مجله سیم کارت

امکانات و قابلیت های اندرویدQ

0 30

امکانات و قابلیت های اندرویدQ

همانطور که می دانید گوگل توسعه دهنده سیستم عامل موبایلی اندروید می باشد. "گوگل" در مجمع توسعه دهندگان درباره عرضه و رونمائی اندروید جدید خود با نام اندرویدQ توضیحاتی را بیان نموده و اعلام کرد که هنوز بسیاری از ویژگی ها و امکانات این نسخه آشکار نیست .در واقع طبق آمار بدست آمده و با توجه به امکانات و قابلیت های "اندرویدQ" این سیستم عامل محبوبیت خاصی بین طرفداران خود دارد.که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

پشتیبانی از اینترنت 5G

با توجه به رکورد  و اشباع شدید بازار تلفن های همراه،تمام کمپانی ها در تلاش هستند تا بتوانند تغییر در این بازار ارائه دهند از اینرو اینترنت نسل پنجم یا همان "اینترنت 5G" می تواند یکی از بهترین گزینه ها در این مورد باشد.اهمیت این موضوع تا جائیست که هم اکنون بسیاری از کمپانی در حال ساخت و ارائه ی این قابلیت بر روی گوشی های موبایل هستند و همگی در تلاشند تا در این زمینه بر دیگران پیشی بگیرند.در واقع انتظار می رود با ارائه اینترنت 5G بازار گوشی های موبایل به طرز شگفت انگیزی بالا رود.

پشتیبانی از صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر

در حقیقت با توجه به شرایط کنونی بازار رقابتی تلفن های همراه همه ی کمپانی ها در حال ارائه  مدلهای جدید و خاص هستند تا بتوانند از همدیگر پیشی بگیرند.در این میان گوشی های تاشو یکی از بهترین گزینه ها می باشد که هم اکنون توسط کمپانی های "هواوی" و "سامسونگ" ساخته و عرضه شده اند.سامسونگ گوشی تاشوی خود را با عنوان گلکسی فولد ارائه کرد و با توجه به مشکلات به وجود آمده شروع به جمع آوری ان نمود و هم اکنون در حال رفع ایرادات و ارائه ی مجدد آن می باشد.هواوی نیز با گوشی میت ایکس خود این قابلیت را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

3- حالت تاریک

حالت تاریک یکی از حالتهایی است که هم اکنون مورد توجه بسیاری از سازندگان و کاربران قرار گرفته است .این قابلیت ابتدا بر روی گوشی ها ایفون فعال شد و هم اکنون کمپانی های دیگر مانند سامسونگ این قابلیت را بر روی گوشی ها ی تلفن همراه خود عرضه کردند. این حالت می تواند برای افرادی که علاقه ی زیادی به صفحات سفید و آبی شبکه های اجتماعی ندارند و می خواهند در شب با تلفن همراه خود کار کنند بسیار مفید می باشد زیرا می دانید که نور آبی گوشی در هنگام شب می تواند برای چشمان هر فردی بسیار مضر و خطرناک باشد.

4- آپدیت‌های پس‌زمینه یکپارچه

یکی از نکات مهمی که از نظر کاربران نیز بسیار حائز اهمیت می باشد آپدیت و بروزرسانی گوشی تلفن همراه در زمانهای مشخص می باشد.در واقع گوگل در این نسخه جدید خود این قابلیت را قرار داده است که با ارائه ی اپدیت ها بصورت منظم از حریم خصوصی کاربران خود محافظت نماید.

امکانات و قابلیت های اندرویدQ

5- امنیت و حریم خصوصی بهبود یافته

امنیت در هر زمینه مخصوصا در تلفن های همراه که تمام اطلاعاتی شخصی فرد درآن گنجانده می شود دارای اهمیت فراوانی می باشد.گوگل با مهم دانستن این موضوع آن را در سرلوحه ی برنامه ی خود قرار داده است و در اندروید جدید خود این امکان را گنجانده است.

6- سلامت دیجیتال و کنترل مربوط به والدین

Focus Mode یکی دیگر از حالتهایی می باشد که در Android Q گنجانده شده است و باعث می شود از حواسپرتی در حین انجان عملی دور باشید و این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا تمامی اعلان‌های برنامه‌های مختلف را در حالت بی صدا و غیرفعال بگذارید.

نکته ای که در پایان ذکر آن حائز اهمیت می باشد اینست که به احتمال زیاد اسم این سیستم عامل جدید نیز تغییر کند چون گوگل اعلام کرده که نام قطعی اندروید جدید مشخص نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.