مجله سیم کارت

آموزش استفاده از کد انتقال شارژ سیم کارت های همراه اول

12 227,040

آموزش استفاده از کد انتقال شارژ سیم کارت های همراه اول

کد شارژ همراه اول چیست؟

یکی از مشکلاتی که سیم کارت های اعتباری دارند تمام شدن اعتبار آن هاست که می تواند برای مشترک مشکل ساز شود . در واقع خیلی از کاربر های سیم کارت های اعتباری زمان استفاده کردن از سیم کارت خود نگران آن هستند که اعتبارشان به اتمام برسد . این درحالی است که این اتفاق هرگز برای سیم کارت های دائمی رخ نخواهد داد و به همین دلیل مشترکین سیم کارت های دائمی هیچ وقت نگران نیستند. البته باید اعلام کنیم که اپراتور های فعال برای مشترکین سیم کارت های اعتباری راه کار های متنوعی ارائه داده اند. تا مشترکین شرکت همراه اول هر زمان که بخواهند بتوانند به آسانی حساب خود را شارژ کنند .”انتقال شارژ همراه اول” یکی از روش های رایج است. توجه داشته باشید این کد انتقال شارژ با کد شارژ همراه اول کاملا متفاوت است.

انتقال شارژ همراه اول

اپراتور همراه اول اولین و بزرگ ترین اپراتور در ایران است و این اپراتور بزرگ برای مشترکین سیم کارت های اعتباری خود راه های زیادی برای شارژ کردن سیم کارت شان ارائه داده است . یکی از راه های که مشترک در صورتی که دسترسی ندارد سیم کارت خود را شارژ کند راه انتقال شارژ است .

شاید این سوال ها در ذهن شما نقش ببندد که چگونه شارژ همراه اول را انتقال بدهیم ؟ چگونه شارژ گوشی گوشی خود را به دیگران انتقال دهیم ؟ چگونه شارژ را به گوشی دیگر انتقال دهیم ؟ و چگونه شارژ را انتقال دهیم ؟ چگونه شارژ را از سیم کارت به سیم کارت دیگر انتقال دهیم ؟ چگونه شارژ را از خطی به خط دیگر انتقال دهیم ؟ و چگونه شارژ خود را برای دیگران بفرستیم؟ چگونه شارژ خود را انتقال دهیم ؟ چگونه شارژ برای دیگران بفرستیم ؟ و چگونه برای یک نفر شارژ بفرستیم ؟ چگونه از سیم کارت خود به سیم کارت دیگر شارژ بفرستیم ؟ چگونه از گوشی خود برای دیگران شارژ بفرستیم ؟ و چگونه از شارژ خود برای دیگران بفرستیم ؟ چگونه از همراه اول به سیم کارت همراه اول شارژ بفرستیم ؟ ما در این مقاله سعی داریم نحوه انتقال را آموزش دهیم .

آموزش انتقال شارژ همراه اول به همراه اول

انتقال شارژ از سیم کارت همراه اول فقط به سیم کارت همراه اول ممکن است و مشترک به سایر اپراتور ها نمی توانند انتقال دهند . روش انتقال شارژ همراه اول به همراه اول در بین سیم کارت های همراه اول به دو بخش تقسیم می شود :
1 – انتقال شارژ از سیم کارت همراه اول دائمی به سیم کارت همراه اول اعتباری.
2 – انتقال شارژ از سیم کارت همراه اول اعتباری به سیم کارت همراه اول اعتباری.

انتقال شارژ سیم کارت دائمی همراه اول به اعتباری

در گذشته مشترکان برای انتقال باید رمز وارد می کردند ولی در حال حاضر نیاز نیست و انتقال شارژ همراه اول بدون رمز ممکن است . دیگر برای انتقال شارژ نیازی به رمز انتقال شارژ و یا رمز انتقال شارژ همراه اول و یا رمز انتقال شارژ از گوشی به گوشی دیگر وجود ندارد .حالا برای انتقال شارژ از سیم کارت به سیم کارت دیگر روش های زیادی است . برای انتقال اعتبار همراه اول از “سیم کارت همراه اول دائمی” به سیم کارت همراه اول اعتباری چهار روش وجود دارد . مشترکین همراه اول برای انتقال شارژ می توانند از یکی از این روش ها استفاده کنند .

