مجله سیم کارت

چگونه استعلام صاحب سیم کارت را کسب کنیم؟

2 28,081

چگونه استعلام صاحب سیم کارت را کسب کنیم؟

مقدمه

امروزه برقراری امنیت در زمینه سیم کارت از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است. بسیاری از اپلیکیشن ها فقط به افرادی که کد ملی و شماره تلفن آن ها باهم مطابقت  دارد خدمات ارائه می دهند. پس برای آن که مطمئن شوید سیم کارتتان به نام خودتان است، بهتر است نسبت به استعلام صاحب سیم کارت اقدام نمایید. همچنین اگر سیم کارتی به نامتان است و از آن استفاده نمی کنید، باید هر چه زودتر آن را غیر فعال کنید. در این مطلب سایت سیم کارت قصد داریم شما را با روش های استعلام صاحب سیم کارت آشنا کنیم.

نحوه استعلام صاحب سیم کارت

اگر قصد دارید استعلام سیم کارت را به دست آورید. و در واقع متوجه شوید سیم کارت به نام چه کسی است. می توانید از چندین روش گفته شده در این مطلب استفاده نمایید. همچنین برای این که از تعداد سیم کارت های خود مطلع شوید می توانید کد ملی خود را به شماره 3000504901 ارسال نمایید. در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده است که با هدف جلوگیری از سو استفاده و کاهش تخلفات از اطلاعات مشترکین، سامانه اینترنتی راه اندازی شده است. مشترکین برای اطلاع یافتن از تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است می توانند به سامانه مربوطه مراجعه نمایند. این سامانه تمامی سیم کارت های اپراتور های گوناگون که به نامتان است را نشان می دهد.

روش های متعددی برای استعلام صاحب سیم کارت وجود دارد که در یکی از این روش ها می توانید از طریق پیامک اقدام به پیگیری نمایید. همچنین مشترکین می توانند با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین ارتباطات سیار، به تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام خود دست یابند. این استعلام هر ده روز یک بار امکان پذیر است و متقضیان می توانند از طریق پیامک یا سامانه این کار را انجام دهند. در صورتی که اطلاعات درج شده در سامانه مغایرت داشت می توانید با ارائه کارت ملی به اپراتور های مربوطه مراجعه کنید.

قانون تعیین مالکیت خط

برای این که از اطلاعات هویتی شما سو استفاده نشود بهتر است قانون هایی که در ادامه برایتان بیان کردیم به خاطر بسپارید.

  • قابل توجه است که مالکیت سیم کارت یک امر محرمانه است و اطلاعات مربوط به آن محرمانه است. به همین خاطر نمی توانید از اپراتور ها درخواست دریافت اطلاعات مالک را نمایید.

استعلام صاحب سیم کارت

  • قطعا تمامی اپراتور های تلفن همراه از جمله همراه اول و ایرانسل قادر به تعیین مالکیت سیم کارت می باشند، ولی در تمامی روش های موجود شما می بایست سیم کارت فعال را نزد خود داشته باشید.
  • برای تغییر مالکیت سیم کارت راه های گوناگونی وجود دارد به گونه ای شما می توانید سیم کارتی که مدت زیادی از آن استفاده می کنید و به نامتان نیست را به نام خود کنید. پس اگر مالک سیم کارتتان نیستید و خط شما هنوز فعال است می توانید با مراجعه به اپراتور ها خدمات مربوطه را برای تغییر مالکیت دریافت کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است افرادی برای شما مزاحمت به وجود آورند. تنها راه فهمیدن مالک سیم کارتی که مزاحمتان می شود این است که شکایت قضایی انجام دهید. توجه داشته باشید که اپراتور ها بدون در دست داشتن دستور قضایی نمی توانند اطلاعات شخصی افراد را در اختیارتان قرار دهید. پس به یاد داشته باشید تنها راه به دست آوردن این اطلاعات مراجعه به مراجع قضایی است.

تعیین مالکیت سیم کارت ایرانسل

برای این که بتوانید از مالکیت سیم کارت ایرانسل و وضعیت آن اطلاع یابید از سه روش استفاده نمایید. برای این کار می توانید به اپلیکیشن ایرانسل من مراجعه نمایید. به این صورت که نسخه ای که مطابق با دستگاه اندروید یا IOS است را دریافت می کنید. همچنین می توانید از طریق ایرانسل من نسخه تحت وب استفاده نمایید.

نام و اطلاعات صاحب سیم کارت

پس از دریافت برنامه مورد نظر یا ورود به سایت ایرانسل من، باید شماره سیم کارت خود را وارد نمایید. پس از دریافت کد و تایید صلاحیت ورود شما، نام و نام خانوادگی مالک سیم کارت را مشاهده خواهید کرد. در نسخه تحت وب ایرانسل من شما می بایست به بخش اطلاعات پرونده مراجعه کنید تا به نام مالک دست یابید.

استعلام صاحب سیم کارت همراه اول

برای اطلاع از مالکیت سیم کارتی که در دست دارید از سه روش می توانید به آن دست یابید. 3 روش وجود دارد. با استفاده از اپلیکیشن همراه من در نسخه اندروید یا IOS و یا مراجعه به نسخه تحت وب همراه من می توانید به اطلاعات مالک سیم کارت دست یابید.

