مجله سیم کارت

پشتیبانی شرکت مخابرات استان تهران از تمامی اپراتورهای کشور

0 11,965

اپراتورهای همراه اول ( MCI ) ، ايرانسل و رايتل براي ارايه خدمات ارتباطي پيشرفته (نسل سه 3G )و بروز نيازمند استفاده از بستر مخابراتي و ارتباطي شركت مخابرات هستندو شرکت مخابرات استان تهران برنامه‌هاي مفصلی براي پشتيباني از تمامی اپراتورهاي فعال کشور دارد . مهندس صیدی در جمع اصحاب رسانه گفت: اپراتورهای همراه اول،ايرانسل و رايتل براي ارايه خدمات ارتباطي پيشرفته  (نسل سه  3G  ) و بروز نيازمند استفاده از بستر مخابراتي و ارتباطي شركت مخابرات هستند . شرکت مخابرات استان تهران برنامه‌هاي مفصلی براي پشتيباني از تمامی اپراتورهاي فعال کشور دارد و این پشتیبانی شرکت مخابرات استان تهران ادامه دارد .

به گزارش پيام تهران آنلاين، مهندس صيدي مديرعامل شركت مخابرات استان تهران در نشست خبري که به مناسبت گرامي‌داشت روز«خبرنگار» با حضور اصحاب رسانه،‌ سه‌شنبه 21 مردادماه در مجموعه تفريحي باغ نگارستان (كن)‌ برگزار شد . ضمن بیان این مطلب افزود: شركت مخابرات استان تهران به عنوان تنها اپراتور كشور که با گستره جغرافيايي،منابع انساني و سرمايه‌اي عظيم خود، به ارايه خدمات در دو استان تهران و البرز مشغول است . افتخار آن دارد كه نزديك به هشت ميليون و 500هزار پورت منصوبه تلفن ثابت و بيش از هفت ميليون و 500 هزار دايري و يك ميليون پورت اينترنت پرسرعت . بيش از 650 هزار اينترنت پرسرعت دايری در استان تهران و البرز را داراست.

پشتیبانی شرکت مخابرات استان تهران

مهندس صیدی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها در سال‌های اخیر، گفت: متاسفانه فشار ناشی از تحریم‌ها در این سال‌ها ما را با مشکلاتی مواجه کرد. اما در ماه‌های اخیر با عقد چند قرارداد بسیار خوب در حوزه‎ی تجهیزات و توسعه، فعالیت خود را متحول و به روز کردیم . با انعقاد قراردادهای جدید امیدواریم طی امسال و سال آینده پاسخگوی نیازهای مردم و اپراتورها در حوزه خدمات دهی تلفن و اینترنت باشیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه رفتن به سمت اینترنت نسل سوم موبایل (3G) فقط مربوط به اپراتورهای موبایل نمی‌شود . ادامه داد: در حوزه شرکت مخابرات استان تهران نیز باید زیرساخت‌هایی فراهم شود . هم اکنون این ظرفیت ها در تهران و کرج ایجاد شد و می‌تواند پاسخگوی نیاز سه اپراتور تلفن همراه یعنی ایرانسل، همراه اول و رایتل باشد.

مهندس صیدی با بیان اینکه اپراتورهای موبایل برای راه اندازی 3G نیازمند زیرساخت‌های مخابرات هستند . گفت: برای این منظور پهنای باند بالایی برای ارتباط میان آنتن‌های BTS با مراکز مخابراتی نیاز است .  هم اکنون این ظرفیت که حدود 600گیگابیت است ایجاد شده است . با اپراتور همراه اول نیز قراردادی داریم تا ارتباط BTS ها را از طریق فیبر نوری فراهم کنیم.

سرویس تلویزیون اینترنتی

وی در خصوص سرویس تلویزیون اینترنتی (IPTV) گفت:  در سال گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که برای ارایه سرویس تلویزیون اینترنتی نیاز به مجوز (IPTV) است و  حتی سازمان صدا و سیما نیز برای ارائه سرویس به این مجوز نیاز دارد.

مهندس صیدی افزود: پروژه‌ای که برای راه‌اندازی این سرویس به طور مشترک بین مخابرات تهران و صدا و سیما آغاز شد . به صورت پایلوت انجام شد، بسترهای لازم ایجاد شد و منتظر دریافت پروانه توسط صدا و سیما و تعرفه‌گذاری سرویس توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با اشاره  به تسریع رفع مشکلات مخابراتی مشترکان در مناطق مختلف مخابراتی استان تهران و البرز خاطرنشان ساخت :در حال حاضربا تلاش کارکنان شرکت در اکثر مناطق مخابراتی مشکل حادی در زمینه واگذاری تلفن ثابت وجود ندارد و حرکت بسوی بروز رسانی تلفن در تمامی مناطق حتی مناطقی نظیر منطقه چهار که از گسترش ساخت و سازها و تغییرات جمعیتی برخوردار شده است ، به سرعت ادامه دارد.

