پیکسل4 را منتشر کرد که قابلیت سیستم تشخیص چهره و تعامل و ارتباط بدون لمس را نشان می داد.

حال شاید برایتان سوال پیش بیاید که منظور از تعامل بدون لمس چیست؟
تعامل بدون لمس مبتنی بر سیستم راداری soli بوده و با استفاده از این قابلیت فرد قادر خواهد بود با حرکات دست خود بدون تماس یا لمس گوشی کارهای مختلفی انجام دهد.در واقع پخش موسیقی ، سایلنت کردن گوشی در هنگام دریافت تماس،قطع کردن آلارم از ویژگیهایی است که می توانید انجام دهید.پس هنگامی که در متنی به واژه Motion Sense برخورد کردید،بدانید که منظور تعامل بدون لمس می باشد.
حال گوگل اعلام کرده است که علاوه بر قابلیتهای ذکر شده در گوشی جدید خود به مراتب این تکنولوژی را افزایش داده و قابلیتهای بیشتری به این فناوری اضافه خواهد نمود.در واقع گوگل با بکارگرفتن سیستم راداری soli توانسته است سیستم تشخیص چهره را بر روی گوشی های هوشمند گوگل پیکسل4 اعمال نماید که بدین ترتیب سیستم با سرعت تمام قادر به تشخیص چهره ی فردشده و قفل گوشی را باز می کند.
در ادامه دانستن جزئیاتی از این گوشی خالی از لطف نخواهد بود .با توجه به تصاویر مختلف پخش شده از پیکسل4 می توان جزئیات زیر را مطرح نمود.

7 سنسور دربخش فوقانی  این گوشی تعبیه شده است که شامل دوربین سلفی، سنسور تشخیص محیط ، منبع انتشار نور مادون قرمز، سنسور مجاورت ، پروژکتور نقطه ای و 2 دوربین مادون قرمزمی باشد.

همچنین وجود تراشه رادار soli در کنار همه ی این موارد بسیار مهم و ضروری می باشد.
گوگل پیکسل4 از تمام جهات قادر به تشخیص چهره ی افراد می باشد.
از طریق این سیستم soli شما قادربه تایید پرداخت‌های اینترنتی و ورود به اپلیکیشن‌ها خواهید بود.این سیستم دارای امنیت بسیار بالایی خواهد بود و از تراشه امنیتی Titan M استفاده می کند.

در انتها لازم به ذکر است که رادارsoli و همچنین سیستم تشخیص چهره در داخل پیکسل4 انجام گرفته و به هیچ عنوان قابل دسترسی نخواهند بود و وجود تراشه ی امنیتی دراین مدل موجب ذخیره داده های کاربران برای سیستم تشخیص چهره می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.