مجله سیم کارت

کد دستوری همراه اول برای محدودیت تماس های بین الملل

0 1,517

همراه اول اولین و بزرگ ترین اپراتور ایران است و اولین اپراتوری است که در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است .
این اپراتور به تازگی برای مشترکین سیم کارت های خود کد دستوری اعلام کرده است تا از طریق این کد دستوری اقدام به محدود کردن تماس های بین المللی خود کنند .
این اپراتور قبل از این که اقدام به ارائه کد دستوری کند به مشترکین سیم کارت های خود هشدار داده بود که به تماس های ورودی خود دقت کنند . در صورت مشاهده تماس از دست رفته روی گوشی همراه خود به کد کشور تماس گیرنده توجه کنند .
کد دستوری محدودیت تماس بین الملل
سعی کنند حد الامکان این شماره ها را پاسخ ندهند و یا در صورتی که در زمان تماس روی صفحه گوشی به جز کد های 0098 و  یا 98+ کد دیگری را مشاهده کردند تماس را قطع کنند و یا اصلا جواب ندهند و شماره ورودی را بررسی کنند .
اپراتور ( mci ) برای جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی این هشدار را داده بود و حالا سرویس محدودیت مکالمه بین الملل خود را فعال کرده است .
سرویس شناسایی و مسدود تماس بین الملل :
به گزارش اداره کل ارتباطات سیار ایران ، به عنوان تنها اپراتوری که سوئیچ انحصاری خود را دارد توانسته الگوریتم شناسایی و مسدود شماره ها را در لبه شبکه خود پیاده سازی کند و بتواند تماس های مشکوک را مسدود کند .
بالاترین سرعت در شناسایی شماره تقلبی را دارا است و روزانه بیش از چند هزار شماره تقلبی را شناسایی و مسدود می کند .
هدف از ارائه این سرویس جلوگیری از کلاهبرداری های احتمالی می باشد و علاوه بر این سرویس ، برای کلیه مشترکین سیم کارت همراه اول دائمی و مشترکین “سیم کارت همراه اول اعتباری” خود سرویس محدودیت مکالمه بین الملل را نیز ارائه داده است .
کلیه مشترکین سیم کارت همراه اول بتوانند تماس خروجی به مقصد خارج از کشور را مسدود کنند .
کد دستوری محدودیت تماس های بین المللی :
مشترکین “سیم کارت همراه اول دائمی” و سیم کارت همراه اول اعتباری برای جلوگیری از سو استفاده می توانند این سرویس را فعال کنند . برای فعال سازی این سرویس فقط کافی است کد دستوری # 1 * 2922 * 10 * را جهت ایجاد محدودیت مکالمه بین الملل شماره گیری کنند .
مشترکین برای رفع محدودیت مکالمه بین الملل نیز باید کد دستوری # 2 * 2922 * 10 * را از سیم کارت همراه اول خود شماره گیری کنند . مشترکان “سیم کارت همراه اول” می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سرویس به نشانی  mci.ir/international-call مراجعه کنند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.