وی در این باره افزود:تنها برای 20 هزار مشترک به دلیل کامل نبودن زیرساخت‌های مخابراتی و توسعه بافت مسکونی مشکلاتی در واگذاری تلفن ثابت داریم . امیدواریم این مشکلات تا پایان شهریورماه سال جاری برطرف شود.

روند گسترش و توسعه شبکه مخابراتی

مهندس صیدی روند گسترش و توسعه شبکه مخابراتی را بگونه ای دانست . که در آينده نه چندان دور ، شركت مخابرات نه تنها بر مشکلات فعلی فائق خواهد آمد . بلکه خود به دنبال مشتري و جذب آن می رود.

وی در ارتباط باارایه سرویس اينترنت پرسرعت گفت:‌ آمار مشتريان این سرویس شرکت مخابرات ،با ساير اپراتور های این حوزه  به هیچ عنوان قابل مقايسه نيست و اين موضوع وظيفه ما را در ارايه خدمات مطلوب به مشتركان و پاسخگويي به موقع و صحيح شركت ،سنگين‌تر مي‌كند.

مهنس صیدی در حوزه مشترکان اینترنت پرسرعت استان تهران و البرز نیز گفت:  مخابرات استان تهران  بعنوان بزرگ ترین اپراتور است و  افتخار می‌کنیم که مشترکان، شرکت مخابرات استان تهران را برای دسترسی به اینترنت پرسرعت انتخاب کردند .

وی افزود:در حال حاضر با تعاملات و قراردادهایی که با زیرساخت داشتیم، پیش‌بینی برای پهنای باند آتی اینترنت دیده شده است، هم اکنون ظرفیت پهنای باند اینترنت نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است و در همین حال این ظرفیت نسبت به سال 91 با سه برابر افزایش روبرو است .

مديرعامل شركت در تشریح برنامه های حوزه پشتیبانی از مشترکان مخابرات استان تهران گفت: همان‌طور كه در منطقه مخابرات البرز سيستم پاسخگويي «2020» رااز لحاظ نرم‌افزاري ارتقا داده‌ايم . در نظر داريم در سطح مخابرات استان تهران همانند استان البرز و منطقه چهار ،سامانه پاسخگويي (2020)را پس از ارتقای نرم‌افزاری ،راه‌اندازي کنيم.

وی همچنین با اشاره به افزایش چشم‌گیر پرداخت غیرحضوری صورتحساب توسط مشترکین . گفت: خوشبختانه حدود 96 درصد از پرداخت صورتحساب‌های مشترکین استان تهران و البرز از طریق سامانه 1818 و 2000 به صورت غیرحضوری انجام می‌شود . ما تلاش داریم در حوزه مشتریان، مشتری مداری واقعی را اجرا کنیم.

سخنرانی مدیر عامل مخابرات تهران

مدیر عامل مخابرات تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث‌هایی که مبنی بر ورود اپراتور دوم تلفن ثابت مطرح می‌شود . اظهار کرد: ما نباید از رقیب ترس داشته باشیم . در حوزه تلفن همراه هم با آمدن اپراتورهای بعدی رقابت ایجاد شد . خدمات بهتری به مشترکان ارائه شد؛ به هر حال آمدن رقیب جدید بد نیست . قطعا ما هم در این حوزه برنامه‌هایی در حوزه تغییر تکنولوژی و توسعه شبکه انجام دادیم . امسال بالای 310 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ورود به طرح‌های جدید مخابراتی صورت خواهد گرفت.

شایان ذکر است درابتدای اين نشست خبري‌ كه با حضور مديرعامل،‌ معاونان و مديران ارشد شركت مخابرات استان تهران و خبرنگاران رسانه ها برگزار شد، ولي‌اله سعيديان مديركل دفتر روابط عمومي ضمن خوشامدگويي به اصحاب رسانه ، ياد و خاطره شهداي عرصه خبرنگاري  را گرامیداشت و گفت: امیدواریم با تلاش شما خبرنگاران نسل جدید بتوانیم راه و یاد  شهيدان” صارمی” “غلامرضا رهبر”، “سيدمرتضي آويني”، “سيدحسن شاهچراغي”، “بهروز فلاحت پور”، “حسن هادي” ، “محمدرضا اماني” و عزيز بي نشان “كاظم اخوان” و ديگر شهداي اين راه به ويژه خبرنگاران دوران دفاع مقدس در يادها جاودان بماند.

گفتنی است مهندس صیدی به همراه معاونان خوددر نشست پرسش و پاسخ شرکت کرده و به پرسش های خبرنگاران در حوزه های مختلف ارتباطی و مخابراتی استان تهران و البرز پاسخ گفتند .

قطع سرویس مشترکان بدهکار

مدیرعامل شرکت در پاسخ به سؤالی در خصوص قطع سرویس مشترکان بدهکار، گفت: قبوض تلفن ثابت به دو بخش میان‌دوره و پایان دوره تقسیم می‌شود . برای مشترکان حقوقی مبلغ قطع میان‌دوره 200 هزار تومان است. برای قبوض پایان دوره نیز مخابرات سقف قطع تلفن 100 هزار تومان است.

