مجله سیم کارت

یک سالگی فناوری 5G در ایران

0 40

اپراتور ایرانسل اولین و بزرگ ترین اپراتور دیجیتال در ایران است و این اپراتور بزرگ به عنوان اولین اپراتور دیجیتال اقدامات زیادی نیز انجام داده است . اپراتور ایرانسل علاووه بر عنوان اولین اپراتور دیجیتال ، عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده 5G در ایران نیز می باشد . اپراتور "ایرانسل" اولین اپراتور در ایران است که فناوری نسل پنجم را راه اندازی کرده است و اول مرداد ماه 1399 اولین روزی است که فناوری نسل پنجم توسط اپراتور بزرگ ایرانسل راه اندازی شد . به گزارش روابط عمومی ایرانسل ، این اپراتور فناوری نسل پنجم را هم زمان با توسعه آن در کل کشور ها در ایران نیز وارد کرد و آن را در اختیار مردم قرار گذاشت . اپراتور ایرانسل به عنوان اولین و بزرگ ترین اپراتور در ایران مشترکین زیادی دارد و همواره در تلاش است تا متنوع ترین خدمات را در اختیار مشترکین سیم کارت های خود قرار دهد . ایرانسل اولین ارائه دهنده فناوری  5G  در ایران است و بعد از ایرانسل اپراتور همراه اول نیز اقدام به ارائه این خدمات کرده است و تا به حال سه سایت فناوری نسل پنجم در شهر های تهران ، مشهد و قم راه اندازی کرده است .
اپراتور ایرانسل از سال 1395 مشغول مطالعه روی فناوری نسل پنجم است و در سال 1396 موفق شد آن مورد آزمایش قرار دهد و اول مرداد ماه 1399 موفق شد نخستین سایت خود را در ایران راه اندازی کند . اپراتور ایرانسل تا به امروز 7 سایت را راه اندازی کرده است که دومین سایت خود را در هفتم مرداد 1399 و سومین سایت خود را نیز 21 آبان ماه 1399 راه اندازی کرد . اپراتور ایرانسل بیست و هشتم بهمن ماه 1399 چهارمین سایت خود را در در بوستان آب و آتش راه اندازی کرد که در مراسم افتتاح آن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی و مدیر عامل ایرانسل دکتر بیژن عباسی آرند نیز حضور داشتند . پنجمین سایت 5G ایران و ایرانسل نیز ، سوم اسفند ماه 1399 ، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( رگولاتوری ) و مدیرعامل ایرانسل ، در محوطه باز شهرداری شیراز افتتاح شده و در اختیار مردم این شهر قرار گرفت . ششمین سایت نسل پنج ایرانسل هم ، سه ‌شنبه 19 اسفند ماه 1399 ، با حضور معاون فناوری و نو آوری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات ، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و مدیر عامل ایرانسل ، در این جزیره افتتاح شد . هفتمین سایت 5G ایرانسل هم ، چهارشنبه 27 اسفند 1399 ، در محوطۀ باز دانشگاه فردوسی مشهد و با حضور معاون استاندار خراسان رضوی و مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( رگولاتوری ) منطقه شمال شرق و مدیر عامل ایرانسل ، راه‌ اندازی شده و خدمات آن در اختیار زائران و مجاوران آستان قدس رضوی و پژوهش گران و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفت .
اپراتور ایرانسل در یک سالگی فناوری نسل پنجم و در آخرین تست‌ های سرعت انجام شده در شبکۀ 5G خود ، موفق به ثبت سرعت دانلود نزدیک به 4 گیگا بیت بر ثانیه در شبکۀ واقعی و تجاری نسل پنج شده است .

  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.