مجله سیم کارت

مراحل فعالسازی سیم کارت در خارج از کشور

0 2,818

مراحل فعالسازی سیم کارت در خارج از کشور سیم کارت دات کام

وقتی قرار است به یک کشور خارجی سفر کنید اولین سوالی که در ذهن تداعی می شود این است که فعالسازی سیم کارت در خارج از کشور چگونه است؟ عده زیادی از افراد پس از خارج شدن از کشور بنا به دلایلی مجبور به تماس هستند که این مشکل با خدماتی که اپراتورهای مختلف در اختیار افراد قرار می دهند قابل حل است.

رومینگ بین الملل این قابلیت را برای مشترکین فراهم کرده است تا بتوانند در کشورهای دیگر از خدمات سیم کارت خود همانند مکالمه، پیامک و اینترنت استفاده کنند. در این مقاله سعی داریم مراحل فعالسازی سیم کارت در خارج از کشور را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه شوید.

رومینگ چیست؟

قبل از آنکه مراحل فعالسازی سیم کارت در کشورهای دیگر را بیان کنیم بهتر است تعریفی کوتاهی از رومینگ داشته باشیم. اپراتورهای مختلف فقط می توانند نقاط داخلی کشور را تحت پوشش قرار دهند ولی زمانی که خارج از کشور هستید هم می توانید از خدمات این اپراتورها نیز بهره مند شوید.

استفاده از این خدمات زمانی ممکن است که سرویس رومینگ بین الملل فعال شود. امکان استفاده از تلفن همراه برای ارسال پیامک، گفتگوی صوتی، اینترنت را خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش کشور مبدأ با کمک شبکه های تلفن همراه کشور مقصد را، رومینگ بین الملل گویند.

روش های فعالسازی سیم کارت در خارج از کشور

سیم کارت های موجود در کشور به صورت پیش فرض در محدود جغرافیایی ایران آنتن دهی دارند. اگر قصد خارج شدن از کشور را دارید باید قبل از خروج سرویس رومینگ بین الملل را فعال کنید. برخی از اپراتورها به صورت خودکار این کار را انجام می دهند ولی برای اطمینان بیشتر قبل از رفتن حتما این مورد را چک کنید. روش فعال سازی رومینگ برای سیم کارت های اعتباری و سیم کارت های دائمی یکسان است. حتی تعرفه رومینگ نیز با هم تفاوت ندارد. برای فعالسازی سیم کارت خارج از کشور چندین روش وجود دارد که به آن اشاره می کنیم:

  • کد فعالسازی

هر اپراتوری کد مخصوص به خود را برای فعالسازی رومینگ دارد که به راحتی می توان با کمک گرفتن از پشتیبان آن را فعال کرد. مثلا کد رومینگ همراه اول #29*10* از سمت راست به چپ وارد کنید.

مراحل فعالسازی سیم کارت در خارج از کشور

  • فعالسازی با پیامک

در این روش فعالسازی کافیست کد مربوطه را از طریق پیامک ارسال کنید تا سرویس مورد نظر برای شما فعال شود. یعنی فقط لازم است عدد ۲۹ را به عدد ۱۰ پیامک کنید و منتظر باشید تا نتیجه فعالسازی برای شما ارسال شود.

همانطور که در بالا گفته شد، این سرویس ها را قبل از خارج شدن از کشور باید فعال کنید؛ زیرا پس از خروج سیم کارت مورد نظر شما آنتن دهی نخواهد داشت تا بتوانید این سرویس را فعال کنید.

  • افزایش اعتبار سیم کارت دائم و سیم کارت اعتباری

برای اینکه بتوان از سرویس رومینگ استفاده کرد باید اعتبار سیم کارت افزایش پیدا کند. نحوه شارژ کردن حساب سیم کارت های دائمی و اعتباری متفاوت است وگرنه نوع خدمات رسانی رومینگ هر دو سیم کارت یکسان است.

  • شارژ سیم کارت دائمی با پیامک

برای شارژ کردن حساب رومینگ همراه اول با ارسال حرف B به شماره ۹۹۰۰۰۹ و سپس انتخاب مبلغ شارژ مورد نظر، همراه با شماره تلفن ارسال می کنید. مرحله بعد با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت مراحل پایانی و خرید شارژ را انجام می دهید.

فعالسازی ایرانسل و رایتل و همراه اول در خارج

  • شارژ سیم کارت دائمی بوسیله سایت

در این روش برای شارژ سیم کارت های دائمی می توانید از طریق سایت تمامی اپراتورهای این کار را انجام دهید. وقتی وارد سایت شدید، گزینه سرویس های و محصولات را انتخاب کنید. سپس گزینه رومینگ و مکالمات بین الملل را فعال کرده تا گزینه های مورد نظر به نمایش در آید. بعد از آن به راحتی می توانید هر گونه خدماتی که نیاز داشتید فعال کنید.

