مجله سیم کارت

چگونگی فعالسازی سیم کارت جدید در دستگاه

چگونگی اتصال سیم کارت به دستگاه برای اپراتور همراه اول

0 5,246

چگونگی فعالسازی سیم کارت جدید در دستگاه-مجله سیم کارت

در دنیای امروزی ارتباطات، استفاده از سیم کارت برای اتصال به شبکه های ارتباطی از اهمیت بسیاری برخوردار است. اما گاهی اوقات ممکن است برای کاربران سوالاتی در مورد وصل کردن سیم کارت به دستگاه خود پیش بیاید. اگر شما هم یکی از کاربرانی هستید که نیاز به راهنمایی در فعالسازی سیم کارت جدید در دستگاه دارید، مطالعه این مقاله به شما کمک زیادی خواهد کرد.

ما قصد داریم در این مقاله، به بررسی نحوه وصل کردن سیم کارت به دستگاه برای اپراتورهای از جمله ایرانسل، همراه اول و رایتل بپردازیم. در نهایت، شما با خواندن این مقاله قادر خواهید بود تا به راحتی و با اطمینان سیم کارت خود را به دستگاه مورد نظر وصل کنید.

ثبت سیم کارت در شبکه برای فعالسازی سیم کارت جدید در دستگاه

پس از خرید سیم کارت جدید اولین کاری که خریدار اقدام به انجام آن میکند ثبت و فعال‌سازی خط خریداری شده میباشد. ابتدا برای ثبت سیم‌کارت در شبکه میتوانید به دفاتر فروش اپراتور مد نظر مراجعه و با ارائه مدارک شناسایی اقدام کنید و یا میتوانید از طریق تماس با مرکز خدمات مشتریان نیز ثبت سیم کارت خودرا انجام دهید.

به طور کلی با مراجعه حضوری، تماس تلفنی، از طریق سامانه پیامکی و یا روش‌های آنلاین مانند وب‌سایت‌‌های اپراتور مد نظراقدام کنید. و در صورت وجود مشکل برای فعالسازی سیم کارت جدید در دستگاه با اپراتور مربوطه تماس بگیرید. سپس راهنمایی لازم را دریافت کنید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته و مزایای ایرانسل

راهنمای وصل کردن سیم کارت به دستگاه برای اپراتور ایرانسل

برای وصل کردن سیم کارت ایرانسل به دستگاه خود، ابتدا باید دستگاه خود را خاموش کنید. سپس در قسمت مخصوص سیم کارت در دستگاه، سیم کارت ایرانسل را قرار دهید. بعد از اینکه سیم کارت در دستگاه قرار گرفت، دستگاه را روشن کنید. و منتظر بمانید تا سیم کارت شبکه را شناسایی کند.

به محض اینکه شبکه پیدا شد، می‌بایست از آن خط تماس برقرار کرده در صورت فعال نشدن کد دستوری #2*1*555* را وارد کنید و اگر مشکل حل نشد با700 تماس بگیرید.

فعالسازی سیم کارت جدید

همچنین میتوانید با این خط 09351000000 که برای امور مشترکین ایرانسل میباشد تماس برقرار کنید. با انجام این مراحل، شما می‌توانید به راحتی و به صورت صحیح سیم کارت ایرانسل خود را به دستگاه وصل کنید و از خدمات ارتباطی این اپراتور بهره مند شوید.

چگونگی اتصال سیم کارت به دستگاه برای اپراتور همراه اول

همراه اول به عنوان یک اپراتور شناخته شده از محبوبیت بالایی برخورداراست. کاربرانی که قصد خرید ازاین اپراتور را دارند میتوانند پس از ارائه مدارک و تکمیل فرایند خرید سیم کارت خود را دریافت کنند.

چطور سیم کارتمو فعال کنم؟

خط شما توسط مراکز فروشندگی فعال‌شده و به شما تحویل داده میشود. اصولا بعد از چند ساعت سیم کارت قابل استفاده است.

