مجله سیم کارت

مراسم اتصال روستاهای فارس به شبکه ملی اطلاعات

0 54

اپراتور همراه اول در روز دوشنیه 7 تیر ماه 1400 طی مراسمی از پروژه های خود در استان فارس رونمایی کرد ،  اپراتور همراه اول از سه پروژه همراه اول که در روستا های استان فارس به صورت نمادین رونمایی کرد . در این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، محمد جواد آذر جهرمی نیز حضور داشت و در این مراسم ار اپراتور همراه اول تقدیر و تشکر کرد و در ادامه افزود کار بزرگ را اپراتور همراه اول انجام داد و با توسعه پهنای باند چیزی نزدیک به 1300 روستا را تحت پوشش اینترنت قرار دهد . اپراتور همراه اول در مراسمی که 7 تیر ماه 1400 برگزار کرد از سه پروژه خود در روستا های مرغ بزرگ شهرستان ممسنی ، سیمکان شهرستان بوانات و کلانی شهرستان کازرون رونمایی کرد .

اپراتور "همراه اول" برای شهر صدرا در استان فارس که مصرف دیتای بالایی را در کشور روی شبکه همراه اول دارد 20 سایت جدید نصب کرده ، در صورتی که در این شهرک در سال 1397 تنها 6 سایت مستقر داشته است . در واقع بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور تامین نیاز اینترنت روستائیان بیش از پیش جدی گرفته شد و تقریبا اپراتور ها در تلاش بودند تا بتوانند تمام روستا های ایران را مجهز به اینترنت پر سرعت کنند . همراه اول با نقش آفرینی گسترده و تعهد به اجرای پروژه USO توانسته پوشش ارتباطات خود مبتنی بر نسل های نوین تکنولوژی را در روستا های استان فارس فراهم آورد تا اکنون شاهد دسترسی 90 درصد روستا های بالای 20 خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات باشیم . گفتنی است همراه اول به عنوان « لوکوموتیو پر قدرت مسیر حرکتی ایران دیجیتال » از سال 1395 ورود به فناوری 5G را به عنوان اپراتور پیشرو ، آغاز کرده است و با استفاده از توان داخلی شامل تیم های فنی اپراتور و شرکت های ایرانی ، فرآیند بومی سازی این فناوری ( نسل پنجم ) را از آن زمان تا کنون راهبری می کند .
در آخر استاندار فارس نیز از اقدامات همراه اول و مخابرات ایران در حوزه راه اندازی سایت های ارتباطی و برقراری پوشش جاده ای در روستا های بالای 20 خانوار این استان را مخصوصا ظرف یک سال اخیر، تقدیر و تشکر کرد و این اقدامات را ارزشمند دانست .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.