  • شارژ حساب سیم کارت اعتباری

شارژ سیم کارت های اعتباری، اپراتورهای مختلف آسان تر از سیم کارت های دائمی است. اعتبار سیم کارت های اعتباری می تواند از طریق دستگاه های pos یا پوز، دستگاه خود پرداز، همراه بانک و اپلیکیشن‌های مختلف صورت گیرد و خیلی راحت رومینگ تلفن همراه خود را فعال کنید.

نکات مهم مرتبط به خط و سیم کارت قبل از خروج از کشور

فعالسازی سیم کارت در خارج از کشور شامل هزینه ها و تعرفه های است که باید از آن مطلع باشید:

  • در زمان فعالسازی سرویس رومینگ، هزینه پیامک برای شما لحاظ نمی شود.
  • هزینه تماس بر حسب دقیقه و به صورت رند حساب می شود. (از یک ثانیه تا شصت ثانیه هزینه به صورت یک دقیقه کامل حساب می شود.)
  • در صورتی که دو سیم کارت از یک اپراتور (همراه اول) در کشور میزبان استفاده شود، هزینه بر اساس سرویس رومینگ سیم کارت اپراتور مورد نظر حساب می شود.
  • تعرفه های اعلام شده توسط اپراتورهای مختلف فقط برای تماس ها به ایران است. حتی در مواقعی که تماس به یک کشور دیگر صورت پذیرد، هزینه بر اساس تماس بین الملل کسر می شود.
  • تمامی بسته های اینترنتی که در ایران خریداری شده باشد، بعد از خارج شدن از کشور دیگر قابل استفاده نخواهد بود. زمانی که از اینترنت استفاده می شود بر اساس حجم مصرفی و برحسب تعرفه های اپراتورها محاسبه می ‌شود.
  • سیم کارت های دائمی در صورتی که یک طرفه شود دیگر قادر به استفاده از خدمات رومینگ نیستند. همچنین اگر شارژ خطوط اعتباری تمام شود تا زمانی که شارژ مجدد نشود یک طرفه خواهد ماند. شارژ خطوط اعتباری به راحتی توسط خویشاوندان قابل انجام است‌.

رومینگ تلفن همراه در اندروید و IOS

فعالسازی سیم کارت در خارج از کشور، فقط مربوط به سیم کارت نمی شود؛ بلکه قبل از هر کاری باید سرویس رومینگ را در گوشی خود جستجو کرده و آن را فعال کنید. سپس می توانید به آن متصل شوید و از آن استفاده کنید. امروز اکثر تلفن های همراه خدمات رومینگ بین الملل، به حالت خودکار فعال است. مراحل فعال کردن رومینگ اندروید و IOS عبارتند از:

  • شبکه رومینگ در IOS (آیفون)

تلفن های هوشمندی که به سیستم عامل IOS مجهز هستند به روش زیر رومینگ آن ها فعال می شود‌. ابتدا وارد قسمت تنظیمات (setting) گوشی شوید، سپس گزینه carrier را انتخاب کنید. وارد صفحه جدیدی می شوید با انتخاب گزینه اتوماتیک، گزینه را غیر فعال کنید تا شبکه های در دسترس جستجو شوند. شبکه مورد نظر خود را از بین شبکه های موجود انتخاب کنید تا سرویس رومینگ برای شما فعال شود.

  • شبکه رومینگ گوشی اندروید

ابتدا وارد قسمت تنظیمات شده و سپس در قسمت شبکه های بیشتر (More networks) گزینه Mobile network را انتخاب کنید. صفحه جدیدی برای شما باز می شود. گزینه network operators (اپراتورهای شبکه) را انتخاب کنید تا لیست شبکه ها نمایش داده شود. بعد از گذراندن این مراحل، شبکه مورد نظر را انتخاب کنید تا خدمات رومینگ برای شما فعال شود.‌

نتیجه گیری

مراحل فعالسازی سیم کارت در خارج از کشور یکی از موضوعاتی است که زمانی که شما در خارج از کشور هستید به راحتی می توانید از سیم کارت دائمی و اعتباری خود تماس بگیرد یا از اینترنت تلفن هوشمند خود استفاده کنید‌. تعرفه مکالمه به صورت رند حساب می شود اگر یک ثانیه یا ۶۰ ثانیه مکالمه داشته باشید برای شما یک دقیقه منظور می گردد. جهت فعالسازی سیم کارت در عربستان، عراق و اروپا و سایر کشورها این مطلب صدق می کند.

در این مقاله سعی کردیم تمامی نکات را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به راحتی با داخل کشور مکالمه داشته باشید. امیدوارم این مقاله مفید فایده بوده باشد. در صورت هر گونه سوال یا ابهام می توانید با کارشناسان ما در سایت سیم کارت در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.