مجله سیم کارت

آشنایی با کد شارژ همراه اول و آموزش دقیق طریقه شارژ همراه اول

1 46,411

 همراه اول به عنوان اولین اپراتور سیم کارت در ایران فعالیت خود را با ارائه سیم کارت دائمی شروع و به مرور زمان و با توجه به نیاز جامعه شروع به ارائه خطوط اعتباری کرد . از نیازهای همیشگی یک دارنده سیم کارت اعتباری پس از خرید سیم کارت میتوان به خرید شارژ اشاره نمود . از این رو دارندگان سیم کارت اعتباری همراه اول همواره برای استفاده مداوم از خط خود نیاز به خرید شارژ همراه اول دارند. اپراتور اول در راستای افزایش سطح رضایت مشتریان خود همواره تلاش بر این دارد تا رفع این نیاز را به کمک تکنولوژی روز برای مشترکین خود آسان تر کند . چگونه کد شارژ همراه اول را وارد کنیم از سوال هایی است که در اینجا به آن می پردازیم .

در این مقاله نحوه شارژ همراه اول را بصورت کامل برای شما بررسی میکنیم تا شما بتوانید از راحت ترین راه کار های خرید شارژ استفاده کنید . قدیمی ترین روش خرید شارژ همراه اول، خرید حضوری از خودپردازها، پوزها و خرید کارت شارژ این اپراتور است. اما امروزه با اضافه شدن راه های مدرن تر ، سریع تر و راحت تر مثل شارژ آنلاین ، سامانه 9990 ، شارژ مستقیم همراه اول و یا استفاده از “کد شارژ همراه اول (USSD کد) شما میتوانید نحوه شارژ سیم کارت همراه اول خود را به دلخواه خود انتخاب و خط خود را در کمترین زمان ممکن شارژ کنید . در ادامه تمامی روش های شارژ سیم کارت همراه اول و کد دستوری شارژ همراه اول را به دقت بررسی میکنیم .

کد باقیمانده شارژ همراه اول

کد باقیمانده شارژ همراه اول
قبل از خرید شارژ شما باید بتوانید از باقیمانده شارژ خود که همان اعتبار سیم کارت خود است اطلاع داشته باشید. به این منظور اپراتور اول چند راهکار تعبیه کرده تا مشترکین این شرکت بتوانند از باقیمانده شارژ همراه اول خود اطلاع پیدا کنند.

1- کد باقیمانده شارژ همراه اول (USSD)

راحت ترین روش برای باقیمانده شارژ سیم کارت همراه اول خود استفاده از “کد باقیمانده شارژ همراه اول” است. با شماره گیری کد # 11 * 140 * و زدن دکمه تماس و یا شماره گیری# 121 * 10 * و زدن دکمه تماس پس از چند لحظه باقیمانده شارژ سیم کارت و همین طور مهلت استفاده از آن برای شما ارسال می شود. این روش کاملا رایگان بوده و تنها میزان اعتبار باقیمانده سیم کارت ارسال کننده کد دستوری را به شما اطلاع میدهد .

2 – تلفن گویا 444

راه دیگر برای استعلام شارژ سیم کارت همراه اول خود تماس با شماره 444 از تلفن همراه خود است . پس از تماس با این شماره شما به تلفن گویا وصل میشوید . که با فشردن شماره 2 میتوانید از باقیمانده شارژ همراه اول خود مطلع شوید. این روش کاملا رایگان بوده و شما میتوانید تنها از میزان شارژ باقیمانده سیم کارت همراه اول تماس گیرنده مطلع شوید .

3 – سرویس همراه من

از دیگر خدمات همراه اول برای اطلاع از میزان اعتبار باقیمانده خط خود سرویس همراه من است . این سرویس نه تنها از طریق اپلیکیشن تخصصی همراه اول با عنوان همراه من بلکه از طریق سایت اختصاصی همراه من https://my.mci.ir/ نیز در دسترس مشترکین این اپراتور می باشد.

مشترکین پس از ثبت نام در سایت همراه من و ورود به پنل خود میتوانند از میزان شارژ همراه اول خود مطلع شوند. مزیتی که این روش نسبت به روش های دیگر دارد این است که، درصورتی که مشترک مالک چند سیم کارت باشد میتواند از طریق این پنل از میزان شارژ تمامی سیم کارت های اعتباری که بنام خود است مطلع شود .

نحوه شارژ سیم کارت همراه اول

امروزه روش شارژ سیم کارت همراه اول اعتباری به لطف تکنولوژی بسیار آسان است . مشترکین میتوانند از بین چندین روش مختلف نحوه شارژ سیم کارت همراه اول خود را انتخاب کنند . بصورت کلی برای مشترکین اعتباری اپراتور اول دو روش خرید شارژ همراه اول وجود دارد . حضوری و غیر حضوری که هر کدام شامل چند روش شارژ کردن سیم کارت میشوند. در نحوه شارژ حضوری ، حضور فیزیکی مشترک الزامی و رمز شارژ همراه اول نیز بصورت فیزیکی در اختیار مشترک قرار میگیرد . اما در “نحوه شارژ همراه اول” بصورت غیر حضوری شما نیازی به حضور فیزیکی در محل ندارید و میوانید بصورت مجازی خرید شارژ همراه اول خود را انجام دهید.

