مجله سیم کارت

قیمت گذاری سیم کارت ها

0 608

نحوه ” قیمت گذاری سیم کارت ” ها در بازار است . توسط مرجع خاصی و یا مشخصی اعلام نمی شود . فعالین در حوزه سیم کارت بر اساس نوع سیم کارت قیمت گذاری می کنند . و به رند و معمولی بودن سیم کارت ها و به اپراتور سیم کارت دارد . برای مثال قیمت گذاری سیم کارت همراه اول با قیمت سیم کارت ایرانسل متفاوت است . همین طور قیمت گذاری روی سیم کارت دائمی و اعتباری نیز با هم تفاوت دارد . قیمت سیم کارت به نوع شماره سیم کارت ( رند و معمولی ) کم و زیاد می شود . به صورتی که هر چه شماره رند تر باشد از نظر قیمتی گران تر می شود .

خرید خط همراه اول

برای خرید خط همراه اول باید دقت بیشتری داشته باشیم . قیمت گذاری” سیم کارت همراه اول ” ( MCI ) در درجه اول به کد سیم کارت دارد یعنی سیم کارت هایی که با کد یک شروع می شوند از ارزش بالاتری نسبت به بقیه کد ها دارند . سیم کارت های با کد صفر جزو ارزانترین سیم کارت های 0912 می باشد . مگر این که  “سیم کارت رند ” باشد و با توجه به رند بودن آن ارزش گذاری می شود . یعنی هرچه سیم کارت رند تر باشد طبیعتا از ارزش بالاتری برخوردار است . به طوری که یک سیم کارت با کد پنج رند میتواند از سیم کارت با کد یک معمولی گران تر باشد . در نتیجه باید در خرید خط دقت و وقت کافی را بگذاریم .

عوامل موثر در قیمت سیم کارت

نکته دیگری که در قیمت گذاری سیم کارت ها تاثیر دارد ، صفر ، کارکرده یا در حد صفر بودن سیم کارت ها است . معمولا تفاوت قیمتی بین آن ها است . سیم کارت های صفر با شماره های معمولی معمولا 30 درصد گران تر از سیم کارت های کارکرده معمولی هستند . سیم کارت های که صفر مشابه آن ها در بازار موجود است معمولا در محدوده خاص قیمتی هستند . زیرا فروشندگان در رقابت قیمت هستند و این باعث میشه که قیمت آن ها به صورت غیر عادی بالا نرود . ولی در مقابل قیمت سیم کارت هایی که صفر آن ها در بازار موجود نیست . به نوعی کمیاب هستند ، به قیمت گذاری شخص فروشنده سیم کارت دارد .

راه های تشخیص سیم کارت صفر

یکی از راه های تشخیص سیم کارت صفر این است که با شماره تماس برقرار کنید درصورتی که با پیغام این شماره در شبکه موجود نیست مواجه شدید یعنی خط صفر است در غیر این صورت باید به مراکز پیشخوان دولت مراجعه کنید .
یکی دیگر از عوامل تاثیر داشته روی قیمت سیم کارت ها تهران یا شهرستان بودن سیم کارت ها است سیم کارت های تهران اهمیت بالاتری نسبت به سیم کارت های شهرستان دارند به همین علت خرید و فروش سیم کارت های شهرستان از اهمیت کمتری برخوردار است و به نوعی خرید و فروش این سیم کارت ها در تهران کار راحتی نیست .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.