مجله سیم کارت

راه اندازی سرویس ای سیم درایرانسل به صورت آزمایشی

2 2,304

ایرانسل اپراتور دیجیتال در ایران سرویس ای سیم را به صورت آزمایشی راه اندازی کرد . مدیر عامل ایرانسل این موضوع را در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد . “سیم کارت” های ای سیم ، سیم کارت هایی هستند که قابل ادغام هستند و بخشی جدا نشدنی از برد اصلی گوشی های هوشمند است . سیم کارت قابل خروج از گوشی نخواهد بود و اپراتور مربوطه باید در کشور های محل سکونت پشتیبانی کنند .

سرویس ای سیم ایرانسل

در واقع این سیم کارت ها برای افرادی که دائما در حال سفر هستند جذاب است . زیرا نیازی به تعویض و یا خرید سیم کارت جدید مخصوص کشور مربوط نخواهند بود . در نهایت با داشتن سیم کارت ای سیم دیگر نیازی به تعدادی زیادی سیم کارت وجود ندارد . فعال سازی سیم کارت های آی سیم از راه دور نیز امکان پذیر است . به گزارش روابط عمومی ایرانسل : ایرانسل نیز تصمیم گرفت به صورت آزمایشی سرویس ای سیم را در شبکه خود راه اندازی کند . اپراتور ایرانسل به عنوان اولین و بزرگ ترین اپراتور دیجیتال در ایران . سال 96 برای اولین بار در رابطه با سیم کارت های ای سیم صحبت کرده است .

کاربرد eSIM در صنعت ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات ، علاوه بر آن که موجب بالا رفتن ضریب امنیت و افزایش امکان ساخت ابزار های ضد آب و ضد غبار می‌ شود . در گسترش خدمات دستگاه به دستگاه ( M2M ) و اینترنت اشیا ( IoT ) نیز اهمیت به‌ سزایی دارد .

مزایای سرویس

می ‌توان از آن به‌ عنوان پیشران توسعه صنعت اینترنت اشیا یاد کرد .
مدیر عامل ایرانسل ( irancell ) در این مطلب ، تسهیل در اتصال و فعال‌ سازی ، امکان استفاده از ارتباطات بی‌ سیم در انواع بیشتری از دستگاه‌ های هوشمند ( از جمله گجت‌‎ های پوشیدنی ) ، تحول در استفاده از سرویس رومینگ و نیز صرفه‌ جویی در هزینه‌ های مربوط به توزیع و فروش سیم کارت را از دیگر مزایای استفاده از eSIM عنوان کرده است .

در ادامۀ این مطلب : این فناوری برای تولید کنندگان ساعت ‌های هوشمند و گجت‌ های سلامت هوشمند که به صورت دائم با شبکه‌ های مخابراتی در ارتباط هستند نیز ، کارایی بالایی دارد . هم ‌اکنون در دنیا ، استفاده از eSIM در برخی ساعت ‌های هوشمند ، تبلت‌ ها و دستگاه‌ های سلامت ‌هوشمند آغاز و پیش ‌بینی می ‌شود که در آینده نه چندان دور ، کاربرد آن به تمامی دستگاه‌ ها از جمله گوشی‌ های هوشمند نیز گسترش یابد .

 

2 نظرات
  1. امیر رییسی مقدم می گوید

    سلام .ببخشید من میخواهم ای سیم را امتحان کنم و ببینم کارهایه چجوریه .راهی داری کی گوشی خودتون ای سیم را فعال کنم؟

    1. محمد می گوید

      سلام اولا گوشی شما باید قابلیت ای سیم رو داشته باشه ضمنا هنوز فعال نشده اگه فعال بشه میری خدمات ایرانسل یه بارکد داره بهت میده اسکنش میکنی و تو گوشیت فعال میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.