مجله سیم کارت

فرق خط دائمی و اعتباری همراه اول، سیم کارت دات کام

0 7,097

فرق خط دائمی و اعتباری همراه اول چیست؟

داشتن اطلاعات کافی در رابطه با فرق خط دائمی و اعتباری همراه اول می تواند در تصمیم گیری برای خرید به ما کمک کند. هر کدام از خطوط این اپراتور از ویژگی های خاصی بهره می برند. خط دائمی و اعتباری

 

شاید شما هم به این فکر کرده باشید که به غیر از قیمت اولیه سیم کارت چه تفاوت های دیگری میان خطور اعتباری و دائمی وجود دارد یا اینکه چرا خطوط دائمی با توجه به قیمت بالایی که دارند پرطرفدارتر هستند؟

در این خصوص تصمیم گرفتیم در این بخش تفاوت هایی که بین انواع خطوط همراه اول وجود دارد را بیان کنیم که در هنگام انتخاب دچار سردرگمی نشوید و با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید. بر همین اساس از شما دعوت می کنیم تا انتهای این بخش ما را همراهی کنید.

سیم کارت اعتباری همراه اول

همه ما سیم کارت های اعتباری را می شناسیم که نسبت به سیم کارت های دائمی قیمت پایین تری دارند. قابلیت اصلی این خطوط بدین صورت است که میزان انجام تماس های داخلی و خارجی به میزان شارژ خریداری شده بستگی دارد. به عبارت دیگر می توان گفت که کاربر به تناسب نیاز خود سیم کارت را شارژ کرده و سپس از آن استفاده می کند.

جهت خرید شارژ نیز می توان از طریق کدهای دستوری مختلف، برنامه ها و روش های دیگر اقدام کرده و سیم کارت اعتباری همراه اول را شارژ نمود.

سیم کارت دائمی همراه اول

سیم کارت های دائمی را می توان به دو نوع با تضمین و بدون تضمین تقسیم بندی کرد. در این سیم کارت ها برخلاف اعتباری، امکان انجام تماس بدون نیاز به اعتبار وجود دارد. بدین ترتیب مشترک می تواند از آن همانند تلفن ثابت استفاده نموده و هزینه مکالمات خود را به صورت قبض تلفن به روش ماهیانه پرداخت کند.

فرق اعتباری دائمی

تفاوت خط دائمی و اعتباری همراه اول

حال که به صورت کلی با انواع سیم کارت های همراه اول آشنا شدیم می خواهیم تفاوت هایشان را به طور مفصل بررسی کنیم.

میزان استفاده از خدمات

یکی از تفاوت های خط دائمی و اعتباری، میزان استفاده از خدمات تماس آنهاست. در سیم کارت اعتباری حد مجاز استفاده از مکالمه و سایر خدمات ارتباطی بستگی به میزان اعتبار و شارژ خریداری شده دارد. اما در مقابل سیم کارت های دائمی محدودیتی برای مکالمه و ارسال پیامک برای مشترک ایجاد نمی کنند.

میزان هزینه های ارتباطی

فرق هزینه های ارتباطی در میان خطوط دائمی و اعتباری همراه اول کاملا قابل لمس است. به عنوان مثال هزینه تماس داخل شبکه در خط دائمی همراه اول برابر با 599 ریال محاسبه می شود اما در خط اعتباری این هزینه برابر با 899 ریال به ازای هر دقیقه مکالمه می باشد. نرخ ارسال پیامک فارسی نیز در سیم کارت دائمی 89 ریال و در خطوط اعتباری 106 ریال است.

فرق سیم کارت اعتباری و دائمی

تفاوت در تعرفه اینترنت

خط دائمی و اعتباری تعرفه های اینترنت متفاوتی دارند. تعرفه اینترنت آزاد برای مشترکین دائمی همراه اول به ازای هر کیلوبایت تبادل داده 0.4 ریال می باشد. این در حالی است که از حساب مشترکین خطوط اعتباری این اپراتور بابت هر کیلوبایت تبادل داده مبلغ 0.6 ریال کسر می شود.

