مجله سیم کارت

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت ایرانسل

1 13,074

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت ایرانسل

ایرانسل یکی از اپراتورهای مشهور ایران است. که همیشه جدیدترین و بهترین خدمات خود را در اختیار کاربران‌ش قرار می دهد. برای همین بیشتر افراد به فکر خرید این سیم کارت به صورت اعتباری و یا دائمی می افتند.

سیم کارت های ایرانسل پر سرعت ترین اینترنت را در ایران دارند که هر فرد ایرانی یا غیر ایرانی بالای ۱۸ سال می تواند آن را تهیه کند. اما مسئله این است که ما برای خرید این سیم کارت به چه مدارکی نیاز داریم؟ ما در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت ایرانسل می پردازیم. پس همچنان تا ادامه همراه ما باشید.

خرید سیم کارت ایرانسل

شما می توانید به دو صورت حضوری و یا آنلاین سیم کارت ایرانسل را خریداری کنید که البته می توان از طریق روش انتقال سند، مالکیت این سیم کارت ها را به دست آورد و یا افراد دیگر واگذار کرد. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا اطلاعات لازم را برای خرید سیم کارت ایرانسل به دست آورید.

خرید سیم کارت‌ یک معامله رسمی است البته با حساب نکردن اپراتور عرضه کننده اعتباری و یا دائمی بودن می تواند یک معامله رسمی باشد. در این معامله حتما باید سند مالکیت تنظیم شود، یعنی به همان شکل که برای خرید ماشین و خانه سند مالکیت تنظیم می شود برای خرید سیم کارت نیز باید به طور رسمی سند وضع کرد.

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت ایرانسل

خرید سیم کارت هر اپراتور ملزوم به رعایت قوانینی چون سن بالای ۱۸ و ممنوع المعامله نبودن است. هر فرد ایرانی فقط می تواند ۱۰ سیم کارت به اسم خود داشته باشد. اگر بیشتر از این سیم کارت داشته باشد، سیم کارت های اضافی غیر فعال و واگذار می شوند.

نحوه خرید سیم کارت ایرانسل به صورت حضوری

از آنجایی که اپراتور سیم کارت ایرانسل بسیار بزرگ و گسترده است، در سراسر کشور نمایندگی دارد. در نتیجه افراد واجد شرایط تنها با مراجعه به این نمایندگی ها می توانند سیم کارت ایرانسل را دریافت کنند.

همچنین می توان این سیم کارت ها را از دفاتر خدماتی و ارتباطی هم دریافت کرد که البته قبل از آن باید فرم مربوط به خرید سیم کارت را پر کرد. در این فرم از شما اطلاعاتی چون هویت، آدرس و محل سکونت، کد پستی وغیره را می خواهند.

در واقع شما برای خرید حضوری سیم کارت ایرانسل نیاز به اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی دارید که در صورت تایید هویت شما و بعد از پرداخت هزینه ها این سیم کارت در اختیارتان قرار می گیرد.

به عنوان مرحله آخر باید اول سند خرید سیم کارت را تنظیم کرده و سپس کد فعالسازی را تهیه کنید تا سیم کارت‌تان فعال شود.

نحوه خرید سیم کارت ایرانسل به صورت آنلاین

شرکت ایرانسل با در نظر گرفتن اینکه ممکن است به دلایل مختلفی افراد نتوانند در اپراتورهای ایرانسل حضور پیدا کنند امکان خرید سیم کارت به صورت غیر حضوری را فراهم کرده است. برای خرید سیم کارت های ایرانسل به صورت غیر حضوری فقط کافی است به سایت ایرانسل مراجعه کنید.

در سایت اپراتور ایرانسل می توانید نسبت به خرید سیم کارت ایرانسل خود اقدام کنید. در این سایت شما باید قبل از پرداخت هزینه اطلاعات خود را تکمیل کنید که این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، آدرس و محل سکونت می باشد.

البته امکان ذخیره این اطلاعات و پرداخت در زمان دیگری وجود دارد. اما بعد از آنکه فرم را ذخیره کردید باید نسبت به پرداخت هزینه ها اقدام کنید. سپس با مراجعه به نمایندگی های فروش، کد ثبت نام و کد فعال سازی را دریافت می کنید که با برقراری تماس یا ارسال کد می توانید سیم کارت‌تان را فعال کنید.

خرید سیم کارت ایرانسل به صورت رایگان

اگر تا به حال هیچ سیم کارتی به نام شما ثبت نشده باشد می توانید یک سیم کارت ایرانسل به اسم خود دریافت کنید. به این صورت که به سایت اپراتور ایرانسل مراجعه می کنید و بعد گزینه اولی ها را انتخاب کرده و فرم مربوط به آن را پر می کنید.

بعد از درج شماره ملی و بارگذاری تصویر کارت ملی، بررسی هایی انجام می شود تا مطمئن شوند شما از شرایط گفته شده برخوردار هستید. یعنی اگر شما هیچ سیم کارتی به اسمتان نباشد، کد فعال سازی برایتان درج می شود.

در نتیجه شما با مراجعه به نمایندگی های ایرانسل و ارائه کارت ملی و شناسنامه می توانید سیم کارت ایرانسل رایگان خود را تهیه کنید.

خرید سیم کارت ایرانسل از طریق انتقال سند مالکیت

اگر بخواهید سیم کارتی که به اسم فرد دیگری است را خریداری کنید باید بعد از پرداخت هزینه حتما نسبت به انتقال سند مالکیت اقدام کنید. توجه داشته باشید که این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است و حتما باید انجام شود.

