مجله سیم کارت

10 تکنولوژی جدید گوشی های سامسونگ – مجله سایت سیم کارت

0 230

10 تکنولوژی جدید گوشی های سامسونگ

مهم نیست از کدام مدل گوشی های سامسونگ استفاده می کنید. چرا که سامسونگ چمدانی انبوه از ویژگی ها و تکنولوژی های جدید را دارد‌. تکنولوژی های جدیدی که احتمال می ‌دهیم با خیلی از آن ها آشنایی چندانی نداشته باشید. از قابلیت جدید دوربین سلفی گفتن کلمه Cheese تا کشیدن صفحه برای عکس گرفتن.

گوشی های سامسونگ مجموعه ای از ویژگی های جالب و جدید هستند که تمامی آن ها را شرکت سامسونگ در تلفن خود گنجانده است. برخی از این تکنولوژی ها پنهان و برخی دیگر آشکار و فعال هستند. در کل برای استفاده از این گوشی ها باید اطلاعاتی را در اختیار داشت. بنابراین ما در ادامه به بررسی تکنولوژی جدید گوشی های سامسونگ خواهیم پرداخت. اطلاعات این مقاله می تواند نحوه استفاده شما از این گوشی را تغییر دهد.

تکنولوژی جدید گوشی های سامسونگ

تکنولوژی جدید گوشی های سامسونگ

به جرات می توان گفت که یکی از مزیت های گوشی های سامسونگ نرم افزار غنی آن ها است. در نتیجه می تواند با ابزارها و برنامه های بسیاری همراه باشد. البته تنظیمات کاربردی زیادی در گوشی های کره ای وجود دارد که از طریق آن می توان بهتر از گوشی یا تبلت استفاده کرد. با توجه به این موضوع در ادامه به بررسی کامل این تکنولوژی و ویژگی ها خواهیم پرداخت.

1. استفاده ازحرکت دست یا صدا برای سلفی

یکی از تکنولوژی جدید گوشی های سامسونگ گرفتن سلفی با یک حرکت دست است. حالا چه شما طرفدار سلفی گرفتن باشید یا نه، سلفی امروزه بخش جدا نشدنی زندگی کاربران است. در کل گوشی های هوشمند ترفند جالبی برای سلفی گرفتن دارند. از طرف دیگر این قابلیت، سلفی گرفتن را برای کاربران راحت تر کرده است. شما با یک حرکت دست یا گفتن کلمه Cheese می توانید سلفی بگیرید. بدون آنکه جهت دست خود را عوض کنید.

در نظر داشته باشید که این ویژگی، جزو تکنولوژی های مخفی سامسونگ است و باید آن را در بخش تنظیمات فعال کنید. برای این کار وارد دوربین گوشی شوید و بعد روی دکمه تنظیمات در گوشه سمت چپ بزنید. بعد گزینه پایین و بر روی روش عکسبرداری ضربه بزنید. سپس گزینه فرمان صوتی و نمایش کف دست را انتخاب کنید.

استفاده از حرکت دست یا صدا برای سلفی

2. استفاده از دو نسخه واتس اپ یا تلگرام

دیگر تکنولوژی جدید گوشی های سامسونگ نصب چند نسخه از یک برنامه بر روی گوشی است. بنابراین اگر قصد دارید فقط یک گوشی را با خود حمل کنید باید از تکنولوژی جدید Dual Messenger استفاده کنید. این ویژگی در واقع به نوعی شبیه سازی را به وجود می آورد. در نتیجه یک نسخه جداگانه روی تلفن شما قرار خواهد گرفت که به شما اجازه می دهد از دو حساب متفاوت روی یک نرم افزار استفاده کنید.

برای استفاده از این قابلیت باید وارد تنظیمات اصلی گوشی شوید. سپس قسمت ویژگی پیشرفته را انتخاب کنید و روی Dual Messenger ضربه بزنید. در این بخش، برنامه مورد نظرتان که قصد شبیه سازی آن را دارید انتخاب می کنید. بعد با کپی کردن آن یک نسخه جدید از برنامه را به وجود می آورید.

3. افزایش سرعت گوشی

در تکنولوژی جدید گوشی های سامسونگ می توانید با حذف نرم افزارهایی سرعت گوشی را افزایش دهید. البته که راه های بسیاری برای افزایش سرعت گوشی وجود دارد. اما می توانید با غیر فعال کردن انیمیشن دستگاه بر سرعت عملکردی گوشی بیفزایید. اگر به دنبال افزایش سرعت گوشی هستید این روش واقعا مفید است‌. این قابلیت می تواند روی برنامه های دیگر تاثیر بگذارد، اما قابل بازگشت است‌.

وارد تنظیمات دستگاه‌ تان شوید و گزینه Accessibility را انتخاب کنید. بعد روی دکمه Visibility enhancements بزنید. در مرحله بعد روی حذف انیمیشن بزنید تا این ویژگی غیر فعال شود. اگر متوجه شدید که این کار باعث بروز مشکلاتی در برنامه ها می شود روی دکمه بازگشت کلیک کنید.

