مجله سیم کارت

حضور همراه اول در نخستین سمپوزیوم بانکداری نوین

0 20

حضور همراه اول در نخستین سمپوزیوم بانکداری نوین

اپراتور همراه اول هم اکنون با دارا بودن بیش از 60 میلیون  مشترک بعنوان بزرگترین شبکه تلفن همراه  کشور در حال فعالیت می باشد. این اپراتور در حال حاضر مقام برتر در تعداد مشترکین "سیم کارت"های خود و همچنین حجم مصرف اینترنت را به خود اختصاص داده است. در همین راستا همراه اول در نخستین «سمپوزیوم بانکداری نوین» شرکت نمود. قائم مقام مدیر عامل "همراه اول" جناب آقای حمیدرضا نیکوفر ، در این همایش به نکات ارزنده و مفیدی اشاره نموده و اظهار کردند که : صنعت ارتباطات سیار و بانکداری با صدور مجوز برای اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) وارد همکاری های رسمی شده اند.

در واقع این روند می تواند در گسترش همکاری های این دو صنعت بسیار موثر باشد.با توجه به فعالیت های سابق این اپراتور در ارائه پروانه های اپراتور مجازی تلفن همراه در قالب سرویس پرداخت و همکاری با بانک ها و شرکت های خدمات پرداخت ، لازم است این فعالیت ها  جهت هم افزایی بیشتر در صنعت بانکی به حوزه دیگری منتقل شود تا مردم بتوانند از آن بهره مند شوند.

همراه اول  هم اکنون بزرگترین خدمات کیف پول همراه را در کشور برعهده دارد، اما برای حرکت در این مسیر نیازمند چارچوب های جدید مقررات گذاری است.

همراه اول با سرمایه گذاری بیش از 03 هزار میلیارد تومانی بخش ارتباطات سیار در طی سالیان گذشته دلیل قاطعی بر فراهم بودن ظرفیت های لازم برای نقش آفرینی بانک ها بر روی این بسترمی باشد. بنابراین افزایش همکاری های رگولاتوری بانکی و مخابراتی، می تواند دامنه تجارب موفقی را در پی داشته باشد.در پی همین روند و افزایش حسن نیت رگولاتوری برای بانک ها و شرکت ها در خصوص صدور مجوزهای «اپراتورهای مجازی تلفن همراه»، می تواند به نقطه مثبتی مبدل شده و اجازه ورود شرکت های بزرگ مخابراتی به بعضی از حوزه های بانکی و پرداخت  فراهم شود.

در حقیقت اپراتور همراه اول با آینده نگری درست خود و در زمانی که تکنولوژی باند پهن وجود نداشت اقدام به راه اندازی کانال USSD یا همان سرویس پرداخت نمود و هم اکنون این سرویس بصورت همه گیر رواج یافته است. در واقع این سرویس در حال حاضر به یک سرویس خوب و قابل اعتماد تبدیل شده که حتی وزارت کشور بخشی از پروسه انتخابات را روی این بستر انجام می دهد.

طبق نظرات قائم مقام مدیر عامل همراه اول «موبیلیتی، گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی» بعنوان بزرگترین ترند در طی یک دهه گذشته  دانست که این حرکت بعنوان محرک تغییر در خدمات تلفن همراه و همچنین بانکی و پرداخت برای مشتریان انبوه می باشد. بنابراین افزایش همکاری های چشمگیر بین  صنعت مخابرات و بانکی که هر دو بیشتر بر بازارهایB2C  متمرکز هستند، مزیت های  فراوانی در پی خواهد داشت.

در نهایت لازم به ذکر است که نخستین سمپوزیوم بانکداری نوین در روز چهارشنبه شب (یکم آبانماه)  و با حضور مدیران بانکی و جمعی از مدیران صنعت تلکام  و همچنین با هدف «بررسی روند دیجیتالی شدن بانک ها و تحول در مدل کسب و کار عملیاتی» و در قالب محورهای تفکر و تحول دیجیتال، مدل نوین کسب و کار بانک ها، بانکداری خرد – تجاری و شرکتی، اقتصاد بانکداری باز، بانکداری داده باز و رگولاتوری در بانکداری نوین در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.