مجله سیم کارت

اتصال سامانه شاهکار به دولت همراه

0 3,364

سامانه شاهکار یکی از سامانه های دولت است که اهراز هویت کاربران از طریق آن انجام می شود . رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده است . کاربران ارتباطی می توانند از طریق سامانه شاهکار اهراز هویت انجام دهند . در واقع با ایجاد فضای مجازی در کشور و به منظور ایجاد امنیت در این فضا این سامانه برای احراز هویت کاربران مشخص است .

در واقع اپراتور ها از طریق این سامانه می توانند پیش از ارائه خدمات به مشترکین سیم کارت های خود ، هویت مشترکین خود را بررسی کنند . بعد از تایید اطلاعات ، به مشترکین خود خدمات ارائه دهند .

سامانه شاهکار

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، فلاح جوشقانی افزود . مشترکین می توانند از طریق سامانه شاهکار از تعداد “سیم کارت” های تلفن همراه به نام خود اطلاع پیدا کنند . مشترکان می‌ توانند با ارسال کد ملی خود به سر شماره 3000150 می توانند اطلاع پیدا کنند . یا مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط به آدرس  mobilecount.cra.ir از تعداد سیم‌ کارت‌ های ثبتی به نام خودشان در اپراتور های مختلف تلفن همراه مطلع شوند .

استعلام خطوط به نام

مشترکان قبل از این برای استعلام خطوط به نام خود در شبکه اپراتور ها می بایست حتما به اپراتور ها مراجعه کنند . ولی حالا با ادغام دولت همراه به سامانه شاهکار هر مشترکی می‌ تواند در نرم‌ افزار دولت همراه از شماره تمامی سرویس های ارتباطی به نام خود مطلع شود . فلاح جوشقانی در ادامه افزود : درصورت ثبت هرگونه سرویس ارتباطی در اپراتور های مخابراتی با شناسه هویتی مشترکان ، ثبت این سرویس در قالب پیامک با سر شماره cra.ir به تمامی خطوط تلفن همراه به نام مشترک اطلاع‌ رسانی می‌ شود .

در صورتی که سرویس ارتباطی و فناوری اطلاعات شامل تلفن همراه ، ثابت و اینترنت پر سرعت ، بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شود . مشترک می‌ تواند ، با مراجعه به اپراتور مربوطه دلیل آن را متوجه شود . در صورت تخلف اپراتور و یا سوء استفاده از اطلاعات هویتی وی ، شکایت خود را در سامانه 195 به آدرس 195.cra.ir ثبت کند . مشترکان پیش از ثبت شکایت در این باره باید مطمئن شوند شماره تلفن همراهی که پیامک برای آن ارسال ، به نام خودشان است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.