یکی از مزایای خرید شارژ همراه اول بصورت مجازی استفاده از سرویس شارژ مستقیم همراه اول است . سرویس این امکان را فراهم ساخته تا به منظور شارژ سیم کارت خود نیازی به وارد کردن کد فعالسازی شارژ همراه اول که شامل تعداد زیادی از ارقام هست نباشید . بدون نیاز به کد شارژ، سیم کارت خود را بصورت مستقیم و در کمترین زمان شارژ کنید .

1 – کد شارژ همراه اول (USSD)

کد خرید شارژ همراه اول
یکی از راحت ترین ، سریع ترین و رایج ترین روش های فعال سازی شارژ مستقیم همراه اول استفاده از کد های دستوری (USSD) است. امروزه شرکت های بسیاری هستند که کد های دستوری برای خرید شارژ در اختیار مشترکین قرار میدهند . ما در این مقاله تنها کد دستوری را به شما معرفی میکنیم . که از سوی شرکت همراه اول معرفی و شما میتوانید از این طریق از خدمات شارژ مستقیم همراه اول استفاده کنید.

با شماره گیری# 1 * و زدن دکمه تماس مبلغ شارژ مورد نظر خود را انتخاب کنید . به راحتی برای سیم کارت خود بدون وارد کردن کد شارژ همراه اول اعتباری خریداری کرده اید. یکی دیگر از قابلیت های که این سامانه در اختیار شما قرار میدهد  . این است که شما می توانید شارژ مستقیم همراه اول را برای سیم کارت دیگری نیز خریداری کنید و از طریق خط خود خط دیگری را شارژ کنید.  گفتنی است استفاده از کد دستوری شارژ همراه اول # 1 * کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه ای برای مشترک ندارد .

2 – مرکز پاسخگویی 9990

یکی دیگر ازطریقه شارژ همراه اول و روش شارژ همراه اول تماس با مرکز پاسخگویی این شرکت است. با شماره گیری 9990 از سیم کارت همراه اول و یا شماره گیری 09129990 از طریق تلفن ثابت و یا سیم کارت های غیر همراه اول میتوانید سیم کارت همراه اول خود را بصورت مستقیم و بدون نیاز به کد خرید شارژ  همراه اول ، شارژ کنید. در سامانه 9990 این امکان به وجود آمده تا مشترکین بتوانند برای سیم کارت دیگر نیز عملیات خرید شارژ مستقیم را انجام دهند. گفتنی است تماس با 9990 از طریق سیم کارت های همراه اول رایگان بوده و مشترکین اپراتور اول هزینه ای برای ارتباط با این سامانه پرداخت نمیکنند .

3 – اپلیکیشن همراه من

همراه اول راهکار دیگری نیز برای خرید شارژ در اختیار مشترکین خود ارائه کرده است. مشترکین همراه اول برای خرید شارژ و وارد کردن شارژ همراه اول میتوانند به سرویس همراه من رجوع کنند. زیرا در حال حاضر وارد کردن شارژ همراه اول با شماره سریال دیگر مرسوم نیست . سرویس همراه من به منظور سهولت در ارائه خدمات به مشترکین سیم کارت های همراه اول ارائه ، دارندگان سیم کارت های همراه اول می توانند برای وارد کردن شارژ برای همراه اول به این سرویس از دو طریق دسترسی داشته باشند . نصب نرم افزار همراه من بروی تلفن همراه خود و یا ورود به سایت همراه من به آدرس اینترنتی https://my.mci.ir/ مشترکین پس از ثبت نام و ورود به پنل کاربری مختص سیم کارت خود میتوانند اقدام به خرید شارژ مستقیم برای سیم کارت خود کنند.

در این روش هم نیازی به رمز وارد کردن شارژ همراه اول وجود ندارد و شارژ مستقیم صورت میگیرد. گفتنی است خرید شارژ مستقیم همراه اول از این روش تنها برای سیم کارت های به نام شما امکان پذیر است .

4 – شارژ آنلاین

خرید شارژ آنلاین یکی از نحوه خرید شارژ همراه اول است و روش کد وارد کردن رمز شارژ همراه اول دیگر کاربردی ندارد . در حال حاضر سایت های زیادی وجود دارند که پنلی برای خرید شارژ آنلاین در اختیار مشترکین سیم کارت همراه اول قرار میدهند که معتبر ترین آنها پنل شارژ آنلاین همراه اول بوده که بصورت مستقیم شما میتوانید برای هر سیم کارت همراه اول اعتباری که مدنظر دارید شارژ خریداری کنید .

