مجله سیم کارت

نحوه خروج شبکه از حالت رومینگ

استفاده از کد دستوری

0 207

نحوه خروج شبکه از حالت رومینگ

رومینگ قابلیتی است که به شما امکان می ‌دهد تا در خارج از محدوده شبکه اپراتور خود، به خدمات تلفن همراه دسترسی داشته باشید. دو نوع رومینگ وجود دارد:

  • رومینگ ملی
  • رومینگ بین ‌الملل.

رومینگ ملی زمانی اتفاق می‌افتد که شما در خارج از محدوده شبکه اپراتور خود در داخل کشور خود هستید. برای مثال، اگر شما از مشترکین ایرانسل هستید و به یک منطقه روستایی سفر می‌کنید که تحت پوشش شبکه ایرانسل نیست، ممکن است گوشی شما به شبکه اپراتور دیگری مانند همراه اول متصل شود.

رومینگ بین ‌الملل زمانی اتفاق می ‌افتد که شما در خارج از کشور خود هستید. برای مثال، اگر شما از مشترکین ایرانسل هستید و به ترکیه سفر می‌کنید، گوشی شما به شبکه یک اپراتور ترک متصل خواهد شد. در ادامه نحوه خروج شبکه از حالت رومینگ بررسی می شود.

خروج از حالت رومینگ چگونه است؟

در برخی موارد، ممکن است شما بخواهید از حالت رومینگ خارج شوید. برای مثال، اگر شما در حال سفر به منطقه ‌ای هستید که می‌ دانید هزینه رومینگ در آن بالا است، ممکن است بخواهید رومینگ را غیرفعال کنید تا از متحمل شدن هزینه ‌های اضافی جلوگیری کنید.

2 روش برای خروج از حالت رومینگ وجود دارد، روش دستی و استفاده از کد دستوری. برای خروج از حالت رومینگ ملی، با روش جستجوی دستی لازم است که به تنظیمات شبکه گوشی خود بروید. سپس گزینه انتخاب شبکه را انتخاب کنید. در مرحله بعدی گزینه جستجو را انتخاب تا گوشی شما به دنبال شبکه‌ های موجود ‌گردد. در نهایت شبکه اپراتور خود را از لیست شبکه‌ های موجود انتخاب کنید.

استفاده از کد دستوری

برای خروج از حالت رومینگ بین ‌الملل، می‌توانید از کد دستوری #2*1111* استفاده کنید. پس از شماره گیری این کد در پاسخ به پیامی که دریافت می ‌کنید، عدد 1 را برای غیرفعال کردن رومینگ بین ‌الملل انتخاب کنید.

نکات مهم

برای خروج شبکه از حالت مهم توصیه می شود که نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. اگر از سیم‌کارت دائمی استفاده می ‌کنید، ممکن است برای غیرفعال کردن رومینگ بین ‌الملل نیاز به تماس با اپراتور خود داشته باشید.
  2. قبل از سفر به خارج از کشور، با اپراتور خود تماس بگیرید و از تعرفه ‌های رومینگ آن کشور مطلع شوید.
  3. اگر در حال سفر به منطقه ‌ای هستید که می ‌دانید به شبکه اپراتور خود دسترسی نخواهید داشت، می ‌توانید از سیم‌کارت محلی آن منطقه استفاده کنید.

نتیجه گیری

با استفاده از روش‌ های ذکر شده در این مقاله، می ‌توانید به راحتی از حالت رومینگ خارج شده و از هزینه‌ های اضافی جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید که هزینه استفاده از خدمات رومینگ بین‌ الملل می ‌تواند بسیار بالا باشد. قبل از سفر، حتماً از تعرفه‌ های رومینگ اپراتور خودتان اطلاع پیدا کنید و در صورت نیاز، رومینگ بین‌الملل را فعال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.