مجله سیم کارت

22 سالگی گوگل

0 131

گوگل در 5 مهر ماه سال 1399 بیست و دو ساله شد . “گوگل” بزرگ ترین شرکت در جهان است این شرکت در 5 مهر ماه سال 1377 فعالیت خود را آغاز کرد و در 5 مهر ماه امسال وارد 22 سالگی شد . و گوگل از سال 77 که شروع به فعالیت کرده است تا به امروز فهرست خود را گسترش داده است . گوگل فعالیت های گسترده ای دارد و خدمات متفاوتی را ارائه می دهد .

گوگل خدمات نرم افزاری زیادی مانند سرویس ایمیل ، نقشه ، موتور جستجو ، سیستم عامل اندروید ، سیستم عامل و مرور گر کروم را دارد . محصولات سخت افزاری این شرکت بزرگ کروم بوک ، گوگل هوم ، گوشی پیکسل است . گوگل علاوه بر خدمات تجاری خود فعالیت ‌های زیادی در جهت منافع عمومی دارد . از جمله‌ ی آن می‌ توان به پروژه‌ های مشترک با ویکی ‌پدیا ، برنامه ‌های تحقیقاتی با دانشگاه‌ ها و هزینه در جهت آموزش عمومی و مقابله با بحران‌ ها اشاره کرد . از جمله در زمان کرونا به جز ایجاد وب‌ سایت و نقشه‌ ی مخصوص ، 100 میلیون دلار در جهت مبارزه‌ ی مستقیم با همه‌ گیری کووید-19 اختصاص داد .

22 سالگی گوگل

گوگل بیش از 3 میلیارد وب‌ سایت را فهرست کرده است که این تعداد مرتب افزایش می ‌یابد . اگر بخواهید این فهرست را چاپ کنید ، بیش از 200 کیلومتر خواهد شد . گوگل خدمات متنوعی به کارکنان خود ارائه می‌ دهد و یکی از بهترین محیط ‌های کاری جهان شناخته می ‌شود . از خدمات ماساژ تا بازی ‌های گوناگون و دسترسی به غذا برای نمونه گوگل تلاش می ‌کند .

در دفاتر خود کارمندان همیشه کمتر از 50 متر با غذا فاصله داشته باشند . نخستین دودل گوگل حتی پیش از تأسیس رسمی آن و در 30 آگوست منتشر شد که « برنینگ من » را نشان می ‌داد تا مخاطبان گوگل بدانند که آن‌ ها به جشنواره‌ ی سالانه‌ ی « برنینگ من » که در بیابان بلک راک برگزار می‌ شود ، خواهند رفت . با توجه به این که گوگل یک پروژه‌ ی دانشجویی بود و هزینه ‌ی کافی برای پشتیبانی از آن وجود نداشت ، لری پیج و سرگی برین نخستین جایگاه ( Rack ) رایانه ‌ای را که به‌ عنوان سرور استفاده می ‌شد ، از لِگو (  LEGO) درست کردند . شاید این ایده ‌ای برای شکل ‌گیری لوگوی رنگی گوگل هم بوده باشد .

لوگوی گوگل ساختار ساده ‌ای دارد . ترکیب حروف Google که با رنگ‌ های آبی ، سبز ، قرمز و زرد کنار هم قرار گرفته‌ اند . اما همین ساختار ساده در طول سال ‌های فعالیت این شرکت چندین بار تغییر کرده است . لوگوی فعلی گوگل در سال 2015 (1394  خورشیدی ) معرفی شد . ظاهر مدرن آن بر سادگی و فراگیر بودن تأکید دارد . هنگامی که لری پیج و سرگی برین می‌ خواستند دامنه‌ ی Googol.com را ثبت کنند . متوجه شدند که موجود نیست بنابراین تصمیم به انتخاب دامنه‌ ی Google که تلفظ رایج ‌تری بود گرفتند .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.