مجله سیم کارت

شرایط تعویض اپراتور با حفظ شماره موبایل

2 1,094

کميسيون تنظيم مقررات اصول حاکم بر ارائه ترابردپذيري شماره هاي موبايل را تصويب کرد . به موجب آن، هر مشترک براي هر شماره مي تواند حداکثر دو بار در سال، اپراتور خود را بدون تغيير شماره، تعويض کند.
براي انجام عمليات ترابرد سیم کارت ، مشترک داراي سيم‌کارت فعال بايد درخواست خود را به صورت الکترونيکي يا با مراجعه حضوري به اپراتور پذيرا، يعني اپراتوري که مشترک اپراتور ديگر، قصد استفاده از خدمات آن را دارد، ارائه کند .

اپراتور پذيرا موظف است درخواست مشترک را براساس دستورالعمل اجرائي که از سوي رگولاتوري ابلاغ مي‌شود . تا رسيدن به نتيجه نهائي و تکميل عمليات ترابرد سیم کارت مورد درخواست مشترک و برقراري خدمت پيگيري و اجرا کند. کميسيون تنظيم مقررات اصول حاکم بر ارائه ترابردپذيري شماره هاي موبايل را تصويب کرد . که به موجب آن، هر مشترک براي هر شماره مي تواند حداکثر دو بار در سال، اپراتور خود را بدون تغيير شماره، تعويض کند.

تعویض اپراتور با حفظ شماره موبایل

به گزارش خبرنگار مهر، اجراي طرح ترابردپذيري شماره موبايل يکي از الزامات اپراتورهاي فعال موبايل است . که در آخرين جلسه کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات به تصويب رسيد.

براساس اصول حاکم مدنظر بر اين مصوبه، در فرايند ترابرد سیم کارت ، مشترک يک اپراتور با حفظ شماره خود مي‌تواند اپراتور خود را تغيير دهد . ترابرد شماره فقط براي سيم‌کارت فعال امکانپذير است.

ترابرد سیم کارت

طبق اين مصوبه، براي انجام عمليات ترابرد، مشترک داراي سيم‌کارت فعال بايد درخواست خود را به صورت الکترونيکي يا با مراجعه حضوري به اپراتور پذيرا، يعني اپراتوري که مشترک اپراتور ديگر، قصد استفاده از خدمات آن را دارد، ارائه کند . اپراتور پذيرا موظف است درخواست مشترک را براساس دستورالعمل اجرائي که از سوي رگولاتوري ابلاغ مي‌شود . تا رسيدن به نتيجه نهائي و تکميل عمليات ترابرد شماره مورد درخواست مشترک و برقراري خدمت پيگيري و اجرا کند.

بر اساس مصوبه کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات، در حال حاضر هر مشترک براي هر شماره مي تواند حداکثر دو بار در سال، تقاضاي ترابرد سیم کارت داشته باشد. ترابرد شماره فقط به صورت نظير به نظير يعني سيم‌ کارت دائمي به سيم‌کارت دائمي و سيم‌کارت اعتباري به سيم‌کارت اعتباري امکان پذير است. همچنين براساس مصوبه کميسيون، اپراتور پذيرا موظف است به مشترک ترابرد شده، صرفا با همان تعرفه و کيفيت خدمات ارائه شده به ساير مشترکان خود، خدمات ارائه کند.

2 نظرات
  1. نیلوفر می گوید

    سلام امکانش هست که من فقط بخوام شماره موبایلمو عوض کنم ؟؟

    1. modir می گوید

      سلام وقت بخیر منظورتان از تغییر شماره چیست؟
      اگر منظورتان پیش شماره هست باید درخواست خود را ثبت کنید. اگر کسی این پیش شماره را قبل از شما خریداری نکرده باشد. امکان خرید پیش شماره مد نظر وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.