1 – کد انتقال شارژ همراه اول یا همان خط به خط:

در اینجا قصد داریم انتقال شارژ از روش کد انتقال یا “کد خط به خط همراه اول” را آموزش دهیم زیرا سوال خیلی از مشترک هاست . با چه کدی برای دیگران شارژ بفرستیم ؟ چه کدی می توان انتقال شارژ داد ؟ با چه کدی شارژ انتقال بدیم ؟ و …
کد خط به خط همراه اول به همراه اول ، از سیم کارت همراه اول دائمی به سیم کارت همراه اول اعتباری با وارد کردن # 141 * 10 * مقدور است .

2 – از طریق پیامک:

یکی دیگر از روش های انتقال شارژ به همراه اول روش ارسال پیامک می باشد . ما در این روش طریقه انتقال شارژ همراه اول به همراه اول را آموزش می دهیم . در این روش مشترک برای انتقال شارژ همراه ابتدا باید یک پیامک به شماره 8911 ارسال کند . 8911 شماره می باشد . که با این کار یک پیامک راهنمایی برای مشترک ارسال خواهد شد . پیامک راهنمای سرویس انتقال اعتبار ویژه مشترکین دائمی به شرح زیر می باشد . مشترک گرامی لطفاً پیامک انتقال را از چپ به راست در پیامکی به 8911 ارسال نمایید :    مبلغ انتقال ( به ریال ) * شماره مقصد ( با پیش شماره همراه اول )

پس از ارسال تقاضای انتقال اعتبار از سوی مشترک ، سیستم درستی دستور ، مبلغ و شماره مقصد را بررسی نموده . پس از آن ، از مشترک مبدا به وسیله ی یه پیامک تائیدیه می گیرد . مشترک برای تایید می بایست عدد 1 را ارسال نماید . در صورت تائید توسط مشترک مبدا ، انتقال اعتبار صورت گرفته و مشترکین مبدا و مقصد از طریق پیامک از انتقال اعتبار مطلع خواهند شد .

3 – از طریق اپلیکیشن همراه من:

یک روش انتقال شارژ همراه اول از طریق اپلیکیشن همراه من است . روش انتقال اعتبار همراه اول با اپلیکیشن همراه من به این طریق است که مشترک با ورود به اپلیکیشن همراه من به بخش خدمات شارژ رفته و گزینه انتقال اعتبار را انتخاب می کند .

4 – از طریق سامانه همراه من:

روش انتقال شارژ در سامانه به این طریق است که مشترک با ورود به سامانه آنلاین همراه من به بخش صورت حساب من رفته و گزینه انتقال اعتبار را انتخاب می کند .

انتقال شارژ سیم کارت اعتباری به اعتباری همراه اول

در بالا روش انتقال شارژ دائمی به اعتباری همراه اول را آموزش دادیم و حالا “روش انتقال شارژ همراه اول اعتباری به اعتباری” را آموزش می دهیم . انتقال اعتبار همراه اول ( MCI ) به همراه اول اعتباری همانند انتقال شارژ دائمی به اعتباری همراه اول است . تنها تفاوت آن ها در کد دستوری است و کد انتقال شارژ همراه اول اعتباری به اعتباری متفاوت است . انتقال شارژ خط به خط همراه اول اعتباری نیز از طریق چهار روش قابل انجام است .

1 – کد انتقال شارژ اعتباری به اعتباری همراه اول  :

در اینجا قصد داریم انتقال شارژ به همراه اول از روش کد انتقال اعتبار را آموزش دهیم زیرا سوال خیلی از مشترک هاست . کد انتقال شارژ چیه ؟  کد انتقال شارژ از سیم کارت به سیم کارت دیگر چیه ؟ و کد انتقال شارژ از گوشی به گوشی دیگر چیه ؟ کد انتقال اعتبار همراه اول اعتباری به اعتباری چیه ؟ و کد انتقال اعتبار همراه اول چیه ؟ کد انتقال شارژ اعتباری به اعتباری همراه اول چیه ؟ و کد انتقال شارژ اعتباری به اعتباری چیه ؟ رمز انتقال خط به خط همراه اول چیه ؟ و …
کد خط به خط همراه اول به همراه اول ، از سیم کارت همراه اول اعتباری به سیم کارت همراه اول اعتباری با وارد کردن # 142 * 10 * مقدور است . کد دستوری انتقال شارژ همراه اول اعتباری به اعتباری # 142 * 10 * است .

2 – انتقال شارژ به کمک پیامک:

یکی دیگر از روش های ارسال شارژ همراه اول روش ارسال پیامک می باشد . ما در این روش طرز انتقال شارژ همراه اول به همراه اول را آموزش می دهیم . در این روش مشترک برای ارسال شارژ خط به خط ابتدا باید یک پیامک به شماره 8911 ارسال کند . 8911 شماره انتقال اعتبار همراه اول به همراه اول می باشد . که با این کار یک پیامک راهنمایی برای مشترک ارسال خواهد شد . پیامک راهنمای سرویس انتقال اعتبار ویژه مشترکین دائمی به شرح زیر می باشد .