برای فعالسازی سیم کارت جدید در دستگاه همراه اول پس از قرار دادن در دستگاه خود، می‌توانید با ارسال پیامک: برای فعال‌سازی سیم کارت همراه اول، می‌توانید یک پیامک خالی به شماره 7777 ارسال کنید ویا با خط خود با 7777تماس بگیرید.

و یا از کد فعال سازی سیم کارت همراه اول یعنی #11*140* استفاده کنید.

کد های دستوری:

  • *140*<کد فعال سازی># : برای فعال سازی خدمات و بسته های اینترنت
  • *141*<کد فعال سازی># : برای فعال سازی خدمات و بسته های تماس
  • *142*<کد فعال سازی># : برای فعال سازی خدمات و بسته های پیامک
  • *143*<کد فعال ساز> : برای فعال ساز چندین خط

در صورتی که سیم کارت شما قفل شده است، می‌توانید با تماس به مرکز خدمات همراه اول یا مراجعه به فروشگاه‌های همراه اول، سیم کارت خود را فعالسازی کنید.

نحوه وصل کردن سیم کارت به دستگاه برای اپراتور رایتل

برای فعالسازی سیم کارت جدید در دستگاه ابتدا سیم کارت را در شیار مربوطه در دستگاه خود قرار دهید. سپس دستگاه را روشن کرده و منتظر بمانید تا سیم کارت شناسایی شود. مشترکانی که به صورت حضوری اقدام به خرید میکنند؛ سیم کارت فعال شده تحویل داده میشود. اما مشترکانی که سیم کارت خود را به صورت آنلاین خریداری میکنند باید مدارک شناسیایی مورد نیاز را به یکی از نمایندگی‌های رایتل ببرند. پس از ثبت سیم‌کارت خود به خود فعال میشود.

در صورتی که سیم کارت شما مشکل دارد و به اصطلاحی قفل شده است میتوانید با تماس به مرکز خدمات رایتل یا مراجعه به یکی از فروشگاه‌های رایتل، اقدام به رفع مشکل وفعال‌سازی سیم کارت خود کنید.

وصل کردن سیم کارت به گوشی

چگونگی اتصال سیم کارت به دستگاه برای اپراتور تالیا

تالیا؛ اولین نسل از سیم‌کارت‌های اعتباری تلفن همراه ایران میباشد.

کد راه اندازی سیم کارت

پس از تکمیل فرایند خرید وثبت سیم‌کارت‌ از طریق اپراتوراین شبکه سیم‌کارت برای شما فعال میشود. با قراد دادن سیم کارت در دستگاه و برقراری اولین تماس شما میتوانید از صحت آن مطمئن شوید. یا می‌توانید به روش زیر عمل کنید:
به منظور فعالسازی سیم کارت جدید تالیا در دستگاه ابتدا سیم کارت در دستگاه قرار دهید. سپس گوشی تلفن همراه را روشن کنید. به منوی تنظیمات (Settings) دستگاه خود بروید. بخش شبکه‌ها یا ارتباطات (Network or Connections)، گزینه‌ی سیم کارت (SIM Card) را انتخاب کنید.

در این قسمت، گزینه‌ی فعالسازی سیم کارت (Activate SIM Card) را انتخاب کرده و دستورالعمل‌های مربوطه را دنبال کنید. شماره سریال سیم کارت خود را وارد کرده و هر گونه اطلاعات مورد نیاز دیگر را وارد کنید. در صورتی که اطلاعات صحیح باشد، سیم کارت شما فعال خواهد شد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

در صورت بروزمشکل، باید با تماس به مرکز خدمات تالیا یا مراجعه به یکی از فروشگاه‌های تالیا ،  اقدام به رفع آن کنید.

سخن پایانی

در این مطلب، روش های فعالسازی سیم کارت جدید در دستگاه از طریق تماس با اپراتور، از طریق وبسایت یا اپلیکیشن مخصوص و یا از طریق پذیرش پیامک را نیز بررسی کردیم. حال که با انواع سیم کارت‌ها و نحوه فعال‌سازی آن آشنا شدید میتوانید با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین انتخاب را در خرید خود داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.