مجله سیم کارت

معرفی وضعیت سیم کارت ها

0 1,858

سیم کارت ها این روز ها به یکی از ابزار های اصلی بشر تبدی و سیم کارت ها در بازار چندین وضعیت دارند که ما در این مقاله می خواهیم به آن ها بپردازیم :
در بین اپراتور های فعال در کشور اپراتور همراه اول ( MCI ) بیشترین مشترک را دارد و سیم کارت های این اپراتور در بین سایر اپراتور ها از ارزش و محبوبیت بالایی برخوردار هستند . سیم کارت های همراه اول از نظر وضعیت به پنج دسته کلی تقسیم می شوند : سیم کارت صفر به نام ، سیم کارت پک صفر مخابراتی ، سیم کارت پک سلبی ، سیم کارت کارکرده و سیم کارت در حد صفر .

وضعیت سیم کارت ها

سیم کارت صفر به نام :

سیم کارت های صفر به نام سیم کارت هایی هستند که صفر هستند . این سیم کارت به نام شخص و یا شرکت ثبت ولی با آن سیم کارت هیچ تماسی برقرار نشده و به عنوان سیم کارت صفر به فروش می روند .

سیم کارت پک صفر مخابراتی :

منظور از سیم کارت صفر مخابراتی این است که هیچ گونه تماسی از سیم کارت برقرار نشده باشد . از خدمات ارسال پیامک و اینترنت هم استفاده نشده باشد . این سیم کارت ها سیم کارت های صفر هستند که به صورت پک به فروش می رسد . داخل پک آن یک سیم کارت خام و یک کارت فعال سازی می باشد . به وسیله این کارت فعال سازی می توانید سیم کارت را فعال کنید . نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در نگهداری این سیم کارت باید دقت بالایی داشته باشید . زیرا چون بی نام هستند اگر مفقود شود هر شخصی می تواند “سیم کارت” را با نام خود فعال کند . شما دیگر هیچ دسترسی به آن سیم کارت ندارید .

سیم کارت پک سلبی :

سیم کارت های سلبی سیم کارت هایی است که مدت ها ازش استفاده نشده و قبض آن ها مدت ها است پرداخت نشده است . این سیم کارت ها از سمت مخابرات از مشترک سلب می شود و به این سیم کارت ها سلبی می گویند . این سیم کارت بی نام هستند و مجدد توسط مخابرات در چرخه فروش قرار می گیرد . علت سلبی بودن آن می توان به این اشاره کرد مبلغ قبض و یا بدهی سیم کارت از ودیعه ای که در مخابرات است بیشتر است . این سیم کارت ها سیم کارت های کارکرده محسوب می شود زیرا ممکن سال ها دست مشترک بود و چهار یا پنج سال خاموش بوده که از مشترک سلب شده است .

سیم کارت کارکرده :

سیم کارت هایی هستند که فعال هستند و دست مشترک است .  مشترک تصمیم به واگذار کردن سیم کارت خود دارد که با عنوان سیم کارت کارکرده سیم کارت خود را برای فروش می گذارد .

سیم کارت درحد صفر :

سیم کارت‌ هایی که به مدت طولانی خاموش بوده‌ اند جزء سیم کارت ‌های صفر حساب نمی‌ شوند . این طور نیست و همین طور خطی که حتی یک بار با آن تماس و یا ارسال پیامک انجام شده باشد کارکرده محسوب می شود .

به علاوه می توان گفت سیم کارت‌ هایی که چندین سال خاموش بوده اند ، سیم کارت صفر محسوب نمی شوند . اما اگر از سیم کارتی کم استفاده شده باشد یا اصطلاحا زنگ خور به خصوصی نداشته باشد . در این صورت می توان آن‌ ها را در دسته سیم کارت های در حد صفر یا کم کارکرد جای داد .
هم چنین در زمان خرید سیم کارت می توانید وضعیت کارکرد شماره مورد نظر خود را از نمایندگی مربوطه استعلام نمایید . یکی از راه های دیگر نیز برای تشخیص سیم کارت صفر از کارکرده تماس با اپراتور همراه اول به شماره 9990 می باشد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.