مشترک گرامی لطفاً پیامک انتقال را از چپ به راست در پیامکی به 8911 ارسال نمایید :    مبلغ انتقال ( به ریال ) * شماره مقصد ( با پیش شماره )

پس از ارسال تقاضای انتقال اعتبار از سوی مشترک ، سیستم درستی دستور ، مبلغ و شماره مقصد را بررسی نموده . پس از آن ، از مشترک مبدا به وسیله ی یه پیامک تائیدیه می گیرد . مشترک برای تایید می بایست عدد 1 را ارسال نماید . در صورت تائید توسط مشترک مبدا ، انتقال اعتبار صورت گرفته و مشترکین مبدا و مقصد از طریق پیامک از انتقال اعتبار مطلع خواهند شد .

3 – اپلیکیشن همراه من:

یک روش انتقال خط به خط همراه اول از طریق اپلیکیشن همراه من است . روش انتقال شارژ از اعتباری به اعتباری همراه اول با اپلیکیشن همراه من به این طریق است . مشترک با ورود به اپلیکیشن به بخش خدمات شارژ رفته و گزینه انتقال اعتبار را انتخاب می کند .

4 – سامانه همراه من:

روش انتقال اعتبار همراه اول اعتباری در سامانه به این طریق است . مشترک با ورود به سامانه آنلاین همراه من به بخش صورت حساب من رفته و گزینه انتقال اعتبار را انتخاب می کند .

قوانین انتقال شارژ همراه اول:

سرویس انتقال اعتبار ویژه مشترکین اعتباری و دائمی نیاز به فعال سازی ندارد .
برای انتقال اعتبار از طریق سرویس انتقال اعتبار دائمی به اعتباری و اعتباری به اعتباری نیازی به رمز نمی باشد .
سقف ماهانه انتقال اعتبار دائمی به اعتباری 50,000 تومان می باشد و برای اعتباری به اعتباری مبلغ قابل انتقال در طول یک ماه 500,000 ریال (50 هزار تومان) می باشد .
پس از انجام موفقیت آمیز انتقال ، برای مشترک انتقال دهنده و دریافت کننده اعتبار پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انتقال ، مبلغ انتقال یافته و اعتبار جدید ارسال می گردد .
فارغ از مبلغ اعتبار انتقالی ، مدت زمان اعتبار مبلغ انتقال داده شده 90 روز می باشد .

 

12 نظرات
  1. hrahollah@gmail.com می گوید

    hrahollah@gm

    ail.com

  2. hrahollah@gmail.com می گوید

    چطور باید سیم کارت خوت را تبدیل به دائمی کنیم

    1. modir می گوید

      سلام
      سیم کارت همراه اول ؟

  3. عابدین می گوید

    من با همراه من انتقال از همراه اول به همراه اول اعتباری دادم ازم کم شد ولی خط مورد نظر شارژ نشد زنگ به 9990هم زدم جواب سربه بالا میدن این چه نوع دزدی وزیر ارتباطات باید پیگیر باشد

  4. عاصم بلالی قشمی می گوید

    چجور میتونم سیم کارت دائمی به اعتباری تبدیل کنم

    1. modir می گوید

      سلام روز بخیر
      سیم کارت دائمی به اعتباری نمی توان تبدیل کرد

  5. بهمن می گوید

    با سلام
    خیلی ممنون بابت مطالب مفیدتون
    یه سوال داشتم در باره خرید شارژ برای دیگران
    اگر برای دیگران شارژ بفرستم شماره موبایل من براشون مشخص میشه؟
    راهی هست که من برای دیگران شارژ بفرستم ولی شماره موبایلم براشون معلوم نباشه؟

    1. modir می گوید

      سلام روز بخیر
      با پشتیبانی همراه اول تماس بگیرید

  6. Saeid می گوید

    چگونه از هر سیمکارتی به هر سیم کارت شارژ بفرستیم…ممنون

    1. Saeid می گوید

      چگونه از همراه به ایرانسل شارژ بفرستیم

  7. Hamid می گوید

    س.چطورسیمکارت ایرانسل اعتباری را به دایمی بصورت آنلاین وبدون حضور انجام بدم .ممنون اگر سیم گم شده ا، مکان دریافت سیمکارت گم شده بصورت آنلاین وغیر حضوری هست .ممنون میشم راهنمایی کامل بفرمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.