مجله سیم کارت

راه اندازی اینترنت پرسرعت همراه اول با نام نوترینو

0 1,989

همراه اول از راه اندازی اینترنت پرسرعت موبایل خود با نام تجاری «نوترینو» خبر داد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، نوترینو(NOTRINO) سرویس اینترنت نسل نو همراه اول است . با سرعت بالای نسل سوم، چهارم و نسل های بالاتر موبایل، در اختیار مشترکین سیم کارت همراه اول قرار می گیرد.

اینترنت پرسرعت همراه اول نوترینو

همراه اول در تشریح چرایی انتخاب نام نوترینو برای سرویس اینترنت نسل جدید خود اعلام داشته است . نوترینو یک ذره بنیادی است با جرمی بسیار اندک که با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می کند . نوترینو با حرف یونانی (نو) نمایش و در زبان انگلیسی به صورت neutrino نوشته می شود . همراه اول با هدف روان سازی تلفظ این نام، عبارت NOTRINO (فینگیلیش با حروف بزرگ) را با کلمه فارسی نوترینو ارائه کرده است .
ترکیب این نام و شعار «نوترینو، اینترنت نسل نو»، این قابلیت را دارد . هر بار خود را با تکنولوژی جدید 3G ، 4G و نسل های بالاتر وفق دهد ؛ همان طور که نوترینو با سرعت نور حرکت می کند و خود را با هر تغییری وفق می دهد.

اینترنت نسل نو همراه اول

اینترنت پرسرعت همراه اول نسل نو همراه اول (نوترینو) ، برخلاف نسل های گذشته (2G) که تکنولوژی آن مبتنی بر سرویس مکالمه بود ، مبتنی بر سرویس انتقال دیتا است . امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات چند رسانه‌ای را فراهم می‌ سازد.

اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول و قابلیت اطمینان بالا و در حین حرکت ، برقراری تماس تصویری ، دانلود ویدئو ، امکان دریافت کلیپ های تصویری بر روی گوشی تلفن همراه ، امکان دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی گوشی های تلفن همراه ، توانایی تبادل حجم انبوهی از اطلاعات ، دسترسی آسان تر به برنامه های کاربردی (appها) ، شرکت در گیم های آنلاین ، بهره مندی سریع تر از انواع محتواهای ارزش افزوده ، افزایش ایمنی ارتباطی نسبت به نسل های قبلی ، افزایش پهنای باند دسترسی به اینترنت برای کاربران (نسل سوم تا21Mbps  و نسل چهارم تا150Mbps) ، افزایش کیفیت و تنوع خدمات قابل ارائه ، استفاده بهینه از طیف فرکانسی و کاهش تاخیر ارتباطی ، از جمله ویژگی ها و مزایای نوترینو است.

“همراه اول” با اعلام اینکه تنظیمات 3G و GPRS یکسان بوده و در صورت وجود این تنظیمات نیازی به تنظیم مجدد نیست . اعلام کرده علامت های H+، H،  3Gو یا 4G بر روی نمایشگر گوشی تلفن همراه نشان می دهد مشترک در محدوده پوشش 3G و یا 4G قرار دارد.
همراه اول شرایط استفاده از نوترینو را حضور در محدوده  پوشش 3G یا 4G، استفاده از گوشی هایی که تکنولوژی 3G یا 4G را پشتیبانی می کند . خرید و فعالسازی طرح هوشمند اینترنت پرسرعت همراه اول اعلام کرده است.
مشترکین سیم کارت همراه اول دائمی و سیم کارت همراه اول اعتباری تنها در صورتی می توانند از خدمات نوترینو بهره مند شوند که یک حجم هوشمند اینترنت ماهانه فعال داشته باشند.

طرح های نوترینو آلفا و آلفا+

به زودی طرح های نوترینو در دو نوع آلفا (با سرعت 128 Kbps ) و آلفا+ (با سرعت 1 Mbps ) ارائه می شود . مشترکین می توانند از این خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول بهره مند شوند . شایان ذکر است سرویس اینترنت نوترینو در مدت زمان محدود (تا پایان تابستان)، بدون پرداخت وجه اضافی، برای کاربران فعلی هوشمند اینترنت قابل استفاده است .

اپراتور همراه اول ( MCI ) اعلام کرده با پایان مهلت زمانی و حجمی طرح های هوشمند، این طرح های 30 روزه به صورت خودکار تمدید می شود . این گزارش می افزاید: در صورتی که مشترک دستور لغو تمدید خودکار را ارسال کند . در هر دو حالت «پایان حجم بسته» و یا «پایان مهلت زمانی»، بسته فعلی تمدید نشده است . اینترنت پرسرعت همراه اول مشترک با تعرفه مصوب محاسبه می شود.
مشترکین علاقمند به سرویس اینترنت نسل نو همراه اول می توانند . جهت اطلاع از جزئیات این نوع سرویس به پرتال این اپراتور به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.