مدت زمان سلب امتیاز سیم کارت

سیم کارت های اعتباری در صورتی که برای مدت 90 روز تا نهایتا 6 ماه غیر فعال باشند سلب امتیاز خواهند شد. در واقع اگر از آن ها برای ارسال پیامک، تماس یا اینترنت استفاده نشود دوباره به شخص دیگری فروخته می شوند. اما از مالکین جدید تعهد میدهند. که سیم کارت بدون استفاده نمانده و فعال باشد.

روند سلب امتیاز شدن در شماره دائمی و اعتباری همراه اول متفاوت است. برای خط دائمی پس از 4 ماه از عقب افتادگی پرداخت قبض، سیم کارت به صورت یک طرفه قطع می شود. 9 ماه پس از قطع میان دوره یا پایان دوره خط به صورت دو طرفه قطع می شود. همچنین یک سال به مشترک فرصت داده می شود. که نسبت به اقدام بدهی سیم کارت خود اقدام نماید. تا دوباره فعال شود. در غیر این صورت، پس از اتمام مهلت یک ساله، امتیاز خط از شخص گرفته می شود. و در لیست فروش قرار می گیرد.

میزان اعتبار و قدمت

اعتبار ویژه ای که سیم کارت های دائمی همراه اول دارند به تاریخ عرضه آن ها بر می گردد. در سال 1373 اولین سیم کارت آن با پیش شماره ۰۹۱۲ وارد بازار شد. به همین دلیل می توان گفت هر چه دایره خط دارای قدمت بیشتری باشد از ارزش و اعتبار بالاتری برخوردار است. خطوط دائمی همیشه قیمت بالاتری نسبت به خطوط اعتباری داشته اند و افزایش میزان تقاضا نیز در این امر بی تاثیر نبوده است.

آیا خرید سیم کارت دائمی همراه اول نوعی سرمایه گذاری است؟

خط دائمی و اعتباری همراه اول با پیش شماره های مختلف، برای استان های متفاوت عرضه شده. که در این میان تنها خط ۰۹۱۲ است که فقط به صورت سیم کارت دائمی وارد بازار شده است. بنابراین خرید هر شماره ای که دائمی باشد سرمایه گذاری نیست. بلکه تنها خرید خطوط ۰۹۱۲ همراه اول که دیگر عرضه نمی شوند نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

علاوه بر پیش شماره، رند بودن خط دائمی 912 نیز بر قیمت و ارزش آن تاثیرگذار است و هر چه شماره سیم کارت رندتر باشد ارزش و بهای آن نیز بیشتر خواهد بود. خرید این خطوط علاوه بر سرمایه گذاری، به اعتبار خریدار نیز می افزاید.

آیا امکان تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی وجود دارد؟

بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند از مزایای خط دایمی بهره ببرند خط خود را به دائمی تبدیل می کنند. البته امکان تبدیل خط دائمی به اعتباری وجود ندارد.

با این اوصاف دیگر نیازی به شارژ مکرر سیم کارت نبوده و می توان به صورت دوره ای قبض تلفن همراه را پرداخت کرد. همچنین خطر سلب امتیاز سیم کارت های دایمی نسبت به خط اعتباری کمتر است.

 

سخن پایانی

به طور کلی در تفاوت میان سیم کارت دائمی و اعتباری می توان گفت که با وجود گران تر بودن سیم کارت دائمی، میزان هزینه در خطوط دائمی نسبت به خطوط اعتباری کمتر و به صرفه تر است. به علاوه نیازی به شارژ کردن آن نیست و نگرانی برای قطع شدن مکالمه پیش از اتمام آن ندارید.

در این مقاله سایت سیم کارت تلاش کردیم تمام تفاوت هایی که میان این دو نوع خط وجود دارد را بیان کنیم تا راحت تر بتوانید برای خرید تصمیم بگیرید. البته هر شخص با توجه به نیاز خود و نوع کاربرد خط می تواند نسبت به تهیه آن اقدام نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.