مجله سیم کارت

ترابرد به ایرانسل

0 1,051

اپراتور ایرانسل اولین و بزرگ ترین اپراتور دیجیتال در ایران است . این اپراتور فعال است و خدمات متفاوتی را به مشترکین خود ارائه کرده است . اپراتور ایرانسل مشترکین زیادی دارد و در نظر سنجی رگولاتوری ، درصد رضایت مردم از این اپراتور بسیار بالا بوده است . دومین اپراتور در ایران است که توانست درصد بالایی از رضایت مشترکین خود را کسب کند . اپراتور ایرانسل اپراتوری است که سیم کارت ایرانسل اعتباری را ارائه داد . افراد توانستند با پرداخت هزینه پایین سیم کارت داشته باشند . ایرانسل نیز همانند اپراتور های دیگر برای مردم امکان ترابرد به ایرانسل را فراهم کرده است . ترابرد به ایرانسل در واقع همان انتقال شماره تلفن همراه است . قابلیتی است که بر اساس آن ، این امکان را برای مشترک فراهم می کند .

تا بتواند با یک شماره واحد از سایر اپراتور های فعال تلفن همراه استفاده کند . می توانند بدون تغییر شماره “سیم کارت” خود اپراتور خود را تغییر دهند و از خدمات سایر اپراتور ها بهره مند شوند .

ترابرد به ایرانسل

اپراتور ایرانسل برای مشترکین اپراتور های رایتل و همراه اول این امکان را قرار داده تا به ایرانسل ترابرد داشته باشند . فقط کاربران سیم کارت همراه اول و سیم کارت رایتل می توانند به ایرانسل ترابرد داشته باشند . مشترکین با ورود به وب سایت ایرانسل و مراجعه به صفحه ترابرد به ایرانسل می توانند شماره موبایل خود را وارد کنند .، نوع سیم کارت خود یعنی دائمی و اعتباری بودن سیم کارت خود را مشخص کنند و هم چنین در ادامه اپراتور فرستنده ( رایتل ، همراه اول ) خود را مشخص کنند . در گام بعدی برای اهراز هویت یک کد برای سیم کارت شما ارسال می شود که با ورود کد فعال سازی تکمیل ترابرد انجام می پذیرد . البته باید به این موضوع اشاره کنیم که ایرانسل برای کاربران امکان انصراف از ترابرد را نیز قرارداده است که اگر مشترکی از انجام این فرایند پشیمان شد بیتواند به اپراتور دیگری ترابرد داشته باشد .

ویژگی های طرح

وجود خدمت ترابرد در اپراتور های تلفن همراه ، رقابت در میان اپراتور ها را افزایش و در نتیجه بهبود کیفیت خدمات ارائه‌ با هزینه های کم تر را منجر می شود . ایرانسل ( irancell ) نیز با ارائه خدمات ترابرد این امکان را برای مشترکین خود فراهم کرده که به راحتی بتوانند از این خدمات بهره مند شوند . با اجرایی شدن طرح ترابرد پذیری قطعا همه اپراتور های فعال کشور سرویس‌ ها و خدمات جذاب‌ تر و متنوع‌ تری را برای جلب مشترکان ارائه می ‌دهند . هم چنین این رقابت می‌ تواند در کاهش قیمت سرویس‌ ها و خدمات اپراتور ها نقش مهمی را ایفا کند .

با توجه به امکان جا به جایی بین اپراتور ها قطعا ارزش سیم‌ کارت‌ های همراه اول ، ایرانسل و رایتل و .. یکسان شد . در نهایت سبب افت قیمت سیم‌ کارت می‌ شود چراکه با این طرح مشخص نیست که شماره مورد نظر در کدام اپراتور مشغول به فعالیت است . کاربران و مشترکان می‌ توانند بسته به منطقه زندگی خود به‌ راحتی اپراتور مناسب را انتخاب نموده تا تحت پوشش شبکه قرار گیرند . جا به جایی بین اپراتور ها سبب شد تا شاهد بهبود کیفیت پوشش شبکه در تمام نقاط کشور باشیم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.