چون اگر انتقال سند را انجام ندهید، یعنی این سیم کارت به اسم شما نیست و در نتیجه نمی توانید از خدمات مختلفی مثل خرید اینترنت و شارژ برخودار شوید‌. لازم است یک نکته دیگر را یادآور شویم که انتقال سند مالکیت فقط برای کسانی که ممنوعیت معامله ندارند و به سن قانونی رسیدند، ممکن است.

قیمت سیم کارت هایی که از روش انتقال سند مالکیت خریداری می شوند بستگی به نظر و توافق دو طرف دارد. اما زمانی که این سیم کارت را تهیه می کنید باید پوکه و چیپ سیم کارت را از صاحب قبلی دریافت کنید.

خرید سیم کارت ایرانسل رند

همچنین سیم کارت مورد معامله باید اولا فعال باشد و دوما مسدود نباشد که اگر مسدود بود، صاحب قبلی سیم کارت باید اقدام به رفع مسدود بودن کند و در آخر اینکه باید هزینه قبض سیم کارت دائمی به صفر برسد.

خرید سیم کارت از مالک فوت شده

برای خرید سیم کارت از مالکی که فوت شده است شما باید مدارکی چون انحصار وراثت را داشته باشید که بدون آن اصلا نمی توان انتقال سند مالکیت را انجام داد. همچنین شما می توانید با یکی از وارثان این کار را انجام دهید، اما توجه باشید آن وارثی که همراه شما است باید از دیگر وارثان سند وکالت کتبی داشته باشد.

در غیر این صورت تمام وراث باید به انتقال سند مالکیت شما وکالت دهند‌. که این انتقال سند می تواند در فروشگاه ها و یا نمایندگی های ایرانسل انجام شود.

چگونگی انتقال سند بعد از انتقال سیم کارت

اگر سیم کارت‌تان را خریداری کردید و تمامی کارهای مربوط به پرداخت و ارائه فرم را انجام دادید، اما هنوز اقدام به انتقال سند نکردید، باید هرچه سریع تر آن را انجام دهید.

ولی اگر زمان زیادی از خرید این سیم کارت گذشته است و شما هیچ اطلاعاتی از صاحب قبلی ندارید، می توانید به نمایندگی های ایرانسل مراجعه کنید که باید با ارائه مدارک مورد نیاز ثابت کنید. بعد به طور قانونی این سیم کارت به نام شما ثبت می شود‌.

افراد زیر ۱۸ سال برای خرید سیم کارات به چه مدارکی نیاز دارند؟

همانطور که بیش تر به آن اشاره کردیم برای خرید سیم کارت های ایرانسل و یا هر اپراتور دیگر باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید. اما افراد زیر ۱۸ سال هم می توانند سیم کارت خریداری کنند.

در واقع آن ها باید با والدین خود به دفاتر خدماتی مراجعه کنند. مدارکی مثل اصل کارت ملی به همراه کپی آن را ارائه بدهند تا بعد از آنکه به ۱۸ سالگی رسیدند انتقال سند مالکیت انجام دهند.

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت ایرانسل

با این حال که برای تمامی روش های خرید سیم کارت ایرانسل ذکر شد که چه مدارکی را نیاز دارید، اما لازم دیدیم تا آن ها را در این بخش هم نام ببریم.

  1. همراه داشتن اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
  2. حضور صاحب مدارک در نمایندگی اپراتور یا دفاتر ارتباطی

با مراجعه به سایت سیم کارت به راحتی امکان آپلود مدارک و خرید آنلاین موجود است..

مدارک مورد نیاز برای فروش سیم کارت ایرانسل

مشترکینی که قصد فروش سیم کارت خود را دارند با داشتن مدارک زیر می توانند اقدام به فروش سیم کارت کنند:

  • اصل و کپی مدارک شناسایی
  • حضور مالک در دفاتر
  • سیم کارت مورد معامله (پیکه و چیپ سیم کارت)

خرید سیم کارت سازمانی ایرانسل + مدارک مورد نیاز آن

سیم کارت های سازمانی چندین سال است که بین مردم معروف شده اند که می تواند به خاطر مزایای متعدد آن باشد. این سیم کارت ها توسط سازمان‌ های مختلف ارائه می شوند که قیمت ارزان تری نسبت به دیگر سیم کارت ها دارند‌.

همچنین می توانید شماره های متفاوتی از آن را خریداری کنید که یک شماره اختصاصی برای سیم کارت های سازمانی در نظر می گیرند. برای خرید این سیم کارت ها می توانید از سازمان های مختلفی اقدام کنید و بعد اطلاعاتی که خود آن سایت تعیین می کند را در بخش های مربوطه وارد کنید.

سخن پایانی

شرکت ایرانسل یکی از اپراتورهای معروف در ایران است که در تمام نقاط کشور نمایندگی دارد. در نتیجه افراد با حضور در این نمایندگی ها می توانند سیم کارت ایرانسل را خریداری کنند. برای خرید هم به مدارکی مثل کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی نیاز دارند.

البته ایرانسل برای راحتی مردم امکان خرید سیم کارت از سایت را هم فراهم کرده است که با وارد شدن به سایت ایرانسل و درج اطلاعات و پرداخت هزینه می توان سیم کارت ایرانسل را تهیه کرد. البته برای دریافت کد فعال سازی باید به نمایندگی یا دفاتر ارتباطی مراجعه کنید. برای خرید سیم کارت ایرانسل به صورت اینترنتی در سایت سیم کارت دات کام می توانید از کارشناسان ما در این زمینه کمک بگیرید.

1 نظر
  1. علی اصغر می گوید

    خوبه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.