مجله سیم کارت

آیا اتباع غیر ایرانی می توانند سیم کارت به نام خود ثبت کنند؟

0 5,339

آیا اتباع غیر ایرانی می توانند سیم کارت به نام خود ثبت کنند؟

قطعا امروزه در عصر ارتباطات نداشتن سیم کارت شخصی مشکلات فراوانی را برای افراد به دنبال خواهد داشت. یکی از چالش هایی که امکان دارد اتباع خارجی در ایران با آن رو به رو شوند به وجود آمدن مشکلاتی در روند تهیه سیم کارت است. در حالی که تمامی مسائل مربوط به سیم کارت اتباع غیر ایرانی با پیروی از مراحل قانونی امکان پذیر است. اما آیا این کافی است؟

مطابق با قانون اتباع خارجی می توانند با داشتن مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت که توسط مراجع قانونی اعلام شده به دفاتر پیشخوان اپراتور مورد نظر رجوع کنند. سپس سیم کارت مورد نظر خود را خریداری کنند.

سیم کارت اتباع غیر ایرانی

ما در این صفحه به بررسی مشکلاتی که امکان دارد بر سر راه اتباع خارجی برای خرید سیم کارت به وجود آید می پردازیم. همچنین تمامی مسیرهای قانونی برای خرید سیم کارت اتباع غیر ایرانی را بیان خواهیم کرد. پس تا ادامه ما را همراهی کنید.

خرید سیم کارت ایرانی برای اتباع غیر ایرانی

با توجه به اینکه همه اتباع غیر ایرانی می توانند به طور قانونی در ایران اقامت کنند، پس می توانند به راحتی برای خرید سیم کارت هم اقدام کنند. این اتباع امکان خرید هر سیم کارتی را از هر اپراتوری دارند. در صورتی که اقامت اتباع خارجی در ایران کاملا قانونی باشد آن ها با در اختیار داشتن مدارک مورد نیاز می توانند به مراکز فروش سیم کارت مراجعه کنند. سپس در آنجا سیم کارت شخصی را به نام خود خریداری کنند.

خرید سیم کارت اتباع غیر ایرانی به مالکیت افراد ایرانی

بسیاری از اتباع غیر ایرانی مخصوصا افغان ها برای آنکه در خرید سیم کارت خود به مشکل برنخورند می توانند از یک ایرانی برای زدن سیم کارت به اسم وی کمک بگیرند. در واقع مالک حقیقی سیم کارت یک تابع خارجی است در حالی که سند مالکیت آن سیم کارت به نام یک فرد ایرانی است.

سیم کارت اتباع خارجی

با این حال این روش خیلی مطمئن نیست. چون فعالیت سیم کارت اتباع غیر ایرانی به همین دلیل متوقف می شود. از طرف دیگر امکان دارد که دسترسی به آن مالک سند سیم کارت را نداشته باشند و در نتیجه امکان استفاده از آن سیم کارت را از دست می دهند.

اتباع خارجی به چه مدارکی برای خرید سیم کارت نیاز دارند؟

هر ایرانی با در دست داشتن کارت ملی و شناسنامه می تواند برای خرید سیم کارت اقدام کند. اما برای اتباع غیر ایرانی شرایط کمی متفاوت تر است و در نتیجه مدارک مورد نیاز برای آن ها هم با ایرانیان یکی نیست.

مثلا برای خرید سیم کارت اتباع غیر ایرانی باید گذرنامه معتبر و اجازه اقامت در ایران را داشته باشند تا بتوانند سیم کارتی به اسم خود تهیه کنند. البته که داشتن سیم کارت و شناسنامه هم برای اتباع خارجی ضروری است.

منشاء مشکلات اتباع خارجی برای خرید سیم کارت از چیست؟

در واقع با این حال که قوانین ویژه و منصفانه ای برای اتباع غیر ایرانی وجود دارد. اما گاها اتباع خارجی به ویژه افغان ها با مشکلات زیادی برای خرید سیم کارت رو به رو می شوند. ولی بعد از بررسی های بسیاری که انجام شد متوجه شدند که این مشکلات به دلایل زیر است:

  • عدم آگاهی از قوانین

گاها پیش می آید که خیلی از نیروهای دفاتر پیشخوان به علت تازه کار بودن و عدم آگاه بودن به قوانین با مشکل فروش سیم کارت به اتباع خارجی رو به رو می شوند. بنابراین آگاهی کامل از قوانین کشور در این مورد می تواند مشکلات اتباع غیر ایرانی را بر طرف سازد.

  • عدم هماهنگی

در واقع نداشتن آگاهی از قوانین کشور می تواند باعث بروز عدم هماهنگی در بخش های مختلف شود. اما وجود یکپارچگی در آگاهی و همکاری افراد با یکدیگر باعث کاهش این مشکلات می گردد.

  • مشکلات سامانه ها

سامانه پژواک برای استعلام از کد آمایش اتباع خارجی کاربرد دارد. به منظور ثبت مالکیت یک سیم کارت باید استعلامات لازم از طریق این دو سامانه انجام شود. بعد از مثبت بودن استعلام ها فرآیند ثبت مالکیت سیم کارت تکمیل می شود. البته متاسفانه گاهی این سامانه ها با مشکلاتی مواجه می شوند و نتیجه استعلامات را به درستی ارائه نمی دهند.

محدودیت های اتباع خارجی در خرید سیم کارت

افرادی که دارای ملیت ایرانی هستند می توانند تا سقف ده سیم کارت را خریداری کنند. اما قطعا برای اتباع خارجی به این صورت نیست. چون اتباع خارجی فقط سه سیم کارت را می توانند خریداری کنند. البته که همان یکی را هم سختی می توانند تهیه کنند. ولی شما اگر با یک مشاور خبره و حرفه ای صحبت کنید که شما را از پیچ و خم کارهای خرید آگاه کند و تهیه سیم کارت برای شما راحت تر می شود. اگر نمی دانید با چه مشاوری باید صحبت کنید تا ادامه همراه ما باشید تا در این خصوص شما را راهنمایی کنیم.

سیم کارت برای افغانی ها

سخن پایانی

با توجه به قوانینی که در کشور وجود دارد اتباعی که مدارک مورد نیاز را داشته باشند می توانند از حق مالکیت خرید سیم کارت برخوردار شوند که تمامی اپراتورهای ارائه دهنده سیم کارت در ایران، پیش شماره هایی را برای اتباع غیر ایرانی قرار می دهند.

اما همچنان که بیش تر هم گفتیم خرید سیم کارت برای مهاجران غیر ایرانی اغلب سخت است. بنابراین شما به سایت سیم کارت نیاز دارید. چون که این سایت به شما در خرید سیم کارت کمک می کند و حتی می توان از آن سیم کارت هم خریداری کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.