مجله سیم کارت

26 امین سالگرد همراه اول

0 1,471

“همراه اول” اولین اپراتوری بود که در ایران شروع به فعالیت کرده است . همراه اول بزرگ ترین اپراتور در کشور است که تا حد بسیار بالایی اعتماد مردم را به خود جلب کند . این اپراتور در بین مردم ایران از اعتبار بالایی برخوردار است . معمولا در بین مردم جامعه تمایل به خرید سیم کارت همراه اول دائمی بیشتر از سایر “سیم کارت” ها می باشد . علی الخصوص سیم کارت همراه اول 0912 دائمی در بین سایر سیم کارت طرفداران بیشتری دارد . با گذشت زمان سیم کارت همراه اول 0912 ارزشمند تر می شود . 26 امین سالگرد همراه اول مرداد ماه است . 

سالگرد همراه اول

همراه اول فعالیت خود را از سال 1373 آغاز کرده است . تا به امروز 26 سال از شروع فعالیت این اپراتور گذشته است . در تاریخ 19 مرداد ماه فعالیت خود را آغاز کرد که 26 امین سالگرد این اپراتور بزرگ را گرامی می داریم  .

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همرا اول 19 مرداد 1373 کار خود را آغاز کرد . با واگذاری 4 سیم‌ کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری ، عرضه سیم‌ کارت در ایران توسط همراه اول ( MCI ) رسماً آغاز شد.

بهره‌ برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور

بهره‌ برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور ، ابتدا در مرداد ماه سال 1373 در شهر تهران با 24 سایت BTS و با ظرفیت 9200 شماره آغاز شد . به دنبال استقبال مردم ، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور است . بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، هیأت دولت اساس نامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه 2000 میلیارد ریال تصویب کرد . تمامی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران ( همراه اول ) واگذار شد و سالگرد همراه اول نیز بود . با جدی شدن خصوصى سازى مخابرات کشور ، این شرکت با درک اقتضائات جدید بازار رقابت ، از سال 1386 فعالیت خود را با نام تجارى « همراه اول » ادامه داد . در سال 1389 این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد . در 28 آذر 1389 ، پنج درصد سهام ( معادل 103 میلیون سهم ) خود را در فرا بورس عرضه کرد .

روز 29 مرداد 1392 نماد « همراه اول » در بازار بورس باز گشایی شد . این شرکت از آن سال در بازار بورس ایران حضور دارد . شرکت ارتباطات سیار ایران با بیش از 90 میلیون مشترک در تمامی شهر های کشور و حدود 45 هزار روستا ( بیش از 90 درصد روستا ها ) و بیش از 74 هزار کیلومتر از جاده‌ های کشور ، 97 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد . این اپراتور علاوه بر این که پیشتاز در عرضه سیم‎ کارت همراه اول است . پس از دریافت مجوز ارتقاى خدمات نسل 0 و نسل هاى بالاتر از آن در تاریخ 4 شهریور با نو سازی مداوم شبکه خود ، به روز ترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را در اختیار مشترکان خود قرار داده است .  26 امین سالگرد همراه اول امسال برگزار شد .

همراه اول وسیع‌ ترین شبکه باند پهن سیار

هم اکنون همراه اول با داشتن بیش از 45 هزار و 600 سایت و 35.6 میلیون مشترک 3G و 4G، وسیع‌ ترین شبکه باند پهن سیار را در اختیار دارد . اپراتور اول در چند سال گذشته ، در ارزیابی هاى رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( رگولاتوری ) . همواره عنوان برترین جایگاه اپراتور های تلفن همراه کشور را برای خود حفظ کرده است . ارزش شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان تنها اپراتور بورسی ایران ، طی شش ماه گذشته و در 26 امین سالگرد همراه اول بیش از چهار برابر و به ارزش بازار حدود 140هزار میلیارد تومانی رسیده است .
هم چنین لازم به ذکر است، همراه اول در فروردین ماه سال جاری توانست به رکورد بیش از 11 پتا بایت ترافیک دیتای روزانه دست یابد . رشدی دو و نیم برابری را نسبت به میانگین روزانه ترافیک دیتا در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌ دهد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.