هنگامی که برنامه همراه من را نصب کردید. یا به وب سایت گفته شده مراجعه کردید باید ثبت نام اولیه را انجام دهید. پس از ثبت نام و وارد نمودن شماره مورد نظر، باید کد ورودی که به شماره شما ارسال می شود را وارد نمایید. پس از وارد نمودن کد ورود باید یک رمز را تعیین کنید. این رمز ورود باید ترکیبی از اعداد و حروف باشد و حداقل دارای هشت کاراکتر باشد. پس از این که رمز ورود شما تایید شود به صفحه اصلی برنامه منتقل می شوید.

در نوار بالایی اپلیکیشن همراه من اطلاعات مربوط به مالک سیم کارت در پروفایل شما وجود دارد. با وارد شدن به این بخش، نام مالک سیم کارت همراه اول نمایش داده خواهد شد. روش نسبی دیگری که برای تعیین مالکیت وجود دارد این است که کد *123# را از سیم کارت مورد نظر شماره گیری نمایید. برای دستیابی به نام مالک باید از قبل در سرویس جرینگ ثبت نام نموده باشید. تا مشخصات کامل مالک سیم کارت همراه اول نمایش داده شود.

استعلام صاحب سیم کارت رایتل

اگر شما هم سیم کارت رایتل در دست دارید و می خواهید اطلاعات مالک را مشاهده نمایید، لازم است با استفاده از سه روش این را انجام دهید. با مراجعه به سامانه حساب رایتل و یا اپلیکیشن رایتل من می توانید به اطلاعات مالک دست یابید. اگر قصد دارید از نسخه تحت وب رایتل من استفاده نمایید ابتدا باید داخل سایت ثبت نام کنید. پس از ورود به سامانه می توانید مشخصات کامل مالک سیم کارت رایتل را مشاهده کنید. اگر هم از اپلیکیشن ایرانسل من استفاده می کنید، باید ابتدا ثبت نام نمایید و به صفحه اصلی برنامه وارد شوید. سپس به بخش مدیریت سیم کارت مراجعه کنید . حالا قادر خواهید بود در اطلاعات پرونده، نام و نام خانوادگی مالک خط را مشاهده کنید.

اهمیت استعلام مالکیت سیم کارت

اگر از مالکیت سیم کارت خود مطمئن نیستید و به خصوص در امور کاری از آن استفاده می کنید. باید پیگیری لازم را در جهت دستیابی به اطلاعات مالک انجام دهید. به عنوان مثال اگر آن سیم کارت بسوزد و شما مالک اصلی آن نباشید با دردسر های بسیاری برای دریافت همان خط رو به رو خواهید شد. در برخی مواقع حتی مجبور می شوید کاملا خط خود را عوض کنید، چون راهی برای دریافت خط قبلی وجود ندارد. به همین سبب می بایست پیش از آن که اتفاق ناگواری رخ بدهد اقدامات لازم را برای اطلاع از مالکیت سیم کارت و یا تغییر مالکیت آن انجام دهید.

تعیین مالکیت سیم کارت

اپراتور های مختلف با در دسترس قرار دادن اپلیکیشن مربوطه، خدمات بسیاری را ارائه می دهند. پس اگر مالک را می شناسید در اسرع وقت نسبت به تغییر مالکیت و به نام زدن اقدام کنید. در صورتی که به مالک خط دسترسی ندارید باید از راه هایی که اپراتور ها در اختیارتان قرار می دهند برای تغییر مالکیت قانونی خط استفاده کنید. تمامی روش هایی که گفته شد تا زمانی که سیم کارت فعال است کاربردی می باشند. در صورتی که سیم کارت بسوزد دیگر راهی برای فعال سازی و تغییر مالکیت آن وجود نخواهد داشت. در کلیه مراحل گفته شده اگر با مشکلی مواجه شدید، می توانید به اپراتور مربوطه مراجعه نمایید تا راهنمایی لازم را کسب نمایید. همچنین اگر سیم کارت فعالی به نام شما وجود دارد و از آن استفاده نمی کنید، باید در اسرع وقت نسبت به غیر فعال کردن آن اقدام کنید.

استعلام سیم کارت از طریق کد دستوری

مشترکین ایرانسل با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من می توانند اطلاعات مالک اصلی سیم کارت را مشاهده نمایند. علاوه بر این اگر به این برنامه یا سایت دسترسی نداشتید، می توانید با شماره گیری کد دستوری *80# از اطلاعات مربوط به مالک خط آگاه شوید. همچنین مشترکین رایتل برای استعلام مالکیت سیم کارت می بایست از طریق کد دستوری *211# به آن دست یابند.

سخن نهایی

همانطور که در این مطلب سیم کارت دات کام گفته شد تمامی مشترکین می توانند برای استعلام مالکیت سیم کارت خود، به سایت اپراتور مورد نظر مراجعه نمایند. همچنین از طریق اپلیکیشن های کاربردی نظیر همراه من نسبت به دریافت اطلاعات مالک خط اقدام نمایند. پس از انجام مراحل اولیه و ثبت نام در سایت یا اپلیکیشن می توانید مشخصات مالک خط را مشاهده نمایید. در صورت نیاز سعی کنید در اسرع وقت نسبت به تغییر مالکیت سیم کارت اقدام نمایید.

2 نظرات
  1. رضا می گوید

    اون چیزی که میخواستم نبود

  2. مرتضی می گوید

    یکی همه زندگیمو برده منم ازش هیچی جز یه خط تلفن ندارم چجوری پیداش کنم
    شکایتم کردم به هیچ جایی نرسید
    تروخدا کمکم کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.