4. تماس و پیام سریع به مخاطبان

قابلیتی که در تکنولوژی جدید گوشی های سامسونگ وجود دارد، باعث می شود پیام دادن و تماس برقرار کردن سریع تر انجام شود. به این صورت که وارد لیست مخاطب ها می شوید و بعد به آرامی اسم مخاطب را به سمت راست می کشید تا به آن زنگ بزنید. یا اینکه یک ضربه روی اسم مخاطب می زنید و بعد با گزینه هایی که در اختیارتان قرار می دهد با مخاطب تماس برقرار می کنید. با این حال که این تکنولوژی بسیار ساده است، اما کاربرد زیادی دارد.

5. فعال سازی فلش دوربین برای نشان دادن اعلان ها

در تنظیمات گوشی سامسونگ یک قابلیت جدید وجود دارد که آن هم روشن کردن فلش دوربین برای نمایش اعلان ها است. حتی می توان زنگ هشدار را برای نمایش اعلان به صدا در آورد. این قابلیت برای کسانی که نمی خواهند صدای اعلان را روشن کنند یا لرزش گوشی را حس کنند، مناسب است. این تکنولوژی جدید گوشی های سامسونگ جزو ویژگی مخفی آن است.

برای روشن کردن این قابلیت، وارد تنظیمات شوید سپس گزینه دسترسی و بعد تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید‌. در گام بعدی روی گزینه Flash notification بزنید‌. می توانید روی برنامه های مورد نظرتان این تکنولوژی را اعمال کنید.

6. دو ضربه روی گوشی بزنید تا خاموش یا روشن شود.

در قابلیت جدید سامسونگ می توانید با زدن دو ضربه تلفن همراه را خاموش یا روشن کنید. این تکنولوژی باعث می شود که کمتر از دکمه خاموش یا روشن کنار گوشی استفاده کنید. همچنین این ویژگی برای زمانی که دستتان خیس است یا می خواهید فقط اعلان ها را چک کنید، مناسب است.

برای فعال کردن این قابلیت سامسونگ وارد تنظیمات شوید سپس گزینه ویژگی های پیشرفته و حرکات و ژست ها را انتخاب کنید. برای روشن یا خاموش کردن گوشی دو ضربه روی صفحه نمایش بزنید.

Flash notification

7. چرخاندن گوشی برای خاموش کردن هشدار یا رد تماس

از جمله تکنولوژی جدید گوشی های سامسونگ می توان به این ویژگی اشاره کرد که با چرخاندن گوشی می توانید هشدار آن را خاموش کنید یا رد تماس بزنید. برای فعال کردن این ویژگی وارد تنظیمات شوید. سپس گزینه ویژگی پیشرفته و بعد حرکات و ژست ها را انتخاب کنید. در آخر هم روی دکمه بی صدا بزنید.

8.  جدیدترین قابلیت های دوربین سامسونگ

از جدیدترین قابلیت‌ دوربین های سامسونگ می توان به حالت single Take و حالت فیلمبرداری Pro اشاره کرد. با استفاده از حالت اول می توان تنها با یک لمس در عرض ۱۰ ثانیه عکس گرفت. در واقع این قابلیت به شکلی است که می توان به راحتی به ضبط فیلم و عکس آن هم در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت. قابلیت دوم به کاربران این اختیار را می دهد که مولفه ای مثل سرعت شاتر کنترل را داشته باشند.

یکی دیگر از قابلیت های دوربین سامسونگ این است که می تواند با وضوح Full HD عکسبرداری کند. از طرف دیگر با استفاده از قابلیت Quick Share می توان عکس ها و ویدئوها را به اشتراگ گذاشت. این قابلیت به شکلی است که توانایی اشتراک فایل ها را با سرعت بالا دارد.

در کنار این تکنولوژی ها، سامسونگ از بلندگوهای استریو برخوردار است‌. این بلندگوها توسط شرکت AKG تنظیم و تولید شدند که از قابلیت تولید صدا بالا برخوردار هستند.

9. برخورداری از شبکه 5G و وای فای برای اتصال بی سیم به شبکه

سامسونگ اول از فناوری 5G آن هم در برخی از مدل های خود برخوردار بود. اما اکنون این فناوری‌ را در تمام مدل های گلکسی گنجانده است. به طوری که انواع مدل های سامسونگ می توانند برای کاربران شبکه 5G را به همراه امواج فرعی ۶ گیگاهرتز ایجاد کنند. تمامی مدل های جدید سامسونگ از وای فای ۶ برخوردار هستند و با آن سازگاری کامل دارند.

10. دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با توانایی ضبط ویدئو

گلکسی های جدید در زمینه دوربین سلفی حرفی برای زدن باقی نگذاشتند. به طوری که با استفاده از این دوربین ها می توان ویدئوهای فوق العاده‌ ای را با نرخ ۶۰ فریمی و کیفیت 4k ثبت کرد. دوربین سلفی گلکسی های جدید از نوعی حسگر ۱۰ مگاپیکسلی برخوردار هستند.

دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی

سخن پایانی

گوشی سامسونگ جزو محبوب ترین برندها است. این برند در جدیدترین نسخه تولیدی خود به قابلیت های قبلی این گوشی افزوده است. تکنولوژی جدید گوشی های سامسونگ باعث استفاده راحت تر از آن شده است. از طرف دیگر آن را با جدیدترین نسخه و برنامه سازگار کرده است. قابلیت های جدید گوشی سامسونگ مربوط به مدل های مختلفی از آن می شود، یعنی فقط مربوط به یک مدل مثل S22 نیست. امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را کرده باشید. خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر مخاطبان سایت سیم کارت در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.