مجله سیم کارت

اینترنت همراه در روز های کرونایی

0 68

این روز ها با شیوع ویروس کرونا و همه گیری این ویروس و لزوم ماندن در خانه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیاز بشر ب اینترنت فراتر از حد تصور رفته و افراد بیشتر تمایل دارند که که کار های روزمره خود را به صورت انلاین و غیر حضوری انجام دهند . اپراتور های فعال در کشور سعی دارند که در این شرایط بتوانند بهترین و با کیفیت ترین خدمات اینترنتی را در اختیار مشترکین سیم کارت های خود قرار دهند البته باید اشاره کنیم که علاوه بر اپراتور های فعال در کشور نیز شرکت های وجود دارد که خدمات اینترنتی ارائه می دهد ، که البته باید بگوییم که افراد بیشتر در جستجو هستند تا بتوانند شرکتی را انتخاب کنند که با کیفیت ترین خدمات را به آن ارائه دهد . آمار ها نشان می دهد که تمایل افراد به استفاده از اینترنت همراه بیشتر از مودم ها می باشد .
این روز ها اگر فردی تصمیم بگیرد که از یک اینترنت پر سرعت بهره بگیرد ، طبیعتا از اینترنت همراه استفاده می کند زیرا با شماره گیری چند کد ساده به راحتی می تواند بسته اینترنتی خود را فعال کند ، در واقع با یک گوشی و یک سیم کارت می تواند به اسانی به اینترنت همراه دسترسی پیدا کند . در واقعیت شما برای استفاده از اینترنت همراه به غیر از گوشی و سیم کارت خود به هیچ چیز دیگری نیاز ندارید ، استفاده از اینترنت همراه زمانی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که اپراتور ها موفق به دریافت مجوز ارائه اینترنت با سرعت بالا شدند . زندگی روزمره بشر با اینترنت گره خورده است و تقریبا اکثر کسب و کار ها وابسته به شبکه اینترنت هستند به طوری که قطع شدن حتی یک ساعت آن اصلا خوشایند نیست و کسب و کار ها رو با مشکل مواجه می کند . به همین علت انتخاب یک سرویس ارائه دهنده خدمات با سرعت بالا و با کیفیت کار سختی است و معمولا هر کسی در طول روز حداقل یک بار را از اینترنت استفاده می کند و برخی از مردم هم هستند که اگر یک روز را بی اینترنت سپری کنند آن روز شان شب نخواهد شد . همان طور که اشاره کردیم اپراتور های فعال در کشور تمام سعی خود را می کنند تا بتوانن اینترنت با سرعت و کیفیت بالایی را در اختیار مشترکین سیم کارت های خود قرار دهند تا مشترکین بتوانند به آسانی به آن دسترسی داشته باشند .اپراتور "همراه اول" یکی از بزرگ ترین اپراتور های تلفن همراه در کشور است که مشترکین زیادی دارد و بسته های اینترنتی متنوعی را در اختیار مشترکین خود قرار داده است . اپراتور همراه اول بسته های اینترنتی خود در چند نوع در اختیار مشترکین سیم کارت های خود قرار داده است . کلیه مشترکین سیم کارت همراه اول دائمی و "سیم کارت همراه اول اعتباری" می توانند با خرید اینترنت همراه اول از سرعت اینترنت خود لذت ببرند و بسته های اینترنت همراه اول با زمان ها و حجم های متنوع ، جهت پاسخ گویی به طیف گسترده مشترکین طراحی شده است . شما می توانید با فعال سازی بسته مناسب خود ، علاوه بر مدیریت هزینه ، از شبکه پر سرعت اینترنت همراه اول بهره مند شوید .
اپراتور ایرانسل نیز دومین اپراتور است که در کشور فعالیت می کند و این اپراتور اولین و بزرگ ترین اپراتور دیجیتال در کشور است . اپراتور ایرانسل نیز مشترکین زیادی دارد و این اپراتور پر سرعت ترین اینترنت را در اختیار مشترکین سیم کارت های خود قرار داده است . این اپراتور بزرگ برای مشترکین سیم کارت ایرانسل اعتباری و ایرانسل دائمی خود بسته های متنوعی ارائه داده است که مشترکین می توانند با توجه به نیاز خود بسته مورد نظر را انتخاب کنند . اپراتور رایتل نیز یکی دیگر از اپراتور های فعال در ایران است که این اپراتور نیز برای مشترکین خود بسته های اینترنت متنوعی در نظر گرفته است که مشترکین سیم کارت رایتل می توانند با فعال سازی اینترنت همراه خود از اینترنت رایتل بهره مند شوند . رایتل هم چنین امکان استفاده از سرویس اینترنت بدون محدودیت در حجم را با بسته‌ های نا محدود ویژه ساعت ‌های افت مصرف و ساعت‌ های خاص فراهم آورده است .
در واقع افرادی که از اینترنت همراه استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که اولویت انتخاب اپراتور در سرعت اینترنت به محل سکونت افراد بستگی دارد ولی در مجموع عملکرد اپراتور همراه اول در بین سایر اپراتور ها بیشتر بوده است . به این طریق که آمارها نشان می دهد عملکرد همراه اول چه در زمینه سرعت آپلود و چه دانلود بهتر بوده است . با این وجود عملکرد ایرانسل در برخی شهر ها مثل اصفهان و اهواز بهتر است و رایتل هم با وجود پوشش محدود تر شبکه 4G در برخی مناطق عملکرد قابل تحسینی دارد . البته باید اشاره کنیم که در چند سال اخیر کیفیت اینترنت همراه در کشور بهبود چشم گیری داشته است و حالا هر سه اپراتور عملکرد خوبی در زمینه پوشش و سرعت شبکه 4G دارند . با توجه به این‌که استفاده اصلی کاربران از تلفن همراه حالا اینترنت و شبکه‌ های اجتماعی است . همراه اول به لطف سرعت لحظه ای بسیار بالا در مقام اول قرار می گیرد . پس از آن بالا ترین سرعت با شبکه تازه تاسیس 4.5G ایرانسل قابل دستیابی است و در نهایت به رایتل می رسیم ، اپراتوری که هر چند بر منبای گزارش های اخیر سریع ترین شبکه 4G کشور را دارد ، اما ظاهراً پوشش دهی آن به گستردگی خدمات دهندگان رقیب نیست .
دو اپراتور بزرگ کشور رقابت سنگینی برای تصاحب جایگاه نخست دارند و تا پیش از جمع زدن زمان ثبت شده برای بارگیری وب سایت ها نمی توان با قطعیت گفت کدام یک سریع تر هستند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.