مجله سیم کارت

روش انتقال اعتبار خطوط همراه اول

0 303

همراه اول که از اپراتور های برتر در کشور است برای مشترکین خود ، علاوه بر سیم کارت همراه اول دائمی سیم کارت همراه اول اعتباری نیز ارائه کرده است که افرادی که میخاهند سیم کارت ارزان و مقرون به صرفه تری داشته باشند می توانند سیم کارت های اعتباری را خرید کنند . سیم کارت های اعتباری همان طور که می دانید سیم کارت هایی هستند که باید شارژ شوند و برای برقراری ارتباط و یا ارسال پیامک باید حساب این سیم کارت ها شارژ شود . کاربران می توانند ، برای خرید شارژ از کارت های شارژ موجود در تمام کیوسک ها ، نمایندگی های مجاز همراه اول و یا سوپر مارکت ها ، سایت همراه اول و … استفاده کنند و یا از انتقال اعتبار خطوط همراه اول استفاده کنند .

سرویس انتقال اعتبار همراه اول

در واقع شاید ویژگی بدی که این سیم کارت های اعتباری دارند این است که اگر شارژ تان تمام شود . موقعیت شارژ کردن حساب خود را نداشته باشید ، نمی توانید ارتباط برقرار کنید و تا زمانی که حسابتان را شارژ کردید نمی توانید از خدمات اپراتور استفاده کنید . ولی خوب “همراه اول” در این مواقع برای مشترکین خود راه کاری را ارائه کرده است و آن انتقال اعتبار و یا شارژ است . سرویس انتقال اعتبار سرویسی که به مشترکین امکان می دهد در زمانی بسیار کوتاه از خطوط دائمی یا اعتباری برای خطوط اعتباری شارژ یا اعتبار منتقل کنند .

به این ترتیب مشترکین اعتباری همراه اول می توانند علاوه روش های مرسوم تهیه شارژ ، از طریق سایر خطوط همراه اول نیز شارژ خود را افزایش دهند . که هم افرادی که “سیم کارت همراه اول اعتباری” دارند و هم افرادی که سیم کارت دائمی دارند می توانند انتقال شارژ را انجام دهند . مبلغ منتقل برای مشترکین دائمی در این سرویس در پایان دوره بر روی قبض مشترک سیم کارت همراه اول دائمی لحاظ می شود . یا در لحظه انتقال از حساب مشترک اعتباری انتقال دهنده کسر می گردد . سرویس انتقال اعتبار ویژه مشترکین دائمی نیاز به فعال سازی دارد .

روش های فعال سازی انتقال اعتبار خطوط همراه اول

پیامک :

روش های فعال سازی این خدمات به این طریق است که پیامک به سر شماره 8911 ارسال کنید . در این روش یک پیامک خالی یا هر پیامک دیگری ارسال کنید . بعد از ارسال پیامک یک پیامک از سوی سامانه 8911 برایتان ارسال می گردد . که حاوی پیامک راهنما در خصوص نحوه ی استفاده انتقال اعتبار خطوط همراه اول خواهد بود .

متن پیامک این است که مشترک گرامی لطفاً پیامک انتقال را به صورت زیر مانند نمونه از چپ به راست ارسال نمایید :

مبلغ انتقال ( به ریال ) * شماره مقصد ( با پیش شماره ) بعد از ارسال در صورت درست بودن روند باید تایید شود . توسط شما و بعد از تایید انتقال شارژ انجام می شود .

کد دستوری :

روش دیگر با شماره گیری کد دستوری # 141 * 10 * می توانید اقدام به فعال سازی نمایید .

همراه من :

یکی دیگر از راه های موجود برای فعال سازی این خدمات سامانه همراه من است . وارد منو صورت حساب من می شوید و گزینه انتقال اعتبار را انتخاب می نمایید . نکته ای که باید در نظر بگیرید هزینه هر انتقال اعتبار 40 تومان به علاوه 9 درصد مالیات است . سرویس انتقال اعتبار ویژه مشترکین اعتباری همراه اول ( MCI ) نیاز به فعال سازی ندارد . به طور پیش فرض برای کلیه مشترکین اعتباری فعال می باشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.