مجله سیم کارت

انتقال مالکیت سیم کارت

0 882

باید بدانید که اگر زمانی بخواهید سیم کارت کار کرده یا به اصطلاح دست دوم خرید کنید باید حتما مالکیت سیم کارت را به نام خود تغییر بدین در واقع بایدمالکیت را از فروشنده سیم کارت گرفته ودر حضور فروشنده مالکیت آن را به نام خودتان تغییر دهید . به این نکته توجه کنید که طبق ابلاغیه وزارت ارتباط و فناوری هر شخص حقیقی می تواند حداکثر 10 سیم کارت فعال داشته باشد و سقف مجاز سیم کارت فعال برای هر شخص حقیقی حداکثر 10 سیم کارت می باشد در صورتی که مشترک بیش از 10 سیم کارت فعال داشته باشد بعد از نقل و انتقالات خط ، خط به صورت غیر فعال در می آید تا مشترک آن را تعیین تکلیف نماید . برای انتقال مالکیت سیم کارت خود می توانید به نمایندگان فروش یا مراکز فروش هر یک از اپراتورهای فعال در سراسر کشور مراجعه فرمایید.

مدارک مورد نیاز برای کاربران:

حضور هر دو طرف فروشنده و خریدار یا وکیل آن ها
تنظیم سند ثبت و انتقال سیم کارت
امضا و هم چنین اثر انگشت هر دو طرف خریدار و فروشنده
ارائه اصل و تصویر کارت ملی هر دو طرف
هزینه نقل وانتقالات از حساب مشترک کم می شود.
سیم کارت و پوکه آن را همراه داشته باشید

انتقال مالکیت سیم کارت برای مشترکین همراه اول

در صورتی که سیم کارت همراه اول دائمی باشد پرداخت صورت حساب میان دوره الزامی می باشد.
ارائه آدرس و کد پستی فردئ انتقال دهنده الزامی است.
در هنگام انتقال مالکیت و نقل و انتقال سند از صحت فعال بودن سیم کارت همراه اول اطمینان حاصل نمایید .
حتما باید سن قانونی فرد انتقال گیرنده 18 سال تمام باشد در صورتی که فرد صغیر باشد حضور ولی الزامی می باشد.

انتقال مالکیت سیم کارت برای مشترکین ایرانسل

مشترکین زیادی هستند که سیم کارتی را مدت ها است استفاده کرده اند ولی مالکیت آن سیم کارت به نام فرد مصرف کننده نیست . اگر مشکلی برای سیم کارت پیش بیاید یا به هر دلیلی سیم کارت دچار مشکل شود فرد نمی تواند پیگیری کند .
یا اشخاصی هستند که سیم کارتی را که استفاده می کنند به نام آن ها نیست . به طور مثال با فوت یکی از اعضای خانواده ، سیم کارت او را شخص دیگری استفاده نماید . و در این حالت اگر برای سیم کارت ایرانسل مشکلی رخ دهد به هیچ وجه فرد مصرف کننده نمی تواند برای فعال سازی آن اقدام نماید.
از سوی دیگر در گذشته برخی فروشگاه ها سیم کارت ها را بدون ثبت مالکیت می فروختند و سیم کارت ها فعال بودند . برای فعال سازی آن ها نیازی به ثبت مالکیت نبود.

در این شرایط در صورتی که شماره مذکور هیچ گونه حکم قضایی نداشته باشد . در گذشته سابقه تغییر مالکیت نداشته باشد می توان سیم کارت مذکور را تغییر مالکیت داد . فرد با “سیم کارت” و کارت ملی خود به دفاتر خدماتی اپراتور تشریف ببرد و تغییر مالکیت را انجام دهد . طی دوره ای که خط فعال است اگر شکایتی صورت نگیرد . مالک اصلی هیچ گونه در خواست یا شکایتی در خصوص باز پس گیری سیم کارت نداشته باشد. سیم کارت مالکیتش تغییر کرده وبه نام فردی که به استفاده از ان می پردازد ثبت می شود .

انتقال مالکیت برای مشترکین رایتل

کاربران رایتل می توانند نسبت به انتقال مالکیت خود به فردی دیگر اقدام نمایند وپس از انجام مراحل فرد انتقال گیرنده مالک جدید سیم کارت رایتل محسوب می شود .
نکات مورد توجه:
در صورتی که سیم کارت “رایتل” مسدود باشد، برای انتقال مالکیت حتما باید رفع مسدودی شود . سیم کارت رایتل ( rightel ) پس از نقل و انتقال تمامی طرح های فعالی را که مشترک برای آنها مبلغی پرداخت کرده است به مالک جدید انتقال می یابد. “سیم کارت رایتل” غیرفعال نمی شود.  مالک جدید می تواند از تمامی آن طرح ها استفاده نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.