در این روش کد شارژ همراه اول از طریق موبایل به صورت مستقیم به حساب کاربر اضافه می شود . مزیتی که خرید شارژ آنلاین از پنل همراه اول دارد دریافت 5% شارژ بیشتر از میزان شارژ خریداری است . مشترکین همراه اول بعد از هر بار خرید شارژ از پنل آنلاین همراه اول به نشانی اینترنتی https://shop.mci.ir/charge میتوانند 5% بیشتر از میزان شارژ خریداری خود اعتبار دریافت میکنند .

5 – خودپرداز ها و پایانه های فروش

تا به اینجا تمامی روش های خرید شارژ همراه اول بصورت غیر حضوری را بررسی کردیم . حال میخواهیم شروع به بررسی یکی از قدیمی ترین راه های خرید شارژ کنیم. میتوان گفت خرید شارژ از عابر بانک ها و دستگاه های پوز قدیمی ترین روش خرید شارژ است. در واقع با کد فعال سازی شارژ همراه اول را وارد می کنیم مشترکین همراه اول می توانند با مراجعه به اولین خودپ رداز و یا پایانه های فروش در فروشگاه ها به راحتی شارژ مد نظر خود را دریافت کنند. شارژی که دریافت می کنند دارای رمز است که ما نحوه وارد کردن “رمز شارژ همراه اول” را آموزش می دهیم .

تفاوت اصلی خرید شارژ از روش حضوری با روش غیر حضوری دریافت رمز شارژ همراه اول است که برای شارژ شدن سیم کارت خود باید رمز شارژ را در تلفن همراه خود وارد کنید که نحوه وارد کردن شارژ همراه اول و روش وارد کردن شارژ همراه اول را توضیح می دهیم .

برای ثبت کردن رمز شارژ خریداری شما تنها لازم است ابتدا کد شارژ همراه اول و سپس رمز شارژ را وارد کنید . کد زدن شارژ همراه اول به صورت زیر است :
شماره گیری # رمز شارژ * 140 * و زدن دکمه تماس راه دیگری هم وجود دارد تا شما از رمز شارژ خود استفاده کنید . کد شارژ کردن خط همراه اول را اعلام کردیم . با تماس با سامانه 444 ، با شماره گیری 444 از سیم کارت خود دیگر نیازی نیست تا از کد زدن شارژ همراه اول استفاده کنید ، میتوانید تنها رمز شارژ خریداری را در سامانه درج کنید و سیم کارت خود را شارژ کنید .

چگونه شارژ همراه اول را وارد کنیم؟

چگونه شارژ همراه اول را وارد کنیم؟
آخرین نحوه شارژ همراه اول استفاده از کارت شارژ هایی است که بفروش میرسند . رمز شارژ پاسخ به پرسش “چگونه شارژ همراه اول را وارد کنیم؟” است. شما با خرید یک کارت شارژ همراه اول بصورت آماده میتوانید از رمز شارژ در آن استفاده کنید و شماره شارژ همرا اول را وارد کنید . کد روش فعال سازی این رمز شارژ نیز دقیقا مشابه فعال سازی رمز شارژ خریداری از پوز یا عابر بانک است . ما در اینجا نحوه وارد کردن رمز شارژ همراه اول اعتباری را آموزش می دهیم .
استفاده از کد شارژ همراه اول : وارد کردن رمز شارژ همراه اول ( کد همراه اول برای شارژ ) ، شماره گیری # رمز شارژ * 140 * و زدن دکمه تماس و یا تماس با سامانه 444 : شماره گیری 444 از سیم کارت خود و درج رمز شارژ .

خدمات شارژ همراه اول

در خصوص انجام عملیات شارژ برای سیم کارت اعتباری، همراه اول در راستای ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات به مشترکین خود اقدام به ارائه سرویس های ویژه دیگری نیز کرده است . سرویس هایی همچون شارژ فوق العاده، اعتبار اضطراری و شارژ خودکار و یا انتقال شارژ همراه اول . مشترکین سیم کارت همراه اول میتوانند با استفاده از کد شارژ فوق العاده، میزان شارژ بیشتری را بدون پرداخت هزینه اضافه دریافت کنند .

از سوی دیگر درصورتی که کاربر در شرایطی اضطراری قرار بگیرد . میتواند به کمک کد اعتبار اضطراری همراه اول با دریافت میزان کمی شارژ مشکل خود را حل کند . تا در موقعیت بهتری اقدام به شارژ سیم کارت خود کند. همین طور با فعال سازی سرویس شارژ خودکار سیم کارت شما همواره قبل از اتمام شارژ، بصورت خودکار شارژ خواهد شد. درصورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هر یک از این سرویس ها بودید . میتوانید با کلیک بروی نام سرویس به مقاله اختصاصی آنها مراجعه کنید تا اطلاعات کاملی را کسب کنید.

 

1 نظر
  1. […] های رایج است . توجه داشته باشید این کد انتقال شارژ با کد شارژ همراه اول کاملا متفاوت […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.