مجله سیم کارت

esim یا سیم کارت الکترونیکی چیست؟ مزایا و چالش های سیم کارت الکترونیک

تفاوت سیم کارت معمولی با الکترونیکی

0 292

esim یا سیم کارت الکترونیکی چیست؟ مزایا و چالش های سیم کارت الکترونیک

تعریف سیم کارت

ماژول شناسایی مشترک است.  جنسشون هم پی وی سی است. سیم کارت ها قدیم دارای ابعاد بزرگتری بودند. در حال حاضر دارای ابعاد کوچکتری شده است. اما در این مقاله قسط داریم تا سیم کارت الکترونیکی را به صورت کامل برری کنیم.

سیم کارت فیزیکی یا معمولی

سیم کارت فیزیکی یک چیپ حافظه است که اطلاعاتی را که برای شناسایی مشترکین نیاز است را در خود نگه می دارد.

معایب سیم کارت فیزیکی

  • خراب شدن سیم کارت بعد از چند سال.
  • قابل دسترس بودن.
  • متفاوت بودن اندازه سیم کارت ها.
  • متصل نشدن درست سیم کارت روی برد گوشی.
  • امکان گم یا دزدیده شدن سیم کارت در صورت بلد نبودن تعویض سیم کارت و مراجعه به دفاتر پیشخوان.

سیم کارت الکترونیکی

سیم کارت الکترونیکی در اصل سیم کارت نیست. یک قطعه است که در گوشی قرار داده می شود. در این نوع سیم کارت به جای اینکه سیم کارت را درون گوشی خود بگذارید پروفایل یک اپراتور را روی گوشی نصب می کنید. تا گوشی بتواند سیگنال های اپراتور را دریافت کند.

ای  سیم به معنی سیم جاسازی شده است.  نسل جدید سیم کارت است. و اینکه سیم کارتی است که با یک گجت یکپارچه شده است. یک سیم کارت واقعی هم نیست.  یکی از معایبش هم این هست که تعویض نمی شود.

فناوری ای سیم امکان استفاده از دو سیم کارت هم داده و مجوز استفاده از دو اپراتور هم به ما داده است. یعنی از هر دو سیم کارت میتوانید استفاده کنید.  فناوری ای سیم برای هر سیم کارت تنظیمات اختصاصی قرار داده است. شما میتوانید هر دو حسابتان را مدیریت کنید.

سیم کارت الکترونیکی

مزایای سیم کارت الکترونیکی

ای سیم قابل اعتماد تر از سیم کارت معمولی است. نیاز به فضای زیاد برای خارج کردن هم ندارد. داخل گجت هایی مثل ساعت های هوشمند به کار رفته است.

ای سیم مثل سیم کارت معمولی نیست. پس موجب بد قرارگیری بد در اسلات نمی شود. قبلا استفاده از ای سیم ها در گجت های صنعتی بود.

  • نامحدود بودن شماره ها
  • تولید گوشی های کوچکتر و نازکتر
  • راحتی بیشتر در سفر های خارجی

معایب

  • قیمت بالای ای سیم سیم کارت
  • عدم سازگاری با گوشی های قدیمی

در ای سیم هر دفعه بخواهیم از سیم کارت استفاده کنم باید با نرم افزار آن سیم کارت را فعال کنید.

تفاوت سیم کارت معمولی با الکترونیکی

سیم کارت الکترونیکی به عنوان بخشی از پردازنده روی مادربورد قرار دارد و قابل جدا شدن هم نیست. سیم کارت های الکترونیکی توانایی ذخیره و استفاده از چند پروفایل را دارند. در اینجا منظور از پروفایل اطلاعاتی است. که در سیم کارت ذخیره شده و شناسایی و احراز هویت سیم کارت با شبکه موبایل را امکان پذیر می کند. سیم کارت های سنتی قابلیت استفاده از یک پروفایل را دارند و در صورت توقف آن پروفایل غیر قابل استفاده می شود. خط های الکترونیکی فضای کمتری را در گوشی می گیرد. چون ابعاد کوچکتری نسبت به سیم کارت های معمولی دارد. امکان تعویض سیم کارت وجود ندارد امکان خارج کردنش نیست.

وضعیت ای سیم در آینده به چه صورت است؟

طی چند سال آینده سیم کارت های پلاستیکی جای خود را به سیم کارت الکترونیکی می دهند .

چه زمانی میتوانیم از سیم کارت ای سیم استفاده کنیم؟

استفاده از این سیم کارت دو شرط دارد. اول اینکه باید ببینید گوشیتان از این فناوری پشتیبانی می کند یا خیر دوم اینکه اپراتور شما از این سیم کارت پشتیبانی کند.

 بررسی سیم کارت الکترونیکی از لحاظ امنیتی

این سیم کارت از لحاظ امنیت مثل سیم کارت فیزیکی نیست از آنجایی که این سیم کارت غیر قابل خارج کردن از گوشی است اگر هکر ها به سیم کارت نفوذ بکنند هیچ کاری نمیتوانید انجام دهید.

نتیجه گیری

به هر حال چه بخواهیم و چه نخواهیم این سیم کارت به زودی وارد زندگی ما خواهد شد و جای سیم کارت های فیزیکی را میگیرد. اما اگر فعلا به دنبال خرید سیم کارت فیزیکی هستید، سایت سیم کارت مرجع مناسبی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.