وی یادآور شد: در گذشته اگر کسی مشترک تلفن ثابت بود و بدهی داشت . تلفن همراه او را نیز قطع می‌کردند اما اکنون این کار مجاز نیست.

مهندس صیدی با اشاره به مبلغ لاوصولی‌ها و بدهی‌های معوقه مشترکان مخابرات استان تهران، گفت: در هر دوره 25 درصد قبوض لاوصولی است . یعنی تلفن قطع شد و مشترک هنوز آن را پرداخت نکرده اما زمانی که با مشترک تماس گرفته می‌شود و پیامک ارسال می‌شود. اقدام به واریز وجه و وصل تلفن می‌کنند که این مبلغ حدود 30 میلیارد تومان در هر دو ماه است.

وی ادامه داد:‌همچنین تاکنون 40 میلیارد تومان بدهی معوقه از مشترکان مخابرات تهران باقی مانده است . این افراد علی‌رغم قطع تلفن اقدام به پرداخت قبض و وصل خط نمی‌کنند . پرونده آنها به دفتر حقوقی ارسال شد .

پشتیبانی شرکت مخابرات استان تهران و ورود اپراتور چهارم در زمینه فیبر نوری

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران همچنین در خصوص ورود اپراتور چهارم که در زمینه فیبر نوری فعالیت خواهد کرد .گفت:‌رقیب خوب است؛ اگر ایرانسل نمی‌آمد شاید همراه اول اینقدر رشد پیدا نمی‌کرد. ما نیز در طرح‌‌های خود از تکنولوژی‌های جدید استفاده می‌کنیم. هم‌اکنون در لایحه دسترسی طرح‌های اتصال ساختمان‌ها به فیبر نوری را در برنامه داریم . در سال‌های آتی نیز توسعه شبکه به گونه‌ای انجام خواهد شد که با تکنولوژی‌های جدید همخوانی داشته باشد.

وی همچنین از 310 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مخابرات تهران در سال جاری خبر داد . گفت: همچنانکه در مسکن‌های مهر از جدیدترین تکنولوژی استفاده کرده‌ایم.

مهندس صیدی در ادامه یکی از مشکلات اینترنتی  را مهاجرت به IP نسخه 4 عنوان کرد و گفت:‌اگر از IP نسخه 4 به نسخه 6 مهاجرت نکنیم در سال آینده معضلی برای تمام کشور خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید اگر خط یک مشترک از نوع PCM یا فیبر نوری باشد . تقاضای دریافت اینترنتی پرسرعت کند، آیا مخابرات ملزم به تغییر خط مشترک از PCM و خط برای ارائه اینترنت پرسرعت است . گفت: از 7.5 میلیون مشترک تلفن ثابت در استان تهران و البرز 5 درصد از مشترکان خط PCM دارند . کاهش این تعداد در دستور کار شرکت مخابرات تهران است.

وی ادامه داد: ‌خطوط PCM به نفع مخابرات هم نیست . زیرا مشترک از مخابرات و یا از شرکت‌های خصوصی اینترنت می‌خواهد . در اینجا از شرکت‌های خصوصی درخواست می‌کنم که اگر برای تغییر خطوط PCM آمادگی دارند، اعلام همکاری کنند . تجهیزاتی که بتوان روی آن اینترنت داد را نصب کنند.

پشتیبانی شرکت مخابرات استان تهران  : سرویس‌های اینترنت نامحدود مخابرات تهران

مهندس صیدی در خصوص سرویس‌های اینترنت نامحدود مخابرات تهران نیز گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم ارتباطات اصل فروش اینترنت در فروش حجمی است . مشترکان فعلی اینترنت نامحدود مخابرات نیز اغلب از مشترکان قبلی هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز فروش اینترنت نامحدود مخابرات ادامه دارد، گفت:‌سرویس نامحدود تنها به نفع تعدادی از مشترکان حرفه‌ای است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران تاکید کرد:‌ بحث‌هایی که در مورد تعرفه‌ها و اضافه دریافت مخابرات از مشترکان مطرح شد. اصلا شامل مخابرات استان تهران نمی‌شود و تنها تعرفه‌ای در تهران مربوط به هم کدی است و مجاز بوده است.

مهندس خلیلی معاون فنی مهندسی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران

مهندس خلیلی معاون فنی مهندسی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران نیز در ارتباط با این که با وجود یکسان بودن پهنای باند و افزوده شدن تعداد مشترکان مخابرات چگونه اظهار می شود . کیفیت مشترکان اینترنت مخابرات با کاهش مواجه نشده . توضیح داد: ما از گذشته فضای خالی داشتیم که برای مشترکان جدید باقی مانده بود . در دوره‌های آتی نیز برای تامین پهنای باند برنامه ریزی‌های متعددی صورت گرفت . امیدواریم ظرف یک تا دو هفته آینده پهنای باند ما افزایش پیدا کند.

وی در پایان از جمع خبرنگاران خواست  با اطلاع‌رسانی واقعی و مناسب به  مشترکان ، در جهت بهبود خدمات‌دهی و آگاه‌سازی مشترگان گام بردارند

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.